Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פעילויות מסיק זיתים 2023 לכל המשפחה

אז זהו, הקיץ עבר ועכשיו הסתיו הגיע. אנחנו נכנסים לתקופת מסיק הזיתים שמזמן הפך לאטרקציה תיירותית לכל המשפחה. בתי בד, מגדלי זיתים ועוד שלל מרכזי מבקרים מאפשרים לנו המטיילים להגיע לפסטיבלים, סיורים ואירועים המתקיימים במיוחד לכבוד המסיק. איך מציירים שמן כמו פעם? איך כובשים בשיטה ביתית? מדוע מנערים את עצי הזית ואיך קוטפים מהם את הזיתים? המשיכו לקרוא ותקבלו תשובות לכל השאלות, וגם רשימה מסודרת של אירועי מסיק ופעילויות לילדים בנושא הזיתים. האירועים מתעדכנים כאן בהתאם לפרסומים.

“מסיק כמו פעם” גן יערני ארכאולוגי כברי

חול המועד סוכות מביא איתו גם את עונת המסיק, אתם מוזמנים להגיע אל כרמי הזיתים של קק”ל ולצאת למסוק זיתים כולל פעילויות חווייתיות בגן יערני ארכאולוגי כברי. חול המועד יום שלישי 03/10/2023 בין השעות 10:00-14:00 יתקיים מסיק זיתים, סיור מודרך בגן הארכאולוגי, סדנאות יצירה מחומרי טבע, מתחם פעילות עם משחקים של פעם, הכנת כלי נגינה מחומרי טבע, מופע ריקוד משולב עם בועות סבון ובשעה 11:30 הצגה “ככה לא בונים סוכה”. את הפרי מוסקים אל תוך מיכלים לאיסוף זיתים בתשלום סמלי מזומן של 10 ש”ח ניתן לקבל מיכל. האירוע עצמו חינמי אך דורש הרשמה בראש באתר הרישמי של קק”ל.

משק רויניק חוויה חקלאית בבית שערים

משק רויניק נמצא בבית שערים ובו תוכלו להגיע ולהנות מפעילות מסיק לכל המשפחה. מתחילים ב-חול המועד סוכות-30/9/23 ועד-7/10/23 לא כולל יום שישי וממשיכים כל שבת עד-25/11. פעילות מסיק למשפחות מתקיימת תחת כיפת השמיים, על כן במזג אויר גשום, הפעילות לא תתקיים. בסיור תהנו מהסבר בכרם הזיתים עם פינוק תה, מסיק זיתים בידיים במגרפות ובציוד חשמלי, כבישת זיתים לצנצנות (כל ילד מקבל צנצנת הביתה) והכנת פיתות על המדורה. למידע נוסף והרשמה לחצו כאן. 

חוות הזיתים אלאדין

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לחגיגת מסיק בחוות הזיתים אלאדין. כאן יתקיימו סיורים משפחתיים בחווה כאשר במסגרת הסיורים נצפה בהפקת שמן בבית הבד, הילדים ימסקו בסיוע המבוגרים את הזיתים וגם יכינו זיתים כבושים אותם תקחו הביתה. בנוסף הילדים יאכילו את התרנגולות החופש, יטחנו חיטה לקמח, יכינו פיתה טעימה ועוד שלל פעילויות והפתעות. במקום יש אוהל עם מערכת צינון וחצר גדולה עם מקומות ישיבה. ההגעה היא ברישום מראש בלבד בטלפון: 054-3141824. שעות פעילות:  ערב סוכות שישי 29/9 בשעה 10:00 ובמהלך סוכות 30/09-07/10-2023 בשעות 10:00, 12:00, 13:30ו 15:00. מומלץ להתעדכן בדף הפייסבוק הרישמי של המקום. 

“מסיק כמו פעם” תל חדיד יער בן שמן

אתם מוזמנים להגיע אל תל חדיד יער בן שמן בחול המועד יום שלישי 04/10/2023 בין השעות 10:00-16:00 יתקיים מסיק זיתים, סיור מודרך, סדנאות יצירה והפעלות לילדים. את הפרי מוסקים אל תוך מיכלים לאיסוף זיתים בתשלום סמלי מזומן של 10 ש”ח ניתן לקבל מיכל. האירוע עצמו חינמי אך דורש הרשמה בראש באתר הרישמי של קק”ל.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.