Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קיץ של כוכבים 2023 - תצפיות כוכבים לכל המשפחה

מגוון רחב של אירועים והדרכות שמתקיימות מדי יום באיזורים שונים בארץ בנושא אסטרונומיה. בואו להכיר את השמיים מעלינו, הכוכבים, לראות אותם בעזרת טלסקופים גדולים ומשוכללים ולהנות מתצפיות כוכבים. בנוסף לתצפיות כוכבים אפשר להנות גם ממטר פרסאידים שהוא מטר מטאורים עוצר נשימה! כאן תוכלו למצוא רשימה לפי איזור בארץ של הפעילויות בשעות הכי נעימות של היום בנושא קיץ של כוכבים 2023. אירועי 2023 מתעדכנים בהתאם לפרסומים.

תצפיות כוכבים בצפון

מטאור תצפיות כוכבים

תצפיות כוכבים חווייתית למשפחות ולמבוגרים, תצפיות הכוללות יין מקומי ומתחמי תצפית מיוחדים הכוללים לינה ומוסיקה  או תצפיות משפחתיות עם מדורה, תה והדרכה לכל המשפחה. ב- 12.8 מתרחש שיא מטר המטאורים פרסאידים ברחבי ישראל. זמן טוב להביע משאלות בגולן. איפה? ברחבי הגולן. מידע נוסף והרשמה באתר הרישמי.

פסטיבל נוגעים בכוכבים בחרמון

פסטיבל ״נוגעים בכוכבים״ הכי גבוה שאפשר מתקיים זו השנה השנייה – פסטיבל כוכבים בחרמון. חולמים לגעת בכוכבים? בואו להר הגובה בארץ לפסטיבל אסטרונומיה מרהיב! אתר החרמון, מטאור- תצפיות כוכבים ובית ספר שדה גולן בשיתוף פעולה ייחודי בו נפגש לפסטיבל לילי שכולו מוקדש לכוכבים: הרצאות, סיורי עששיות, פלנטריום, תצפיות מודרכות ותצפיות בטלסקופים מקצועיים והכל בערב ארוך ונפלא. הפסטיבל מתקיים ביום חמישי 10/08/2023. מידע מפורט באתר הרישמי.

מסע בין כוכבים עם אשכולות

כמדי שנה בחודשי הקיץ ארגון אשכולות מוציא תצפיות כוכבים ללא עלות מרמת הגולן ועד למדבר. תצפיות הכוכבים הם למשפחות כולל מדריכי אשכולות בשיתוף עם חטיבת החינוך והקהילה של קק”ל. חמישה ערבי פעילות בחודשים יולי אוגוסט, בהרשמה מראש, ללא עלות בכל רחבי הצפון: מצפה עמרי טל, עין הוזים, מצפור מלכיה, הר תורען ויער חוף הכרמל. למידע מפורט לחצו כאן.

לילה מוטרף במוזיאון מהגלגל לחלל

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לאירוע שמתקיים ב 17/08/2023 החל  מהשעה 17:30 במוזיאון העמק בקיבץ יפעת. מופע פלנטריום עוצר נשימה שיקח אתכם למסע מהפנט וקסום ברחבי היקום, בנוסף סדנאות חלל, תדריך שמיים מקצועי עם לייזר, מופע ניסויים מהחלל, סיור עצמי ברחבי המוזיאון, רחבת טקטורים, חצר הגרוטאות ועוד. ההגעה לאירוע ברישום מראש באתר הרישמי. האירוע בתשלום.

אסטרונומיה למשפחות במעגן מיכאל

החברה להגנת הטבע מוציאה מגוון של סיורים בנושא אסטרונומיה בקיץ הקרוב. אחד מהסיורים יוצא מבית ספר חוף הכרמל באיזור מעגן מיכאל. הסיור הוא במדרגת קושי קלה והוא מתאים מגיל 5.  במהלך הסיור תצעדו תחת כיפת השמיים ותוך כדי תלמדו על מערכת השמש, איך היא עובדת? איפה אנחנו ביחד לשמש? איך מנווטים בעזרת כוכבים ועוד. הרישום מראש באתר הרישמי של החברה להגנת הטבע.

תצפיות כוכבים במרכז

מצפה הכוכבים בגעתיים

מצפה הכוכבים גבעתיים מזמין את הקהל הרחב לסיור מודרך הכולל הרצאת היכרות חוויתית לעולם האסטרונומיה. הפעילות מתאימה מגיל 8 ועד מבוגרים. ביולי אוכוסט מועדי הביקורים במצפה הם בימי שלישי וחמישי בשעה 19:30. בחודשים הקרובים נוכל להנות משמי הקיץ במיטבם, ואיתם שפע של אטרקציות – הרצאות למבוגרים, תצפיות, פעילויות לילדים, שעת סיפור ועוד. למידע מפורט על האירועים אתם מוזמנים לדף הפייסבוק שלהם – לחצו כאן.

פעילויות קיץ בפלנתניה

ברוכים הבאים למרכז המדע והחלל של נתניה “פלנתניה”. כאן יתקיימו מגוון רחב של פעילויות וניסויים מדעים בנושאי מדע וחלל לאורך חודשי יולי אוגוסט. תוכלו להנות כאן גם מצפיה בטלסקופים, סיורי עששיות ולהשתתף בהפנינג על חלל ומדע במהלך חודש אוגוסט. הפעילויות כאן מתאימות לכל גיל במטרה לחשוף ולהכיר את האופן בו היקום שלנו נוצר ומתקיים. פעילויות שיתקיימו: מופע קסמי מדע מבית “מדען נולד”, קייטנת הקיץ 2023, נהנים מתחת לכוכבים, סדנת סטאר ספריי, שביל החלב, מופע קסמי מדע מיוחד מבית ד”ר מולקולה, שר הטבאות שבתאי ועוד. למידע מפורט על האירועים באתר הרישמי של הפלנתניה

תצפיות כוכבים בירושלים

מסע בין כוכבים עם אשכולות

כמדי שנה בחודשי הקיץ ארגון אשכולות מוציא תצפיות כוכבים ללא עלות מרמת הגולן ועד למדבר. תצפיות הכוכבים הם למשפחות כולל מדריכי אשכולות בשיתוף עם חטיבת החינוך והקהילה של קק”ל. חמישה ערבי פעילות בחודשים יולי אוגוסט, בהרשמה מראש, ללא עלות ברכס שיירות בהרי ירושלים. למידע מפורט לחצו כאן.

תצפיות כוכבים בדרום

סיור כוכבים עם מדריך מוסמך

לא ניתן לעבור על מטר המטאורים (הפרסאידים) ללא התייחסות, נכון? באויר ההרים הנעים של מצפה רמון נעשה טיול ערב עוצר נשימה על שפת המצוק ונסיים בתצפית על מטר המטאורים, עם טלסקופים וצייני לייזר. נפגש במצפה רמון ונסע לכיוון מצפה הכוכבים. משם נצא להליכה של כ-6 ק”מ על שפת המצוק, בצבעים מטריפים לקראת שקיעה של המכתש הגדול בעולם – מכתש רמון. בהמשך נגיע לטיילת אלברט על המצוק, נערוך תצפית במרפסת תלויה על פי תהום ונמשיך דרך אתר הסנפלינג לגשר העילי המגניב מעל כביש 40 לכיוון מלון בראשית. למידע מפורט על הסיור ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

פסטיבל לילות מדבר – נגב של כוכבים

הרשות לפיתוח הנגב ומשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מזמינים את הקהל הרחב לבקר בחודש אוגוסט בנגב במסגרת פסטיבל “לילות מדבר – נגב של כוכבים”. הפסטיבל יתקיים במהלך חודש אוגוסט, עם למעלה מ-300 פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה שיתקיימו במקביל  בכל רחבי הנגב, מהנגב הצפוני ועד הערבה הדרומית, בעלות מסובסדת של עד 20 ₪. למידע מפורט לחצו כאן.

מצפה שירת הכוכבים

בקיץ הקרוב אתם חייבים לבוא לסיור שמימי ולשמוע סיפור מרתק על השמיים ועל מיקומנו ביקום. חברת מצפה שירת הכוכבים מאפשרת לנו בעזרת קרני לייזר כמעט לגעת בכוכבים, להכיר את שמי הכוכבים והכל ביחד עם הסברים מרתקים. בנוסף במהלך ההדרכה נשתמש גם בתצפיות בעזרת טלסקופים ונוכל לראות את מכתשי הירד ואת כוכבי הלכת. לשריון מקום ולרכישת כרטיסים לחצו כאן.

ליל כוכבים בפארק אגם ירוחם 2023

ביום חמישי 10/08/2023 בין השעות 17:00-23:00 אתם מוזמנים להגיע לאירוע בתשלום בו יחכו לכם: טלסקופים, מתחם הדרכת כוכבים, עמדת יצירה אסטרונומית, ציורי פנים חלליים, הכרת מערכת השמש במודל ענקי, סדנת משימה למאדים ועוד שלל פעילויות. ניתן לצאת גם לסיורי עקרבים או סיור עששיות בתוספת תשלום. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

מטר המטאורים בערד 2023 

אתם מוזמנים להצטרף ב 10/08/2023 לתיירות ערד ובית ספר שדה סוסיא לתצפיות במטר המטאורים בלב המדבר תחת כיפת השמיים. השנה יתקיימו שני תצפיות כולל טלסקופים, תה חם והדרכה על כוכבים ומטר המטאורים. מתחם הגבעות המזרחיות – מתחם קרוב לעיר ומתאים למשפחות: שעות: 20:00, 22:00. מתחם הר ענוב – תצפית כוכבים ממש בלב המדבר: שעות: 20:00, 22:00. להרשמה לחצו כאן.

לילות לבנים בערבה

בין התאריכים 10-12/08/2023 תוכלו להגיע אל הערבה ולהנות ממגוון רחב של פעילויות וסיורים בנושא כוכבים, מטר פרסאידים ותצפיות. כל האירועים המוצעים הם בתיאום מראש. למידע מפורט ולתוכניה המלאה לחצו כאן.

אסטרונומיה במדבר בבית ספר עין גדי עם החברה להגנת הטבע

בתאריך 12/08/2023 מתקיים מטר הפרסאידים אותו ניתן לראות כבר לאורך כמה ימים לפני, ב 10/08/2023 ועוד שלל תאריכים החברה להגנת הטבע מקיימת פעילות אסטרונומית שאורכה כשעה עם תצפיות מודרכות באמצעות ליזר, תצפיות טלסקופים ועוד. יש גם אפשרות ללינה בבית ספר שדה עם עוד שלל פעילויות נוספות. מידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי של החברה להגנת הטבע.

אסטרונומיה במדבר בבית ספר חצבה עם החברה להגנת הטבע

בתאריך 12/08/2023 מתקיים מטר הפרסאידים אותו ניתן לראות כבר לאורך כמה ימים לפני, ב 10/08/2023 ועוד שלל תאריכים החברה להגנת הטבע מקיימת פעילות אסטרונומית שאורכה כשעה עם תצפיות מודרכות באמצעות ליזר, תצפיות טלסקופים ועוד. יש גם אפשרות ללינה בבית ספר שדה עם עוד שלל פעילויות נוספות. מידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי של החברה להגנת הטבע.

מסע בין כוכבים עם אשכולות

כמדי שנה בחודשי הקיץ ארגון אשכולות מוציא תצפיות כוכבים ללא עלות מרמת הגולן ועד למדבר. תצפיות הכוכבים הם למשפחות כולל מדריכי אשכולות בשיתוף עם חטיבת החינוך והקהילה של קק”ל. חמישה ערבי פעילות בחודשים יולי אוגוסט, בהרשמה מראש, ללא עלות ברחבי הדרום: יער המלאכים, יער יתיר, יער חצרים, פארק הולנד, למידע מפורט לחצו כאן.

תצפיות שטח האגודה הישראלית לאסטרונומיה

האגודה הישראלית לאסטרונומיה היא אגודה ללא כוונת רווח אשר כלל הפעילות בה מתבצעת בהתנדבות וללא קבלת תמורה. האגודה היא בית לחובבי האסטרונומיה ולשוחרי המדע בארץ, ומטרתה היא הפצת מדע האסטרונומיה בארץ. הצטרפו למתנדבי האגודה הישראלית לאסטרונומיה לחוויה בלתי נשכחת – לילה קסום תחת השמיים ואלפי כוכבים. גיל המשתתפים בתצפית 12 ומעלה. משתתף מתחת לגיל 16 חייב בליווי של מבוגר. לפירוט כל האירועים לחצו כאן.

תצפיות כוכבים עם חברת “בטבע”

תחת כיפת השמיים, על מחצלות ומזרנים, אתם מוזמנים להדרכה מרתקת על שמי הלילה ביחד עם חברת “בטבע”. בואו להכיר את עיפת השמיים באמצעות ציין לייזר, תכירו עובדות מרתקות, סיפורים ואגדות שיחשפו בפניכם מעט מן העולם האינסופי שמעלינו, וסיימו עם צפייה בטלסקופ עוצמתי שיאפשר לכם מבט קרוב יותר על גרמי השמיים השונים. לפירוט על האירועים לחצו כאן.

סדנת מסע בין כוכבים בנוקדים

אתם מוזמנים עם כל המשפחה להגיע ל”מסע בין כוכבים”-  סדנה להכרות עם שמי הלילה בה נלמד על הכוכבים, הירח, מטר המטאורים של אוגוסט וגרמי שמיים נוספים. בהמשך נצא לסיור לילי מודרך קצר לגילוי קסם המדבר בו נתחקה אחר חיות לילה מקומיות והסודות הכמוסים במדבר. במקביל במתחם הצפייה יפתח מתחם טלסקופים קטן ובו נביט יחד אל עבר גרמי השמיים המיוחדים שעליהם למדנו בסדנה. הסדנה היא חלק מפסטיבל המטאורים. למידע מפורט לחצו כאן.

שאו מרום תצפיות כוכבים במכתש רמון 

בחודשי הקיץ יולי אוגוסט אתם מוזמנים להגיע להדרכות במכתש רמון עם שאו מרום, ההדרכות מתקיימות בימי ראשון עד חמישי והיא פתוחה לקהל הרחב בתשלום. בעזרת טלסקופים משוכללים נוכל לצפות יחד בנפלאות הבריאה, נתפעם מעולם הכוכבים האין סופי, שבכל יום מנצנץ מעלינו ורק מחכה שנתבונן בו. האטרקציה אורכת כשעתיים ומלווה  בטלסקופים משוכללים, צייני לייזר ואמצעי המחשה מגוונים. נשב על גבי מחצלות, ונתפנק בשתייה חמה במדבר הקריר. למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

קיץ של כוכבים במצפה רמון 2023

קיץ של כוכבים 2023 יוצא לדרך! מדובר על אירוע שמתקיים מדי שנה בחודש אוגוסט במצפה רמון. זה בדיוק הזמן לקרוא לכל חובבי האסטרונומיה ולא רק להם כדי לבוא למצפה רמון ולהנות מתצפיות כוכבים. יתקיימו אירועים ופעילויות בין תצפיות כוכבים בחינם וגם הדרכות בתשלום. למידע מפורט על כל פעילויות הקיץ במצפה רמון לחצו כאן.

לילות כוכבים בפארק תמנע

אתם מוזמנים להגיע לפעילות לילית לכל המשפחה בתאריכים 14-17 באוגוסט 2023 ימים שני עד חמישי בשעות 19:30 הסיום בשעה 02:00. בואו להביט דרך טלסקופ אל השמיים והכוכבים. מתחם תצפיות בטלסקופים, מתחם תצפית כוכבים עם הסברים, טלסקופ צילום רובוטי, הרצאה, תצפית פרסאידים ועוד. לרכישת כרטיסים באתר הרישמי.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.