Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נשר הגשרים התלויים

עכשיו זה רישמי – פארק הגשרים התלויים בנשר נפתח לקהל הרחב ב 25/04/2024 לאחר שעבר שיפוץ, חידוש והונגש לכולם! במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי ברוש ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי של נחל קטיע . בשנת 2009 נחנך בפארק מסלול הליכה המסומן ירוק ונקרא “דרך אורי” לזכרו של סגן אורי בינמו, יליד העיר ובנו של ראש עיריית נשר, אשר נהרג בפעילות מבצעית בחנוכה 2005.

אורכו המלא של מסלול הגשרים התלויים כ 1.7 ק”מ, הוא מעגלי וברובו נגיש (על הנגישות במקום פירטנו בהמשך בצורה מפורטת). המסלול מתחיל מרחבת החניה, צריך לקחת בחשבון כי החניון כאן קטן ואם אתם מגיעים בשבתות וחגים מומלץ להגיע מוקדם כדי להחנות בחניון הקרוב ביותר לכניסה. ברגע שיש עומסים המשטרה חוסמת את הכניסה לחניון זה ומאפשרת להחנות בחניות לאורך הרחוב מפעל לפארק. מהחניה צועדים בסימון שבילים שחור בשביל נגיש. בתחילת השביל ממש כמה צעדים מהרגע שנכנסתם בשער תראו בצד ימין שלכם חנות שמוכרת גלידות ושם יש גם שירותים לטובת המטיילים. מנקודה זו ממשיכים בשביל הנגיש ולאחר כ 600 מטרים מגיעים אל הגשר התלוי הראשון שנפגוש במסלול.

אורכם של הגשרים התלויים בפארק נשר הראשון כ 70 מטרים והשני כ 80 מטרים, למרות שהראשון מרגיש ארוך יותר. על הגשרים התלויים ניתן לעבור אך ורק ברגל, אם הגעתם לכאן עם עגלות תינוק השאירו אותם בצד הדרך. מתחת לגשרים בעומק היער עובר נחל קטיע שהוא נחל אכזב ולכן לרוב לא תראו בו מים. לאחר שחצינו את הגשר הראשון נפנה ימינה עם הסימון הירוק. חלק זה של המסלול גם הוא לא נגיש והוא עובר בתוך היער בין סלעים קטנים לגדולים. לאחר כ 130 מטרים מגיעים אל הגשר התלוי השני. 

נחצה את הגשר התלוי השני ונגיע שוב לשביל הנגיש ונפנה ימינה בסימון שבילים ירוק. בסמוך לסיום הגשר השני תוכלו לראות מדרגות בסימון שבילים שחור שיובילו את המטיילים למסלול לא נגיש שעובר בנחל קטיע שקיבל את שמו דרך אורי – חלק זה של המסלול לא נגיש. למי מכם שממשיך בסימון שבילים הירוק והנגיש לאחר כ 100 מטרים יגיע אל הגשר הראשון ומשם הדרך חזרה לחניה באותו המסלול שצעדנו. במהלך המסלול תיוודעו לנוף מיוער יפהפה, בניין אוניברסיטת חיפה מלווה אותנו לאורך כל הטיול.  בסיום המסלול תוכלו לשבת בפארק נשר שבו יש פארק שעשועים קטן לילדים וגם ספסלי פיקניק. חלק מספסלי הפיקניק נגישים ולצידם ברז מים. איזור הגן השעשועים ושאר הספסלים סביבו לא נגישים.

המסלול מתחיל מרחבת החניה, צריך לקחת בחשבון כי החניון כאן קטן ואם אתם מגיעים בשבתות וחגים מומלץ להגיע מוקדם כדי להחנות בחניון הקרוב ביותר לכניסה. ברגע שיש עומסים המשטרה חוסמת את הכניסה לחניון זה ומאפשרת להחנות בחניות לאורך הרחוב מפעל לפארק. מהחניה צועדים בסימון שבילים שחור בשביל נגיש. בתחילת השביל ממש כמה צעדים מהרגע שנכנסתם בשער תראו בצד ימין שלכם חנות שמוכרת גלידות ושם יש גם שירותים לטובת המטיילים.

דרכי הגעה לפארק נשר והגשרים התלוים

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “פארק נשר הגשר התלוי”. לבאים מצומת העמקים כביש 75 יש לפנות בצומת יגור שמאלה לבאים מכיוון מזרח או ימינה לבאים מכיוון מערב אל נשר על כביש 752. ניסע כ 2.8 ק”מ נחלוף על פני ספייס קאנטרי, מגרש כדורגל נשר ומפעל נשר עד לפניה שמאלה לכביש 705. ניסע כ 2 ק”מ במגמת עלייה עד לפניה ימינה על פי השילוט לפארק נשר. מהפניה ימינה ניסע כ 600 מטרים עד שנגיע לכיכר ובה נפנה שמאלה ברחוב החרוב, נסע ברחוב החרוב כ 600 מטרים עד שנראה משמאלנו את פסל האריה הגדול ואת הכניסה לחניון פארק נשר.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

נחל נשר – שמורת הר הכרמל – בצידו המזרחי של הר הכרמל אל מול נוף מפרץ חיפה נמצא נחל נשר, נחל אכזב שמתחיל בצומת דמון ויורד עד לחניון יער היערנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הספורט בנשר – הפארק הגדול ביותר בעיר ויש בו מגוון גדול של מתקני משחק, שעשועים ומגרשי ספורט שיכולים להתאים לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל בסמוך ליישוב עוספיה ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה, מקום מיוחד מאוד עם נוף מרהיב – מצפור דוד אייזן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קרן הכרמל – מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – את הטיול שלנו הפעם החלטנו לעשות בנחל כלח אל הצניר המדהים שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל סטלה מאריס כוכב הים – בצד המערבי של חיפה עובר שביל סטלה מאריס. אם תגיעו לכאן תרגיש לרגע כאילו קפצתם בקטנה לאחד האיים המוכרים של יוון – נוף הים הפתוח בשילוב עם כיפת הקפלה הלבנה מעבירה את ההרגשה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך האש –  מדובר על מסלול הליכה אינטראקטיבי שמטרתו העיקרית להנגיש למטיילים כמה שיותר מידע על עולם השריפות, דרכי התפשטותן ואיך ניתן למנוע אסון כמו שהכרמל חווה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין אלרואי ופארק הקטר – מסלול הליכה על טיילת רכבת העמק העובר בפארק הקטר עם מגוון קרונות משוחזרים של רכבת העמק ומעיין אלרואי שמעולה לטבילת התרעננות בימים החמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.