Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קטיף תותים עצמי – לקטוף ולטעום תותים מהטבע

קטיף התותים הפך בשנים האחרונות לאטרקציה אהובה ורבים מחכים לתחילת העונה של הפרי האדום והמתוק. את התותים תוכלו למצוא במקומות רבים בישראל, רוב המקומות מציעים חוויה של קטיף תותים שכוללת טעימות ישירות מהעצים. עונת התותים מגיעה לקראת סופה של השנה האזרחית ונשארת איתנו כמה חודשים טובים כך שיש לכולם זמן ליהנות מהחוויה. הקטיף, שנהיה פופולארי מאוד, הביא איתו שינוי גם במשקים השונים שהבינו את הפוטנציאל, וברובם תוכלו למצוא היום שילוב של פעילויות נוספות שהופכות את הביקור לאטרקציות של ממש. רוב המשקים דוגלים בצורת גידול אקולוגית והדברה ביוליגית תוך שימת דגש על שמירה על הסביבה.

חשוב לשים לב: הקטיף הוא עונתי, משתנה ואינו פעיל בכל עונות השנה. לכן בטרם הגעתכם למקום מסויים כדאי לוודא ישירות מול בית העסק עצמו שהוא פעיל, ולבדוק מה היבול שקיים בשדה. חלק מהמקומות פתוחים לקטיף תותים בשבת, וחלקם פעילים באמצע השבוע בלבד. 

אז איפה אפשר לקטוף תותים? יש לא מעט מקומות ברחבי הארץ שאליהם תוכלו להגיע וליהנות מהחוויה של קטיף עצמי של תותים. הנה כמה המלצות:

 

קטופותי בבית לחם הגלילית

בעמק יזרעאל תוכלו להגיע אל שדות הקטיף שנמצאים לצידה של חוות התבלינים הגדולה. בשדות ישנם פירות וירקות רבים שמשתנים לפי עונות השנה וגם מגוון של תבלינים. קטופותי מעניקים חוויה כוללת של קטיף בשילוב אטרקציות משתנות לילדים כמו: אפיית פיתות בטאבון, טיפוס על טרקטור, פינת יצירה ועוד. מידע נוסף על קטופותי לחצו כאן.

קטיף עצמי להתאהב בטבע

על כביש 70 בין קיבוץ כברי למצובה נמצא אתר קטיף עצמי בשם “להתאהב בטבע”. מתחם גדול ובו תמצאו את הקטיף לפי העונה בהם אתם מבקרים. מעבר לקטיף יש כאן גם מתחם פינת חי שמאוד מומלץ להביא ירק מהבית והלאכיל את החיות, מדשאות עם המון פינות מוצלות, ערסלים, מתחמי ישיבה, שולחנות פיקניק, משחקיה לילדים הכולל: בית עץ ומשק בית, חץ וקשת ובעיקר המתחם גורם לכם להתאהב בטבע. במיוחד בחודשי הקיץ פועלת רכבת ויש גם פעילויות נוספות לילדים. למידע נוסף על קטיף עצמי להתאהב בטבע לחצו כאן.

רוח שתות

רוח שתות נמצא בכניסה לקיבוץ גן שמואל. במקום יש שדות חקלאיים לגידול תות שדה, פטל, דובדבנים, אוכמניות ועוד. בביקור שלכם ברוח שתות תוכלו לקבל חווית בילוי מלאה הכוללת פעילויות משתנות ביניהן הדרכה קצרה, סדנאות יצירה לילדים, אכילה חופשית בשדה וכמובן את הקטיף עצמו. מידע נוסף באתר הרשמי של רוח שתות לחצו כאן.

קטיף חזי ניסים ברמת השרון

באזור השרון תוכלו להגיע לקטיף של חזי החקלאי, שעוסק בגידול תותים כבר עשרות שנים. בביקור שלכם בשדה תוכלו ליהנות מאכילה חופשית של תותים, קטיף עצמי, וגם פינת חי עם מגוון של חיות. טרם הגעתכם מומלץ להתעדכן בשעות הפעילות של המקום שמשתנות בהתאם לכמות הפרי. למידע מלא באתר הרשמי של המקום לחצו כאן.

סתלבתות בהוד השרון

בשדות של סתלבתות מגדלים כ-7 זנים שונים של תותים. לקראת חודש דצמבר ייפתח כאן הקטיף שאליו תוכלו להגיע, לטעום ולקטוף מהמגוון שיש. אבל עוד לפני עונת הקטיף, נפתחת כאן מכירה למי מכם שמעוניין להגיע ולרכוש תותים ישירות מהמשק. שעות וימי הפעילות של המקום משתנים בהתאם להיצע התותים הקיים. בימים בהם המקום הקטיף פעיל, מומלץ להגיע מוקדם מאחר והמקום נסגר למבקרים כשנגמרים התותים האדומים בשדה. לעדכונים בדף הפייסבוק של המקום לחצו כאן.

אגרונן קטיף עצמי גדרה

בשדות החקלאיים של אגרונן שהחלו כמגדלי פטל בלבד, ניתן למצוא היום פטל, תות, פיטנגו, אוכמניות, שסק ועוד. קטיף אגרונן הוא מקום שמציע חווית קטיף שמתאימה לכל הגילאים והם שמו להם למטרה להיות נגישים לכולם. הפירות נמצאים מגובה אדמה ועד שני מטרים, ולפי האתר שלהם הם מאפשרים גישה נוחה גם למגיעים עם עגלות וגם לנכים עם כיסאות גלגלים. למידע נוסף באתר הרשמי של אגרונן לחצו כאן.

אורי תותים מושב ישע

ישע הוא מושב הנמצא בדרום חבל אשכול ובו נמצא הקטיף של אורי. במשק תוכלו להגיע ולקטוף תות שדה תלוי בחממות המקורות. המקום פתוח רק בתקופות הקטיף, ואז הוא פותח את שעריו בסופי שבוע ובחגים בעיקר. במהלך הקטיף תוכלו לטעום בחופשיות מהתותים וליהנות מהצבעים והטעמים של כ- 10 זנים שונים של תותים. טרם הגעתכם בדקו שהמקום פעיל. למידע באתר הרשמי של המקום לחצו כאן.

משק 77

משק 77 המשפחתי נמצא במושב ישע, בסמוך לעיר נתיבות. במשק תוכלו ליהנות מקטיף של תות תלוי מרשים, פטל, אננס ועוד. בנוסף המקום מציע אטרקציות נוספות משתנות וביניהן הדרכות שונות, סדנאות לילדים ונסיעה חווייתית בטרקטור ברחבי המושב. בטרם הגעתכם אל המשק, יש לוודא שהמקום פתוח ופעיל ושיש פירות לקטיף. אם אתם מגיעים הנה בתקופה של פסטיבל דרום אדום – כדאי להתעדכן על הפעילויות הרבות שמתקיימות באזור. למידע נוסף על משק 77 לחצו כאןלחצו כאן למידע על פסטיבל דרום אדום.

מקומות נוספים שבהם מתקיים קטיף תותים בעונה וגם פירות וירקות נוספים לאורך השנה:

משק 6 במושב גאולים בלב השרון – קטיף בלב המרכז – לאתר הרשמי לחצו כאן.

משוך בגזר – קטיף ליד כפר סבא – לאתר הרשמי לחצו כאן. 

משק יוסף בבאר מלכה – קטיף באווירה מדברית – לאתר הרשמי לחצו כאן. 

אטרקציות מומלצות עם ילדים

אגם חי יראון
אטרקציות בצפון
מוזיאון הטרקטור בעין ורד – אטרקציה לכל המשפחה
אטרקציות במרכז
אקווריום ישראל
אטרקציות בירושלים
גלישת חולות ואטרקציות עם דרור במדבר
אטרקציות בדרום
אגם חי יראון
אטרקציות בצפון
מוזיאון הטרקטור בעין ורד – אטרקציה לכל המשפחה
אטרקציות במרכז
אקווריום ישראל
אטרקציות בירושלים
גלישת חולות ואטרקציות עם דרור במדבר
אטרקציות בדרום
גן החיות מוצקין חי פארק מוצקין
פינות חי וגני חיות
המוזיאון הימי הלאומי בחיפה – חוויה לכל המשפחה
מוזיאונים לילדים בישראל
פארק רעננה - פארק עירוני בשרון
פארקים מומלצים עם הילדים
אקווריום ישראל בירושלים
אטרקציות עם הילדים במזגן
גן החיות מוצקין חי פארק מוצקין
פינות חי וגני חיות
המוזיאון הימי הלאומי בחיפה – חוויה לכל המשפחה
מוזיאונים לילדים בישראל
פארק רעננה - פארק עירוני בשרון
פארקים מומלצים עם הילדים
אקווריום ישראל בירושלים
אטרקציות עם הילדים במזגן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.