Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז המבקרים הצצה באצה של חוות סיקורה

מרכז המבקרים של חוות סיקורה נמצא בסמוך למושב מכמורת שבעמק חפר. החווה היא בית גידול של אצות ים בתהליך טכנולוגי ייחודי ומרתק שמאפשר גידול של אצות ים על היבשה. במרכז המבקרים המיוחד של המקום, הצצה באצה, תצאו לסיור מודרך שיעניק לכם הזדמנות חד פעמית להצצה חווייתית אל החי והצומח שמתחת לפני הים. במהלך הסיור תזכו ללמוד על עולמו של הים התיכון והחשיבות של השמירה על הים, תכירו את עולם האצות המרתק והחשוב, ואת הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת את הפלא של גידול הצמחייה הימית על היבשה.

חברת סיקורה היא חברה מסחרית לגידול אצות עבור תעשיות המזון, הבריאות והקוסמטיקה, המייצאת את הסחורה שלה למדינות רבות בעולם. כיום החווה מגדלת כ-100 טונות של אצות ים מדי שנה. בנוסף, החברה שמה לה למטרה לפעול למען שיקום הים ושמירה על ערכי הסביבה. לאצות הים סגולות רבות והן מהוות מזון ימי עשיר שהוא חלק בלתי נפרד מהחיים מתחת לפני המים. בסיקורה פיתחו שיטה טכנולוגית ייחודית שבה הם מגדלים על היבשה את המזון הימי שמכיל את כל התכונות החשובות של הים, מבלי לפגוע בחי ובצמחייה הימיים.

במרכז המקרים הצצה באצה אתם יכולים לצאת לסיור מודרך חווייתי שבו תכירו את החזון החשוב של החברה, תלמדו מה הן הדרכים לשמירה על הים והסביבה ותגלו דברים מרתקים על האצות ועל החיים בים התיכון המופלא. בתחילתו של הסיור תראו מספר סרטונים קצרים שמספרים על הים התיכון, על אקולוגיה, ביולוגיה ימית ומעט היסטוריה של הים. ההסברים הם פשוטים, אך מעוררי מודעות חשובה לשמירה על הים והסביבה. לאחר מכן תצאו לסייר בשטח חוות הגידול של האצות, שם תזכו לראות את פלא הגידול בליווי הסברים על הטכנולוגיה שמאפשרת את תהליך גידול האצות הימיות על היבשה.

תקבלו הסברים על הסגולות הרבות והחשובות של האצה שהופכות אותה למבוקשת מאוד בתחומי רפואה וקוסמטיקה. בסיום הסיור תחזרו אל אולם התצוגה המרשים של מרכז המבקרים שבו תוכלו להכיר כמה מהמוצרים המסחריים שמיוצרים מהאצות בחברת סיקורה כמו: תוספי מזון, מוצרים קוסמטיים ועוד. ובטוח תופתעו לגלות כאן גם מוצרי מזון ומאכלים מגוונים שמהם תוכלו לטעום ולרכוש. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חוות סיקורה.

מספר פרטים על הסיורים במרכז המבקרים – הצצה באצה:

  • כל הסיורים הינם בליווי מדריך והסברים. משך הפעילות כשעה ורבע.
  • הסיור מתקיים בשטח סגור ומקורה וחלקו בשטח פתוח.
  • יש להירשם מראש לסיורים.
  • הסיורים מתקיימים במהלך אמצע שבוע ובימי שישי בשעות מגוונות.
  • התשלום לסיור הינו מגיל 6 ומעלה. יש הנחות לגמלאים, סטודנטים, חיילים במדים ובעלי מוגבלויות.
  • הסיור בחווה ובמרכז המבקרים נגיש לעגלות ילדים ולנכים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה אפשרויות:

פארק צבי הנחל – פארק צבי הנחל הוא מבין הפארקים האטרקטיביים שסובבים את נחל אלכסנדר. גשר הצבים מספק תצפית מיוחדת על צבי הנחל הרכים ומסביב פארק ענק ומטופח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי – הגן הלאומי נמצא בסמוך לנקודת השפך של נחל אלכסנדר אל הים שמייצרת מראה מעניין, וגם – שרידי עתיקות ואזור פיקניק גדול מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קטע נחל לדוגמא פארק איטליה – פארק איטליה וקטע נחל לדוגמא הם פארקים מטופחים ואטרקטיביים בנחל אלכסנדר. מכאן גם יוצא מסלול טיול נגיש לאורכו של הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק הלברכט גינת אוכל – משק הלברכט הוא משק משפחתי במושב ביתן אהרון שבאזור השרון. במקום יש חווה חקלאית שבה מגדלים מגוון של ירקות עונתיים והוא משלב אטרקציות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוף מכמורת – בין חדרה לנתניה ישנה רצועת חוף קטנה וקסומה – חוף מכמורת. כאן תמצאו חוף ים שחלקו מוכרז עם שירותי הצלה וחלקו מלא בריכות רדודות ונהדרות! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק הכוכבים – בלב עמק חפר באזור השרון נמצא משק הכוכבים, תוכלו להגיע וליהנות מפעילות קטיף עצמי לכל המשפחה ופעילות נוספות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר- מצפור ויקר הוא מקום קטן שמפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל יער שגודלו כ-250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה כאן פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – אטרקציה למשפחות, ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע ולטייל בין החיות שמסתובבות כאן בחופשיות. למידע מלא לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים, בימים החמים ניתן לשלב עם ביקור בחוף הים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.