Skip to content
Search
Search
Close this search box.

נחל ורדית: מסלול מאתגר אל קניון ורדית המרשים

בדרום הנגב נמצא נחל פארן. פארן הוא נחל אכזב, הגדול והרחב ביותר בישראל כ 150 ק”מ. מפאת אורכו, לנחל ישנם המון יובלים – אחד מהם הוא נחל ורדית. נחל ורדית הוא נחל קצר הממוקם ברמת ברק, לאורך אפיקו נוצר קניון מרשים בין צוקי חדוד. בתוך הקניון הוכשר מסלול הליכה אתגרי למטיילים מטיבי לכת. למי שמעוניין בחוויה מאתגרת ומרתקת עוד יותר יכול לשלב את נחל ברק ונחל ורדית יחדיו על תוואי שביל ישראל.

לפני שנפרט על המסלול חשוב לציין: 

  • אין להיכנס למסלול זה כאשר יש סכנת שטפונות.
  • המסלול הוא בדרגת קושי קשה כיוון שיש בו מעבר בדרגיות, סולמות ושחייה בגבים עמוקים
  • לא מתאים לילדים קטנים או לאנשים הסובלים מפחד גבהים – גם לא מנשאים.
  • לאחר הגשמים הגבים במסלול מלאים במים, לכן יש לקחת בחשבון כי כל הציוד נרטב לכן מומלץ לאטום אותו ויש צורך בשחייה.

ההגעה לתחילת המסלול של נחל ורדית עוברת בדרכי עפר והן עבירות אך ורק לרכבי 4*4 בלבד, ניתן להגיע או מכביש הערבה כביש 90 או מכביש 40 ליד צומת ציחור. לא ניתן לצלוח את הדרך הזו עם רכב פרטי. מהחנייה נצעד בתוך תוואי נחל ורדית בסימון שבילים כחול, שם תראו גם את תוואי שביל ישראל. לאחר כ 450 מטרים נגיע אל צומת שבילים כחול ירוק. השביל הירוק זה השביל שבו נחזור בסיום המסלול, זה החלק שלמעלה צועדים בו מחוץ לקניון ורדית. בגלל שקניון נחל ורדית כולל מפלים גבוהים מאוד להבדיל מקניונים אחרים – המפל הגבוה ביותר בקניון זה הוא כ 12 מטרים. לכאן מומלץ לצעוד את המסלול הזה במגמת עליית המפלים ולא ירידתם ולכן נמשיך לצעוד בכחול שיכניס אותנו אל תוך הקניון.

מהרגע שניפרד מצומת השבילים נמשיך עם הכחול עד מהרה נרגיש את קירות הקניון נסגרים יותר ויותר ואז נגיע אל הגבים. זה השלב בו מומלץ לאטום את הציוד האישי, ככל שתתקדמו יותר בקניון תעברו בין גבים עמוקים יותר ויותר. הקניון מרשים מאוד וכאשר הגבים מלאים זו חוויה אדירה לצלוח אותו. לאחר צעידה של כ 900 מטרים שזה אורכו של הקניון, נצעד במגמת עלייה לקראת סופו ונגיע אל צומת שבילים כחול ירוק. נפנה עם הירוק שיוביל אותנו מעל לקניון ולאחר כ 600 מטרים שמגמת ירידה מתונה יחסית נגיע לצומת שבילים כחול ירוק. זה צומת השבילים שהתחלנו בו. נפנה שמאלה עם הכחול ולאחר כ 450 מטרים נגיע אל הרכב.

דרכי הגעה לנחל ורדית

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל ורדית. למי מכם שמחפש את הדרך הקצרה ביותר היא מכביש 40. לבאים מכביש 40 מכיוון מצפה רמון, יש לפנות שמאלה כ 1.7 ק”מ לפני צומת ציחור בסימון שבילים כחול שהוא גם חלק משביל ישראל. ניסע כ 5 ק”מ על הסימון הכחול שהוא תוואי נחל ציחור עד להגעה לצומת שבילים כחול ירוק שחור. כאן נפנה ימינה (מזרח) עם הכחול על תוואי נחל פארן. לאחר כ 4 ק”מ נגיע לצומת שבילים כחול שחור, נפנה שמאלה עם הכחול. ניסע עוד כ 1.3 ק”מ עד להגעה לנקודת החנייה ותחילת המסלול.

לבאים מכביש 90 מכיוון צפון, ניסע כ 4.5 ק”מ מהכניסה של מושב פארן דרומה עד שנפנה ימינה עם הסימון האדום. ניסע כ 5.4 ק”מ על הסימון האדום עד להגעה לצומת שבילים אדום שחור. כאן נפנה שמאלה (מערבה) עם השחור על תוואי נחל פארן. על השחור ניסע כ 10 ק”מ עד להגעה לצומת שבילים שחור כחול, בצומת זו נפנה ימינה עם הסימון הכחול. לאחר כ 1.3 ק”מ על הכחול נגיע אל נקודת החנייה ותחילת המסלול.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

קניון עדה – מסלול קצר עם סולמות ויתדות בנגב – בחלקו הדרומי של הנגב מזרחית לכביש 40 ולמושב פארן ישנו מסלול בקניון חולי אדום מדהים. מסלול קצר שאורכו 3 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים כחול שחור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך השלום – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משק פורת עין יהב – אחד מהמשקים הראשונים בערבה הוא משק פורת שנמצא בין יהב. כאן תוכלו ליהנות מסיור על גידול דבורים וייצור דבש, חקלאות, אמנות ולהכיר מקרוב מה היא חלוציות. יש כאן גלריה פתוחה בין פסלים מעשה יד האומנית צ’צ’ה פורת, יש סרט שמוקרן על מסך גדול עם סיפורה המרתק של הדבורה ותהליך יצור הדבש ועוד. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק יטבה – אחת העצירות היותר מפורסמות בדרך לאילת או חזרה ממנה היא בפארק יטבתה. הפארק הוא מרכז מבקרים חוויתי המציע שלל אטרקציות לכל הגילאים. בפארק יש מתקני משחק למגוון גילאים, פינות מנוחה נחמדות ומיצגים על הקמת הקיבוץ והמחלבה המפורסת של יטבתה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.