Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיר עוטפת אור: נשים וסיפורים בירושלים

ביוזמת ובסיוע המחלקה לקידום נשים בעיריית ירושלים, יתקיימו במהלך חודש דצמבר, כולל בימי חג החנוכה, אירועי אירוח ביתי והדלקת נרות ללא תשלום למפוני עוטף ישראל המתארחים בבתי המלון בירושלים. כ-30 מחברות מיזם נשים וסיפורים בירושלים, מזמינות קבוצות המתארגנות עצמאית החל מ-10 אנשים ועד 20 איש, לאירוח ביתי ברחבי העיר. האירוח כולל מפגש, שיחה, סיפור חיים, סדנה, פעילות משותפת, הפרשת חלה או הכנת תבשיל וכיבוד קל. האירוח יתקיים, בתיאום מראש בלבד, ישירות מול המארחות המופיעות כאן. ניתן גם לשלוח מייל עם פירוט בקשה אל: Hagit_ar@jerusalem.muni.il הסבסוד מתקיים על בסיס כל הקודם זוכה, הקדימו לשריין את מקומכם.

מיזם “נשים וסיפורים בירושלים” הוקם ביוזמת עיריית ירושלים, ומהווה דוגמא לתיירות חברתית במסגרתה נשים מארחות בביתן יחידים וקבוצות, מספרות את סיפור חייהן, ומאפשרות הצצה נדירה לביתן ולאורח חייהן המיוחד בשילוב כיבוד קל. בקהילה חברות נשים מכל קשת החברה הירושלמית: חילוניות, חרדיות, דתיות לאומיות, נוצריות וערביות. היוזמה, הפועלת באמצעות המחלקה לקידום נשים באגף חברה של העירייה, הוקמה לפני כעשור, מתוך רצון לאפשר לנשות העיר ליהנות מעצמאות כלכלית, תוך יצירת מודל של שיתופי פעולה ביניהן, תמיכה ולמידת עמיתות.

האירוח הביתי הוא אחת המגמות הבולטות בתעשיית התיירות העולמית. יותר ויותר תיירים מביעים עניין בתיירות שהיא “מחוץ למסלול” באמצעות היכרות עם האוכלוסייה המקומית באשר היא, במנהגים, מאכלים, אורח חיים, פולקלור ועוד. פעילויות חנוכה 2023 מיועדת לקבוצות, לנשים ולגברים האירוח בבתי הנשים. פרטי כל הנשים מופיעים באתר.

העיר העתיקה וסביבותיה

אפרת חלמיש, חן המקום, אירוח ביתי בעיר דוד – מפגש אותנטי חם עם אפרת, שמתגוררת בעיר דוד כבר ל”ב שנים, פותחת את דלתות ביתה וליבה ומספרת על האתגרים, ההתמודדות אז והיום, על הכוחות ועל החלומות, תוך נתינת כלי חוסן, אמונה והרבה אהבה. לפרטים והרשמה: 052-3331786

דפנה קנדל, הרובע המוסלמי – מוזמנים להיפגש אצלי בסלון לשיחה  מלב פתוח,  סיפור החיים שלי, אמא ל-11, המתגוררת בצפון העיר העתיקה כ-26 שנים. דרך סיפורה ההיסטורי של ירושלים ניגע בחיים היום, הביטחון, דו קיום קניות ועוד. מוזמנים להתאהב מחדש בעיר הקסומה, האירוח כולל כיבוד קל  קפה ועוגה, ותצפית להר הבית ומורדות רכס הר הצופים. לתיאום: 058-7864861.

 דינה ברנדווין, אירוח ביתי ברובע היהודי – אירוח ביתי באווירה קסומה אצל דינה ברנדויין הרבנית מסטרטין. במפגש נשמע סיפור אישי משפחתי מעניין ומרתק, על 5 דורות ברובע היהודי, וקצת על חסידות סטרטין, אהבת ישראל וחיים באהבה ושמחה. דינה היא גם מדריכת כלות ויועצת זוגית, ובמפגש נשים חוויתי ומרתק היא מספרת גם על מעמד האישה ביהדות, כולל הפרשת חלה וסגולותיה, ומה יוצרת המילה אמן. אפשרות גם לסדנת קוגל ירושלמי . אפשרויות כיבוד: קפה תה ומים +מאפים / קוגל ירושלמי וקיגל תפוחי אדמה. האירוח אפשרי בימים א-ה בשעות הבוקר או הצהרים, בתיאום מראש לתיאום 050-4150924.

מרכז העיר ונחלאות

דלילה שמש, מורת דרך ואירוח ביתי בנחלאות – אירוח קבוצות (עד 35 איש) בבית שנראה כמוזיאון משנות ה-50, שזור בסיפורים ירושלמיים בטעם של פעם, עם רומנסות בלדינו ומערכוני משחק. משך האירוח כשעה וחצי ,כולל כיבוד קל. אירוח בימים א-ו, בשעות גמישות, בתיאום מראש. הבית נמצא במרכז העיר סמוך לרכבת הקלה.  בחנוכה  – סיורי חנוכיות תיאטרליים בנחלאות או ברובע היהודי כשעה וחצי בשעות הערב והלילה בימים א-ה וביום ו כולל הדלקת חנוכייה עם  סיפורי ושירי החג עד שעות הצהריים. לתיאום: 050-8679877.

חנה בת יעל – “אישה, מסע, קול”, אירוח ביתי בנחלאות – מופע-מפגש עם המשוררת, זמרת ומרפאה בקול ,חנה בת יעל. מהשנסונים של פריז לשירי ארץ ישראל, בליווי גיטרה ותוף. בית מיוחד, חם וקסום בנחלאות של פעם. מלווה בכיבוד קל, האירוח מתאפשר בימי א-ה בשעות גמישות בתאום מראש. ממ”ד בקרבת הבית לתיאום 054-5400150.

מאמא רחל – אירוח ביתי ספרדי נחלאות – אירוח כיד המלך עם מעדני ירושלים הספרדית (לאדינו) בנחלאות הקסומה. האירוח מתאפשר בתיאום בימים א-ה צהריים או ערב, וארוחות ליל שבת מסורתיות. לתיאום 052-8806647.

מימי ביאזי – חברה חדשה בקהילה! – מלון-מורשת ביאזי בנחלאות – סיפורם ההיסטורי של מקימי מלון-מורשת ביאזי שעלו מתורכיה בשנת 1933, השתתפו במלחמת העצמאות, הקימו בית בנחלאות בו פועל היום המלון, ומורשת המשפחה המוטמעת בו. המפגש כולל סיור במלון ביאזי, תצפית מגג המלון לבית המשפט העליון, כנסת ישראל וגן סאקר. האירוח מתאים לקבוצה של 15-20 אורחים וכולל כיבוד קל -קפה ועוגה ומשקה קר. בחנוכה – מחושך לאור – הדלקת נרות בחנוכייה שנבנתה לזכרו של אחיה של מימי, לצד סיפור מלון-מורשת ביאזי כיבוד קל וסופגניות.

מלכה אליהו קוסוביץ, סיור – הדרכה ואירוח במרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה ע”ש דוד עמר והדלקת נרות בחג החנוכה עם כיבוד של סופגניות ושתיה חמה. הסיור מתקיים בימים א’-ה’ בתאום מראש לתיאום: 052-2673357.

אילת אורן, סיור בשכונת מקור ברוך – אירוח בבית משפחה ירושלמית חסידית. שיחה עם אם המשפחה, כיבוד קל. אפשרות לסדנת הכנת חלות והפרשת חלה. בחנוכה ניתן לקיים גם סיור חנוכיות עם הדרכה בשכונה בנוסף להדלקת הנרות עם המשפחה. ניתן לקיים את הפעילות בכל ימות השבוע. לתיאום 052-7502770. 

רחבי העיר

האמנית החרדית ברכה כהן, בית וגן – ביקור בגלריה הביתית של האמנית החרדית ברכה כהן. ציורים על חפצים שונים ומשונים – מפתיעים לגמרי. שירה בציבור בליווי גיטרה – השירים שאהבנו. מאור פנים, סיפור חיים, שמחה ואנרגיות טובות. כיבוד קל, נשנוש מהנה וחוויה בלתי נשכחת! אפשרות הדגמה של אמנות המזון – סידור פירות / עיצוב ירקות / ציפוי עוגה *לנשים ונערות בלבד. לתיאום: 052-7693708

זיוה איילון מבית הכרם  – סדנאות קרמיקה להכנת כלים, כולל כיבוד קל. האירוח מתקיים בימי חמישי בבוקר או בערב ובשישי בבוקר. הפעילות מתקיימת בהדרכה אישית ומקצועית ובאווירה חמה ונעימה, בסטודיו עם תה צמחים ועוגיות ביתיות. משך הסדנה כשעתיים לתיאום: 050-7422412

האמנית חנה סלמון, האור באמנות, אירוח ביתי בתלפיות – הרצאה קצרה וסדנת אמנות ליצירת בתי נר אומנותיים ייחודיים. כולל כיבוד קל. משך הפעילות כשעתיים וחצי. האירוח מתאפשר בימי א-ה למעט רביעי, בשעות הבוקר. במקום יש ממ”ד לתיאום: 054-5665810.

 האמנית החרדית מלכה שלהיים, אירוח ביתי בשכונת רמות – סדנת ציור על קנבס בצבעי אקריליק. אין צורך בידע מוקדם. הסדנה כוללת כיבוד קל ומוסיקה רקע באווירה נעימה, כל אחת יוצאת עם ציור. או הפרשת חלה: הכרות עם תהליך הכנת חלות, מהבצק עד האפיה, כולל הפרשת חלה. לסיום אוכלים את הלחמניות החמות והטריות יחד עם חומוס ביתי, סלט ירקות וקפה. לתיאום: 052-7617851, 02-5867910

האמנית החרדית עטי ברקלי – המתגוררת בשכונת פסגת זאב סיור בסטודיו אמנות מגוון ומרתק. האמנית  משתפת בתהליכי יצירה לא שגרתיים ומוסיפה הצצה לשכונה בה היא מתגוררת וליער מיר המדהים הצמוד לחצר ביתה (בכפוף למזג האויר). האירוח כולל כיבוד קל ומתאפשר בימים שלישי, רביעי וחמישי. לתיאום: 052-7155861.

שושנה בכר, גבעת שאול – הצרפתייה העבריה מזמינה לחוויה בלתי נשכחת, שתקרין על כל השנה אור חדש ומיוחד עבורכם. במפגש עם תה או קפה חם, ספינג’ים וקרפים חלביים מלוחים או מתוקים, ליד נרות החנוכה הדולקים נספר את סיפורינו האישיים, נתלהב מחדש מהמשאבים שלנו ונתחבר מחדש לכד הקטן שבתוכנו ונבדוק כמה אור הוא מפיץ! למעוניינים – נצא לסיור קצר בשכונת קרית משה, הגובלת עם שכונת גבעת שאול, כולל מגדל המים המאיר כמגדלור ואור הנרות הבוקע מכל חלון. האירוח מתאפשר בימים שני צהרים, חמישי בוקר, בתיאום מראש. לתיאום: 052-3828665

האמנית שנינה טאוסון, אירוח בביתה בגילה  – שיח גלריה מול היצירות המקוריות של שנינה טאוסון על אמנות ויצירה כדרך חיים, ושיחה על פרופוליס כחומר ריפוי וחיי הדבורים בכוורת מפי שאול טאוסון, או סדנת אמנות: ציור בקפה או – סדנת קולינריה: הפרשת חלה. 10 אורחים, בימי רביעי בבוקר או בערב. ארוחת ליל שבת עד 4 משתתפים. לפרטים והרשמה: 050-7812031.

נפלאות עין ערם – מארחות ביתיות בכפר הציורי של ירושלים

האמנית אביגיל שריד – מפגש בסטודיו שמשמש גם כגלריה לעוברים ושבים, בו נשמע סיפור חיים מלווה בציורים, המשקפים את תהליך ההתפתחות של היוצרת והמזור שהאומנות והיצירה מעניקים למכאוביה. המפגש אורך כ-40 דקות כולל כיבוד קל. לתיאום: 052-6482107.

הזמרת ומורת הדרך אביגיל אולגה מילשציוק – סיור מוזיקלי בעין כרם הקסומה. סיור בין דתי, המחבר בין היסטוריה לסיפור חיים. הסיור מלווה בשירים בעברית, ביידיש ובלדינו. לתיאום: 054-3348224.

המשוררת אפרת בן יהודה לוין, עין כרם – הבית המואר סיור וביקור בבית עם סיפור. אפרת בן-יהודה לוין, משוררת אמנית תיאטרון תיקח אתכם לסיור בביתה ותספר על המסע של סבתה עליה השלום, שעלתה ממרוקו לישראל, על מסע חייה שהוביל אותה לביתה בעין כרם, ועל מסע של אישה מסתורית שגרה בבית לפני קום המדינה. הסיור משלב מעבר בין חדרי הבית, קטעי תיאטרון וקריאת שירה של המשוררת. במקום יש ממ”ד. לתיאום: 054-5497796.

האמנית חיה וייט מעין כרם – סדנת ציור לילדים ולמבוגרים עד 8 אנשים למשך שעה. ניתן לבוא בשתי קבוצות ולהתחלף כעבור שעה. כולל כיבוד קל וחומרי ציור. ניתן לקיים בכל יום מימי השבוע בתיאום מראש. המרחב המוגן נמצא בתוך הבית והוא אינו ממד תיקני. לתיאום: 054-8030793.

כנרת בוטיל מעין כרם, בת הכפר חווייה תימנית אותנטית כולל כיבוד קל – אירוח בבית ששימש בית בד בעבר ובו אבן ריחיים ענקית ועתיקה. הדלקת נרות וטעימת לביבות חנוכה תימניות שנקראות ‘זלביה’ וגם טיפים לבריאות בנושא שמן זית לגוף ולנשמה. פרטים והרשמה בטל. 052-3466426.

מזל מוטל, אירוח תימני בעין כרם – סיפורי מורשת תימן בליווי מוזיקה וריקודים, מוצגים וסדנה להכנת סחוג וחילבה וארוחה הכוללת כובניות,ירקות, ביצים קשות מטבלים, שתיה חמה וקרה ועוגיות. לתיאום:050-6610210

האמנית מרים מס, עין כרם – לרקום חיים – הזמנה לחוויית אמנות אותנטית בבית קסום בעין כרם הציורית, עיר האמנים הירושלמית. מפגש מעצים של האמנית מרים מס בבית-גלריה. באירוח נפגש עם סיפור של 7 דורות – ממאה שערים ועד עין כרם, מסע בזמן וברוח, דרך כל תחנות היצירה הייחודית שלה בדרך. המפגש מתקיים בגלריה מעוצמות הלב, וכולל סיור בסטודיו. המפגש כולל כיבוד קל, שתיה חמה וקרה מתחם מקורה ונמשך כשעה וחצי. האירוח מתאפשר בימים א-ה למעט יום שני, בכל שעות היום. לתיאום: 050-4566247

נחמי גפני אירוח ב״עתיקא קדישא״ הבית היהודי בעין כרם – בבית חב״ד הממוקם בין סימטאות הכפר, גלריות ועתיקות, חוויה יהודית אותנטית סיפור אישי ודורי מרתק של נחמי  -״הדרך  מג׳מייקה לירושלים״. הבית פתוח למבקרים כל השבוע וכל שעות היום כולל בשבת אפשרות לארוחות וסעודות מושקעות לקבוצות עד 35-40 איש. בחנוכה – הדלקת נרות קבוצתית, סיפורי חויה ברוח החג וכיבוד ביתי. נחמי היא אסטרולוגית ומאמנת ומלווה נשים בתהליכי שינוי. אפשרות לשעת חויה וסדנאות של העצמה נשית, אסטרולוגיה יהודית, חווית סדנא זוגית, בשילוב של טיקסי הפרשת חלה, גיבושי משפחה, ימי הולדת, ימי נישואין וחוייה למשפחה שרוצה גיבוש בבית היהודי על מיגוון פעילויותיו  לימי החנוכה.  לתיאום : 054-6222770  

 האמנית רות חביליו, עין כרם – מפגש אישי עם האמנית רות חביליו בביתה העתיק ובסטודיו לציור על אריחים שבלב עין כרם. הזמנה לעולם בו האמנות, האדריכלות וההיסטוריה שזורים זה בזה ובחיי היום יום של האמנית. המשתתפים יחשפו לתהליך היצירה ולמקורות ההשראה של רות: מראות עין-כרם ושביליה, ושורשי משפחתה הירושלמית, הנטועה מזה דורי דורות בארץ, שאף נטלה חלק פעיל בשחרור ירושלים ובהקמת המדינה. המתארחים בסטודיו, בפטיו ובביתה העתיק ייהנו מנקודת התצפית במרפסת הגג, מסיפור המקום ומהסיפור אודות תהליך שיקום מבנה האבן היפהפה וזאת מבלי לגרוע מאופיו וקסמו המיוחד. כל אלו חוברים לצבעוניות משובבת הנפש של הגינה המתכתבת עם שלל צבעי האריחים המצוירים  בסטודיו.  האירוח כולל שתייה וכיבוד קל. לתיאום: 052-3526995

שושנה קרבסי – מסיבת האהבה של סולטנה בבית העתיק בעין כרם – מופע סיפורים מרגש עם מספרת הסיפורים שושנה קרבסי. על העצות החכמות של הסבתות לחיים טובים ומוארים לאהבה. סבתא סולטנה לא מה שחשבתם. החוויה בבית העתיק בכפר ובו ארכיאולוגיה וגגות מרהיבים לתצפית. ספינג׳ ברוח החג, מרק, סיידר חם, הבית מתמחה בריבות בוטיק והן חלק מהכיבוד. לתיאום: 050-2452800.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.