Skip to content
Search
Search
Close this search box.

חודש יולי ארט בגליל המערבי

זו השנה השישית בה חודש יולי הופך להיות מזוהה עם האומנות בגליל המערבי: שבת גלריות, שבה ניתן לבקר ב-11 גלריות שונות – ללא תשלום! קונצרטיול בסמטאות עכו עם מורות הדרך אבירמה האריס ואיילת בר מאיר והמוזיקאים תמר שאוקי, ושראל הכהן. אירועי חתונה עכואים או דרוזיים, אוכל טוב עם דגש על אמנות הצלחות, סעודות בליווי מוזיקאים, מפגשי אמן, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בעקבות האומנות, יצירה בשוקולד ועוד המון אפשרויות לבלות לעת ערב, בטבע או במזגן, לזוגות, חברים או עם כל המשפחה. יוליארט – במהלך כל חודש יולי ברחבי הגליל המערבי:

אמנות יכולה להגיע בשלל דרכים וצורות. בפיסול, צילום או ציור, בריקוד, תיאטרון ושירה, וגם בצלחות מנות, בהכנת שוקולד או בטיול בטבע. עמותת זמן גליל מערבי תיתן ביטוי לכל סוגי האמנות האלו ועוד הרבה יותר, עם “יוליארט”, שחוגג השנה 6, וחוזר גדול מתמיד, עם לא פחות מ-44 אירועים שיתפרשו על פני חודש יולי. אירוע הדגל של יולי ארט הוא שבת גלריות, שתתקיים ב15.7 ובה אמני הגליל המערבי יפתחו את הבתים והגלריות שלהם לקהל הרחב ללא תשלום! 11 אמנים וגלריות ישתתפו, ויאפשרו להכיר מגוון של אמנים גלילים ביום אחד, עם מרחקי נסיעה קצרים בין המקומות. בגלריות השונות יתקיימו מפגשי אמן, הדגמות, סיורים מודרכים ועוד.

ביולי ארט, גם אוכל הוא אמנות. שני טקסי חתונה מסורתיים יתקיימו, שיחגגו את התרבות, המוזיקה, וכמובן את האוכל של חגיגות החתונה השמחות. במסעדת נור יתנו הצצה לטקס החתונה הדרוזי, ובבית אלפראשה תוכלו לראות (ולטעום) כיצד נראית חתונה עכואית אמיתית. בנוסף תוכלו להכיר את הקשר בין האוכל לצלחות עליו הוא מוגש, להגיע לסעודות עם נגנים בהופעה חיה ועוד. במהלך יולי יתקיימו גם הופעה של אלון עדר בסלון מלכה, סיורים מודרכים של מורי הדרך המקומיים המשלבים טבע ואומנות, פעילויות לכל המשפחה והמון שיתופי פעולה בין האמנים ועסקי התיירות הגליליים. פרטים מלאים באתר הרישמי של עמותת גליל מערבי. דוגמא לחלק מהאירועים:

אירוע אמנות בתנועה עם להקת המחול הקיבוצית

עולם ההדפס ועולם המחול, שני תחומי אמנות מרתקים, משלבים ידיים ורגליים באירוע מיוחד לרגל פסטיבל יוליארט –  כיתת אמן, הצצה אל מאחורי הקלעים של להקת המחול הקיבוצית וצפייה במופע המחול ”אסילום”. האירוע יתחיל באטליה של היוצר רועי דרסטין, אמן פלסטי ומחנך. נצלול יחד לעולם ההדפסים האמנותיים ולמסע המרתק ממהפכת הדפוס ועד כאן ועכשיו. נצא לסיור מודרך אל מאחורי הקלעים של כפר המחול הבינלאומי, המקום בו חיים מתאמנים ויוצרים רקדני הלהקה. נטייל בשבילי הכפר, נשמע את סיפור הקמתה המרתק של להקת המחול הקיבוצית ונצפה בשגרת האימונים של הרקדנים רגע לפני שהם עולים לבמה. נסיים את הערב באולם זכרי, בצפייה במופע המחול ‘אסילום’ – יצירתו עטורת השבחים של רמי באר. לוח זמנים:

  • 17:00 התכנסות ב ‘קפה בתנועה’ בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון.
  • 17:30 מפגש אמן – רועי דרסטין, כולל הדגמת הדפסים.
  • 18:30 סיור מאחורי הקלעים
  • 19:30 הפסקה בבית הקפה “קפה בתנועה”
  • 20:00 הופעה: אסילום, מאת רמי באר.

מתי? יום חמישי | 6.7 | 17:00-20:00 איפה? כפר המחול הבינלאומי בגעתון טלפון 072-3970884.

אומנות בשוקולד – סדנה לכל המשפחה

מוזמנים לסדנת שוקולד מתוקה במיוחד לכל המשפחה ב”אודט – בוטיק השוקולד” ברגבה. נתחיל בהסבר קצר “בגובה העיניים” על מהו שוקולד וכיצד מכינים אותו. האם הוא פרי או ירק? לאחר מכן כל משתתף יכין: 6 סוכריות על מקל משוקולד וציור אכיל על דף שוקולד בעזרת מכחולים עם שוקולד בצבעים שונים. כל משתתף יוצא עם תוצריו. מתי? יום חמישי | 6.7 , 20.7 | 17:00-18:00. איפה? סטודיו אודט, רגבה. טלפון: 072-3957570. הערות: כשר, ידידותי לילדים.

הצגת הילדים “ארבע עונות וויואלדי אחד” בתיאטרון זיקית

ויוואלדי הקטן שומע מאבא את הסיפור על הנער פדרולינו, רועה הצאן. קורותיו של הנער שזורים בחילופי עונות השנה ומחזוריות הטבע מלווה את התבגרותו. חדרו של ויואלדי הילד הופך לזירת ההתרחשויות של הסיפור. בדמיונו, הרהיטים משתנים והופכים את צורתם בהתאם לכל עונה, באופן מפתיע והומוריסטי מול עיני הצופים. המוזיקה מובילה את ההצגה ומכתיבה את הקצב והאווירה של האירועים. הסיפור מבוסס על הטקסט של המלחין ויואלדי שכתב כפתיח ליצירה “ארבע העונות”. ההצגה משלבת טכניקות של תאטרון בובות בשילוב עם שחקנים, תאטרון צלליות ועוד. גילאי 4-9. מתי? יום שישי | 7.7 | 10:00-11:00. איפה? תיאטרון זיקית, תפן. טלפון? 072-3970930.

חוויה משפחתית בחווה

מוזמנים לפעילות מדהימה של טבע, קיימות, ויצירה לכל המשפחה בחוות לקט. נתחיל בסיור חוויתי בחוות לקט – משתלה אורגנית ובחווה אקולוגית בישוב יעד שמשגב. בעלי החווה, בני הזוג עדי ועידן קמינסקי מזמינים אתכם להתאהב בטבע ובאדמה– נבקר במתחם תרנגולי החופש, בפינת הקומפוסט, נצפה בחלת דבש ונשוחח על עולם הדבורים, משם נלך לגינת הירק בה נלמד על עקרונות גידול בגינת הירק. בסיום הסיור נתכנס לסדנה חוויתית ומהנה עם האומנית הגלילית פולה רייקין, בעלת TIM-TIME – סטודיו ליצירות אומנות בשימוש חוזר, בה נפיח חיים חדשים בפחית שימורים משומשת ונהפוך אותה לעציץ צבעוני ויפהפה. בנוסף, נדבר על האפשרויות הרבות ליצירה עם חומרים בשימוש חוזר הנמצאים בכל בית ונחשוב יחד על עוד רעיונות שניתן ליישם בקלות ובהנאה, ונשתול בעציץ שהכנו שתיל המתאים לעונת הגידול. מיקום: חוות לקט, יעד. מתי? יום שבת | 8.7 | 10:00-12:30. טלפון: 072-3941103.

סיור אומנות בכפר הציורי פסוטה

ניפגש בשבת בבוקר בבית מיוחד במינו, “בית רימא” בפסוטה, לקבלת פנים הכוללת שתייה חמה ועוגיות מסורתיות מקומיות, ונשמע את סיפורה האישי פורץ הדרך של רימא ח’ורי, אמנית, אשת חינוך ופעילה חברתית, שתספר על המבנה שהיה ביתו של מוכתאר הכפר.  בית שכולו מהווה מסע בזמן לגילוי התרבות והמסורת הנוצרית-גלילית, וכיום רימא, נכדתו, מפעילה אותו כמקום ליצירה והגשמה. נדבר על מקומה של האומנות והיצירתיות ככלי הישרדותי בחיי נשות ואנשי פסוטה בימים עברו ונראה דוגמאות חיות מתוצרת מקומית. לאחר המפגש נצא לסיור בהדרכת רימא בסמטאות הכפר פסוטה, נפגש עם אומנים ויוצרים מהכפר ונשמע מהם על האתגרים וההצלחות שלהם. למעוניינים, בתום הסיור תתקיים סדנה ליצירת בובת משאלות בתוספת תשלום. הסדנה תתקיים בבית רימא, בהנחייתה של רימא חורי. משתתפי הסדנה יקבלו מארז יצירה להכנת בובת משאלות אישית ויכינו את בובת המשאלות שלהם. מתי? יום שבת | 8.7 | 10:30-12:15 מפגש וסיור אומנים, 12:15-13:00 סדנת הכנת בובת משאלות. איפה? בית רימא, פסוטה טלפון: 072-3971191.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.