Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוכות 2023
פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון

פסטיבל “צלילי ילדות בתיאטרון חולון” – מאירועי חול המועד סוכות הבולטים לילדים ולכל המשפחה, המזוהה עם איכות אמנותית גבוהה ומתמקד במופעי מוסיקה מחול ותיאטרון לילדים ולכל המשפחה, יתקיים השנה בתאריכים 1 עד 3 באוקטובר בתיאטרון חולון. הפסטיבל בניהולו של גיא תלם מנכ”ל תיאטרון חולון ובניהולה האמנותי של מאיה בלזיצמן מופק על ידי שמרית גיל והוא נתמך על ידי עיריית חולון ומשרד התרבות והספורט. רכישת כרטיסים באתר הרישמי.

תוכנית הפסטיבל בשנה זו מביאה מופעים המשלבים מגוון רחב של אמנויות הבמה שבמרכזם המוטיב המוסיקלי: ממסע מוסיקלי בין שירי כוורת, תיאטרון בובות וחפצים, שירי עם וסיפורים החוגג את הרב תרבותיות המאפיינת את התרבות הארץ, מופע שירי ילדות אהובים מכל הזמנים, פטר והזאב של תיאטרון אורנה פורת בשיתוף להקת מחול פרסקו ועד מופע משירי יהונתן גפן, מופע העוקב אחר סיפור חייה של אלה פיצג’רלד ועוד, וכל זה בהשתתפות אמנים וכוכבים ישראליים מהשורה הראשונה.  במהלך הפסטיבל תתקיים מסיבת ריקודים לכל המשפחה ברחבת התיאטרון. הכניסה למסיבה ללא תשלום. ומה בתוכנית?

“העולם שמח” –  מסע מוסיקלי בין שירי להקת כוורת וחבריה – 1.10 אולם 1 | 17:00 | גילאי 4 – 12

מופע מקור של הפסטיבל, המזמין את הקהל להצטרף למסע מוסיקלי בין שירי להקת כוורת המיתולוגית וחבריה ולהנות  מהשירים המופלאים, הסיפורים שמאחורי השירים והמערכונים האיקוניים הישנים (וגם כמה חדשים!) של הלהקה שעיצבה את פני התרבות בארץ, בהם:  “גוליית”, “המגפיים של ברוך”, “העולם שמח”, “היא כל כך יפה”, “שיר המכולת”, “ערב של יום בהיר”, “סיפורי פוגי” ואחרים.

מלכת הבלגן 01.10 אולם 2 | 17:30 | גילאי 7-3

מופע בכורה מוסיקלי לילדים עפ”י אלבום חדש – “בַּגֶּשֶׁם, בַּשֶּׁמֶשׁ, בַּצֵּל,  כְּשֶׁאַף אֶחָד עָלַי לֹא מִסְתַּכֵּל בָּעוֹלָם הַגָּדוֹל שֶׁנִּקְרָא גַּם תֵּבֵל אֲנִי הוֹלֶכֶת בְּעֵינַיִם עֲצוּמוֹת.” מה קורה כשמלחין וסופרת הופכים לשכנים?  לפעמים נולדים שירים. וגם סיפור. וזה מה שקורה במופע “מלכת הבלגן”. המופע נוצר ליד הפסנתר, בגינה הציבורית ממפגש של גיא לוי ויערה שחורי, שפעם היו שכנים בבניין קטן, ואחר כך כבר קמה להקה שלמה. 

במופע שירים מגובה העיניים של ילדים, על ילדות שקורית כאן ועכשיו, בתוך עולם של מסכים והמון טעמים של גלידה ובכל זאת יש בו מקום לפלא ואפילו לשקט. שירים על ילדה קטנה שהיא מלכת הבלגן, על חברים טובים וגם על להיות לבד. על עציצים שלא גדלים (אולי עדיף לגדל אבנים?) על פיות שיניים ודובי נמלים, על מה שרואים בעיניים עצומות ועל השעה הקסומה לפני שהערב יורד ונדמה שהכל יכול לקרות. “מלכת הבלגן” נוצר ברוח אלבומים קלאסיים לילדים ומיועד לילדים בגילאי הגן ותחילת היסודי ולכל מי שזוכר וזוכרת איך זה להיות ילדים.

סעודה אצל המלכה – הילה פלשקס בהצגת יחיד עם בובות וחפצים, בליווי סדנה 1.10 אולם 3  | 17:30 | גילאי 3 – 8 ולכל המשפחה

הצגת תיאטרון בובות שובבה ומלאת הומור, עיבוד בימתי לספר הקומיקס הישראלי המצליח ׳סעודה אצל המלכה׳ מאת רותו מודן. כשאמא של נינה שואלת אותה “מה תעשי אם מלכת אנגליה תזמין אותך לסעודה בארמון בקינגהם?” קורה הלא יאמן: יורש העצר בכבודו ובעצמו מתקשר ומזמין אותה לארוחה בארמון המלכה! נינה, ילדה מלאת דמיון וצחוק, עולה על מיטתה ויוצאת למסע פנטסטי שיסתיים בסעודה חגיגית והפתעה גדולה.

מסע פנטסטי המציג את היצירתיות הנבונה של ילדים. זהו אינו סיפור על נימוסי שולחן, אלא סיפור על הומור, משחק ושמחת חיים הנותן השראה גם למבוגרים ואפילו למלכה שלומדת על הדרך שיעור שלא תשכח בחיים. בתום ההצגה, תתקיים סדנת יצירה להכנת ספרי פופ-אפ מנייר. הילדים ייצרו בעצמם ספרים בהשראת עולם דימויים כמו חיות, מפלצות, וצורות משונות. הסדנה מיועדת להורים וילדים. 

“ברוך הבא!” – ערב רב תרבותי – מופע מוסיקלי סובב עולם לכל המשפחה 2.10 אולם 1 | 17:00 | גילאי 6 – 12

מופע מקור של הפסטיבל – מסע מוסיקלי יוצא דופן, החוגג את הרב תרבותיות שלנו דרך שירי עם וסיפורים מכל קצוות תבל שעשו עלייה לארץ ישראל. מופע מצחיק ומרגש עם ארבע זמרות וחמישה מוזיקאים, בביצועים חדשים בעברית של שירים מצרפת, יוון, איטליה או מרוקו – שירים שהושרו במקור בלדינו, ביידיש או ברוסית כמו למשל  – “כולם הלכו לג’מבו”, “ארץ טרופית יפה”, “בואי אמא”, “אילו ציפורים”, מחרוזת מרוקאית ועוד. חגיגה מוסיקלית לכל המשפחה המציגה את יופיו של קיבוץ הגלויות המגוון שלנו ואת כוחה של המוזיקה לטשטש גבולות.

איך מציירים איש – משירי יהונתן גפן – עם חנן יובל ודביר בנדק 2.10 אולם 2  | 17:30 | גילאים 5 – 10 

הזמר והמלחין חנן יובל חובר לשחקן דביר בנדק למופע בכורה ובו שירי ילדים שנכתבו כולם על ידי יהונתן גפן ולחניהם החדשים חוברו על ידי חנן יובל. לצד אלה ישולבו כמה שירים ישנים וידועים. יובל, שכבר זכה בחייו להלחין וגם להקליט שירי ילדים, קיבל מיהונתן גפן לפני כמה שנים, לבקשתו, את שלל ספרי הילדים שלו ומתוכם בחר להלחין מבחר מרתק, אותו הוא מביא אל הבמה, לראשונה, ביחד עם השחקן דביר בנדק וקבוצת נגנים מופלאה. יחד – הם מזמינים את הקהל הצעיר , וגם את המבוגר,  לחוות חוויה ישראלית מרגשת.

מיקה פיקה בום שירי ילדות אהובים מכל הזמנים 2.10 אולם 3  | 17:30 | גילאי 3 – 6

הזמרת מיקה שדה – מהרכב הילדים ‘אינדי ילד’ – מעלה בבכורה מופע חדש עם שירי ילדות אהובים מכל הזמנים. שירים קטנים של מיטב היוצרים בביצועים מרגשים בשיתוף הקהל.  מיקה מלווה את עצמה ביוקלילי ולצידה בגיטרה אחיה, המוסיקאי אורי שדה. יחד יצרו עיבודים מיוחדים לשירים האהובים.  בין השירים שבמופע: “פזמון ליקינטון”, “בוא אליי פרפר נחמד”, “לכובע שלי”, “אני תמיד נשאר אני”, “אני אוהב שוקולד”, “המשפחה שלי”, “עשר אצבעות לי יש”, “אני עומדת במעגל”, “אצא לי אל היער”, “יש לי ציפור קטנה בלב”, “קן לציפור” ועוד.

פטר והזאב – תיאטרון אורנה פורת בשיתוף להקת המחול פרסקו 3.10 אולם 1 | 17:00 | גילאי 9-4

בספריה קסומה קם לתחייה הסיפור הקלאסי על פטר והזאב, אלא שהפעם הזאב מתקשה להיות רשע כפי שנדרש ממנו, והוא עושה הכל כדי לשנות את הסיפור ולהפוך לגיבור טוב. הקלאסיקה האהובה בגירסה מקורית, מצחיקה ומרגשת עם שחקנים ורקדנים, על דעות קדומות, על האומץ להיות אני, על חברות וגם על אהבת הספר והקריאה, בשילוב היצירה המוסיקלית הנפלאה מאת סרגיי פרוקופייב ויצירות נוספות.

אלה והירח  – שירה ז’ כרמל שרה ומספרת אלה פיצג’רלד 3.10 אולם 2  | 17:30 | לכל המשפחה

במופע יתוודעו הילדות והילדים לסיפור חייה מעורר ההשראה של הזמרת האגדית אלה פיצג’רלד ולמוסיקה הנפלאה שיצרה ויגלו שלכוכבת הענקית יש חבר מיוחד שהיה שם לאורך כל הדרך – הירח. מה הפלא שנכתבו עליו כל כך הרבה שירים?  יחד ייכנסו אל עולמה המוסיקלי המופלא של אלה: עולם הג’אז רווי האלתור והמוזיקה המעולה, שיונגשו לאוזניים ולבבות צעירים מבלי לזלזל בהם, במופע מוזיקלי סיפורי ומשחקי, שגם מבוגרים נהנים ממנו. ההרכב העשיר (גיטרה, קונטרבס, תופים, חצוצרה וסקסופון) שמנגן בהופעה הוא של נגניות ג’אז צעירות ומבטיחות (ונגן אחד מופלא), שיהוו דוגמא חיה ופועמת לילדות/ים ולנערות/ים שבקהל.

הבטחתם יונה  – מופע פרפורמנס לכל המשפחה 3.10 אולם 3  | 17:30 | גילאים 3-6

מופע מוסיקלי, הומוריסטי ואינטראקטיבי לבחירת ציפור השלום החדשה. “משהו פה לא עובד. עם היונה, הכוונה. אם היא מסמלת את השלום אז איפה הוא, למען השם? אולי עדיפים נקרים? אולי בעצם ירגזי מצוי? ומה בנוגע לדוכיפת?” בואו להשפיע בבחירות לציפור השלום חדשה, במקום היונה הישנה והטובה. 15 ציפורים מרחבי העולם מתחרות ביניהן על התואר! מגולמות על ידי שני מוסיקאים, וקמות לתחייה בעזרת מוסיקה, תנועה ואביזרים.

לכל ציפור נכתבה מיניאטורה מוסיקלית מקורית בת כדקה, לויולה וקונטרבס. כל מיני יצירה שכזו משלבת השפעות של מוסיקה עכשווית, פולק, מוסיקה קלאסית, ג’אז, פופ וג’יבריש, ביחד עם תלבושות פופ-אפ ססגוניות כמו שרק ציפורים יודעות, כוריאוגרפיה פורצת כנף ויצירתיות חדת מקור. מופע מוסיקלי תיאטרלי,  בשילוב תנועה ומשחק, שירחיב לבבות ויגרום לכם לפרוש כנפיים.

הפנינג חוץ  – ללא תשלום “ילדיסקו” – מסיבת ריקודים משפחתית – כל יום במהלך הפסטיבל החל מהשעה 18:00

רחבת הכניסה של התיאטרון תהפוך לרחבת ריקודים לילדים ולמבוגרים עם די ג’יי שתדאג להרקיד את הקהל עם השירים המתאימים. משתתפים: שירה פרידלנדר, סמדר חרפק, לי נחת שלום, איליה ציבולסק. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.