Skip to content
Search
Search
Close this search box.

טיילת אלברט: הר גמל והמרפסת מול מכתש רמון

על שפת מכתש רמון במצפה רמון אל מול נוף בראשית עוצר נשימה הוקמה טיילת אלברט. הטיילת היא על שם אלברט כ”ץ ידיד קק”ל משוויץ. מסלול הטיילת מתחיל ממרכז המבקרים מכתש רמון ומגיע עד לבית ספר שדה הר הנגב, אורכה של הטיילת 2 ק”מ והיא עוברת במספר נקודות עניין שחשוב להכיר. טיפ – מומלץ להגיע לכאן בשעות הזריחה או השקיעה ולהנות ממגוון הצבעים הצובעים את השמיים והמכתש. לאורכה של הטיילת אפשר לפגוש את סימון שבילים של שביל ישראל.

הטיילת מתחילה במרכז המבקרים שלדעתנו מדובר על מקום חובה לביקור לפחות פעם אחת בחיים – כאן תקבלו הסבר על תופעת הטבע המרהיבה שנשקפת מטיילת אלברט – מכתש רמון. איך המכתש נוצר, מה תופעות הטבע המתקיימות בו וגם חלק בלתי נפרד מהמרכז מבקרים מוקד לסיפורה של החללית קולומביה והאסטרונאוט הראשון אילן רמון ז”ל.

מרכז המבקרים צועדים על שביל שהוא לא נגיש. הטיילת בחלק זה עוברת על שפת המכתש, מכאן אפשר לקבל נקודות תצפית אל אחד המכתשים המרהיבים שיש. את כל מכתש רמון מנקז נחל רמון שאותו ניתן לראות מהטיילת וכמובן ניתן לראות את תופעות הטבע של המכתש בצורה ברורה במגוון צבעים וגבעות. לאורך הטיילת תפגשו את היעלים שגרים כאן, הם ידידותיים ורגילים לבני אדם אם כי חשוב לציין שאין להאכיל את היעלים! לאורכה של הטיילת ישנם פסלים: אדם מזוקן פסלו של דני קיש ואת גושי אבן גדולים פסלו של דוד פיין.

המרפסת התלויה במצפה רמון

הטיילת עוברת לצד אכסניית אנ”א ומגיעה עד מהרה אל המרפסת התלויה. נקודת תצפית מדהימה על מרפסת המרחפת מעל למכתש – לא לבעלי לב חלש. למי מכם שמחפש להתחיל את הטיילת מנקודה נגישה יכול להגיע ישירות עד למרפסת יכול להגיע מרחוב נחל ערוד פינת רחוב נחל גרופית. מהמרפסת נמשיך לצעוד בחלק נגיש של הטיילת, נעבור בעוד נקודות תצפית וספסלי נוף. עד מהרה נגיע אל הנקודה הבאה: הר גמל. חשוב לציין – בחלק זה של הטיילת עד הר גמל השביל קרוב למצוק ואין בו מעקה לכן אם אתם עם ילדים יש לשמור עליהם קרוב.

הר גמל

הר גמל הוא נקודת תצפית מרהיבה השוכנת על שפת מכתש רמון. שמו הייחודי ניתן לו בזכות צורתו המזכירה דבשת וראש של גמל. מראש ההר, שגובהו כ-857 מטרים מעל פני הים, נשקף נוף עוצר נשימה של המכתש כולו, ומצפה רמון פרושה למרגלותיו. ההר מציע חוויה ייחודית בכל שעה ביום, אך שעות הזריחה והשקיעה נחשבות למושלמות במיוחד. האור המשתנה מצייר על המכתש מראה חדש וקסום בכל רגע. הטיפוס להר קצר יחסית ומתאים לכל המשפחה, והנוף הפנורמי מהפסגה בהחלט שווה את המאמץ. יש לציין כי הטיפוס על הר גמל לא נגיש והוא על ידי מדרגות. למי מכם שרוצה להגיע ישירות להר גמל, יש להגיע למפגש רחובות בכיכר שדרות הר גמל ורחוב רחבעם זאבי – ישנה דרך עפר קצרה המתאימה לכל רכב שמובילה אתכם היישר אל החניה.

ממשיכים מהר גמל על הטיילת שעד מהרה תוביל אותנו היישר אל אמפי תיאטרון קטן שהוקם על שפת המכתש אל מול נוף עוצר הנשימה על נוף בראשית. ההליכה עד לאמפי היא נגישה מהחניה של הר גמל. האמפי הוא גם מצפה לזכרו של אסף רוז ז”ל. מכאן ממשיכה הטיילת ועד מהרה מגיעה עד לבית ספר שדה הר נגב של החברה להגנת הטבע. 

יש לכם כמה אפשרויות מהיכן להתחיל את המסלול: 

  • להחנות לצד הר גמל ומשם ללכת מזרחה לכיוון המרפסת ומרכז המבקרים או ללכת לכיוון מערבה לכיוון בית ספר שדה הר הנגב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: הר גמל מצפה רמון. 
  • להחנות את הרכב במרכז מבקרים מכתש רמון, משם לצאת לצעידה מערבה עם סימון שבילים של שביל ישראל כמה שתרצו הלוך חזור. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מרכז מבקרים מכתש רמון. 
  • להחנות את הרכב ברחוב נחל ערוד ומשם בהליכה קלה להגיע עד למרפסת, משם יש לכם אפשרות ללכת מזרחה לכיוון מרכז המבקרים או מערבה לכיוון הר גמל ובית ספר שדה הר הנגב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: המרפסת מצפה רמון.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.