Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

'פסטיבל לילות קיץ' בחבל מודיעין

חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות עם סיורי זריחה ולאור ירח מלא, מסיבת אוזניות, סדנאות אמנות ויצירה, אוכל ויין נהדרים, מעגל אהבה חבאני, מפגש בעקבות האישה היהודייה במרוקו ועוד המון! 16-19 באוגוסט 2023, כ”ט אב-ב’ באלול תשפ”ג.

לילות הקיץ הם הזדמנות מצוינת לצאת מהבית לפעילויות מיוחדות בשעות הלא שגרתיות של היממה. מזג האוויר נעים, הכוכבים מעטרים את השמיים והטבע משנה את פניו. במיוחד לכבוד לילות הקיץ הנעימים, עמותת תיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים באזור להצטרף אליהם לחגיגות פסטיבל לילות קיץ שיגרמו להם להתאהב במרחב הכפרי של יער בן שמן. שפע של חוויות ופעילויות מרתקות לזוגות ולמשפחות בשעות הלא שגרתיות של היממה – משקיעה ועד זריחה.

לאורך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים בשעות הנעימות של היממה: סיור לאור ירח מלא עם מדריך הטיולים יותם יעקובסון באזור תל חדיד בו המבקרים יגלו את סודות יער בן שמן בלילה, רכיבה בשקיעה בין השדות והמטעים אל מושב מזור בו הם יתארחו בעגלת הקפה “לה בוסתן” לפינוק ונשנוש טעים, סיור זריחה בתל גמזו עם מדריך הטיולים אופיר עקיבא בו יהנו מזריחת השמש בין גבעות יער בן שמן המוריקות, סיור בין ערביים בנאות קדומים היפהפה הכולל גם ארוחת ערב המבושלת בשטח לאור פנסים וניווט לילי למשפחות בתל חדיד עם עמותת הניווט בין מטעי הזיתים לעבר תצפית הלילה בתל חדיד.

במושב ברקת יערך “מעגל אהבה חבאני” ייחודי שימחיש את מעגל הנישואין, כפי שנחגג בעבר ובהווה על פי מנהגה של הקהילה המיוחדת שעלתה מחבאן שבדרום מזרח תימן. בחגיגה ישתתפו שלושה דורות שיכניסו את המבקרים בשירה ובריקודים לטקס החינה והחתונה החבאניים, כולל אוכל מסורתי והרקדה. רות בן אבי מלפיד תארח מפגש מיוחד בעקבות “האישה היהודיה במרוקו” בו תספק הצצה אל עולמן של הנשים שחיו במדינה מוסלמית, מסורתית ופטריארכלית במאות ה-19 וה-20 תוך טעימה והכנה של ספינג’, מאפה מסורתי בשם בריר ועוד.

בנוסף, יתקיימו גם מופע תיאטרון בובות בחצר של סבא מוטי, מסיבת אוזניות וצבע משפחתית לצד סדנת ציור בזריחה אצל נורית רינסקי, סדנת קליעת סלים במים, סדנת הכנת מסיכות חימר, מכירת בגדי וחפצי וינטג’, סיור וסדנת הנבטה בחווה ההידרופונית “שורש ועלה” והאמן פיליפ רנצר יתקיים מפגש אמן בסטודיו הייחודי שלו.

ובגלל שאי אפשר בלי קצת אוכל טעים – פיצה לה קלברזה יוצאת בפופ אפ אפרטיבו מהנה ממש כמו באיטליה, הכפרייה בבית נחמיה תציע ערב יין ואוכל איכותי, הסופרת עידית שכטר-פייל תקיים שיחה סביב השולחן בעקבות טקסטים של אהבה ואהבה לטקסטים בליווי גבינות, יין וסנדוויץ’ הסתתים המפורסם של מאיר שלו, מחלבת מרקוביץ’ מזמינים לחוויטעימה עם גבינות חלב כבשים בעבודת יד ויקב נטוף יארח לטעימות יין.להלן דוגמאות למספר אירועים מומלצים: 

חג הלחם בכפר חשמונאי שילת

שיחזור בן ימינו של כפר ישראלי קדום. חג השבועות נקרא גם ‘חג הלחם’ בעת העתיקה אצל בני ישראל ובקרב עמי המזרח התיכון – כחג הודיה לקבלת יבולי הדגן. בכפר אפשר לראות תצוגה מרשימה של כלי דגן כגון מורג חרוץ, מזרה לזריית עומרים, אבני ריחיים מבזלת לטחינה, כברות מעור עיזים לסינון ומגלי קציר. המשפחות המבקרות יוכלו להפעיל בעצמם את כלי הדגן ממש כמו פעם, לאפות פיתות טעימות מתובלות בזעתר ולהנות מתה צמחים מזוטא לבנה, וגם להשתתף בהצגה “מגילת רות” – להתלבש כמו פעם, לקבל טקסטים מהמקורות ולהציג את סיפור המגילה. משך הפעילות כ-3 שעות. פתוח בכל ימי הפסטיבל החל מהשעה 11:00 בתיאום מראש. מתאים לגלאי 3 ומעלה. לפרטים והרשמה: זוהר ברעם 054-4480463

להוציא חיוך מעץ – בחצר של סבא מוטי גינתון

לסבא מוטי סדנת אמן וגלריה בהם הוא הופך בולי וגזרי עץ לבובות ומתקני שעשועים מלאי קסם ושופעים הומור ופרטים. אתם מוזמנים להציץ לעולמו העשיר של סבא מוטי בגלריה ובחצר הבית וליהנות מתצוגת בובות מרהיבה ומיוחדת במינה וממפגש עשיר עם האמן היוצר, סבא מוטי. בתצוגה בובות המורכבות מ-20-30 חלקים אשר החיבור המיוחד שלהם מאפשר גמישות רבה החל מפעילות ספורטיבית וכלה בריקוד באלט, בובות עץ וחבל של דמויות אדם וחיות וכן בובות זעירות המשולבות במתקנים של גני שעשועים ולונה פארק ועוד. בחצר יארח סבא מוטי מופע תיאטרון בובות מרתק ומפתיע! *מתאים לגילאי 3 ומעלה. *ההצגה תחל בשעה 18:00. מתי: יום רביעי 16.8, בשעה 17:00.  מחיר: 20 ₪ למשתתף. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

סיור לאור ירח מלא בשבילי יער בן שמן עם יותם יעקבסון

מסלול טיול בהדרכתו של מורה הדרך הוותיק יותם יעקבסון. בסיור נלך לאורו של הירח המלא, נדבר על המשמעויות של הירח, נשקיף ממרומי תל חדיד ונגלה את סודות יער בן שמן בלילה. הסיור מתאים למשפחות עם ילדים בגילאי 10 ומעלה. ציוד נדרש: נעלי הליכה גבוהות, פנס אישי, מים, ארוחה קלה. מתי: יום רביעי 16.8 בשעה 21:00 לפרטים והרשמה לחצו כאן.

 לפירוט מלא של כל האירועים של “פסטיבל לילות בקיץ” בחבל מודיעין לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.