Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון ארץ ישראל: מסע בזמן לכל המשפחה

מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, או בקיצור מוז”א, הוא אחד המוזיאונים המבוקשים בישראל. המוזיאון נוסד בשנת 1958 ומאז הוא מהווה מרכז חשוב לשימור ההיסטריה, התרבות והאמנות של ארץ ישראל. המוזיאון נמצא בצפון תל אביב ברמת אביב ואליו מגיעים מגוון רחב של מבקרים מכל הגילאים כולל משפחות עם ילדים. במוזיאון ישנם מספר אגפים המציגים תערוכות מגוונות, יש בו אוספים הכוללים ממצאים אמנותיים, היסטוריים, ארכיאולוגיים ואתנוגרפיים המספרים את סיפורה המרתק של מדינת ישראל מהתקופות הקדומות ביותר ועד היום. בצידו המערבי של המוזיאון הוקם בוסתן שמטרתו ליצור קשר פיזי ורוחני בין המוזיאון לבין העיר תל אביב והציבור הרחב.

מוזיאון ארץ ישראל מפעיל מגוון תכניות חינוכיות מגוונות המתאימות לילדים וגם מבוגרים בחופשות ובחגים. המוזיאון משקיע מאמצים רבים בהתאמת החוויה למשפחות עם ילדים, יש כאן תערוכות אינטראקטיביות המאפשרות לילדים לגעת, לחקור ולהתנסות באופן מעשי. מעבר לכך יש כאן סדנאות יצירה מותאמות לילדים, הדרכות מותאמות כולל סיפורים, מחקים וחידות להעשרת החוויה, במספר אגפים במוזיאון ישנם אזורי משחק ייעודיים לילדים. בנוסף יש כאן גם פלנטריום ובו אפשר לצפות במגוון מופעים למגוון גילאים שונים שיכניסו אתכם לרגע לגלקסיות רחוקות.

מה חשוב לדעת טרם הביקור במוזיאון

למי מכם שמגיע לכאן עם ילדים מומלץ לתכנן ביקור של כ 3 שעות כדי לחוות כמה שאפשר ללא הרגשת לחץ. מומלץ לבקר באתר הרישמי של המוזיאון זאת בכדי לבדוק אילו פעילויות מיוחדות מתקיימות ביום הביקור. בכניסה למוזיאון ישנו בית קפה “ארצי” למי מכם שרוצה להתרענן עם תפריט קליל. יש לקחת בחשבון כי המוזיאון עובד בכל ימות השבוע מלבד ימי ראשון שהוא סגור. ילדים עד גיל 18 בחינם (למעט קבוצות, סיורים, סדנאת ופעילויות מיוחדות).

דרכי הגעה למוזיאון ארץ ישראל

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “מוזיאון ארץ ישראל תל אביב” חניה בתשלום צמודה למוזיאון. לבאים מכביש 20 (כביש איילון): רדו במחלף רוקח ופנו מזרחה לשדרות רוקח. לאחר כקילומטר נסיעה, פנו ימינה לרחוב דרך נמיר מרדכי. לאחר כ-250 מטר, פנו ימינה לרחוב חיים לבנון. הכניסה למוזיאון ולחנייה בתשלום (מימין) תהיה מולכם. לבאים ברכבת תוכלו לרדת בתחנת תל אביב אוניברסיטה. מהתחנה יש הליכה רגלית של כ-1.2 ק”מ למוזיאון. ניתן להגיע גם באוטובוסים: דן 7,13,24,25,45,127; אגד: 126,171,270,271; אפיקים: 121; נתיב אקספרס: 604; קווים: 94.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

טיילת בפארק החופי – טיילת המצוק הראשונה של העיר תל אביב. הטיילת, שנמצאת בין חוף תל ברוך מדרום לבין חוף הצוק מצפון ואורכה כשני קילומטרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
טיילת נמל תל אביב – נמל תל אביב הוא מבין היעדים המרכזיים של העיר ונחשב לאתר פנאי ומסחר מבין המובילים בישראל. הנמל מושך אליו מטיילים רבים שמגיעים לטייל כאן לאורך החוף ולצד החנויות ואתרי הבילוי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
פארק התחנה תל אביב יפו – על גבול יפו העתיקה ונווה צדק ממש היכן שהייתה תחנת הרכבת ההיסטורית של יפו הוקם פארק התחנה. במתחם תמצאו מבנים היסטוריים, חנויות, גלריות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
שביל העצמאות – תל אביב – בעיר העברית של ישראל אתם מוזמנים להגיע לטיול מעגלי שאורכו קילומטר בשביל המקשר בין נקודות המספרות את סיפור הקמתה של העיר והכרזת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
פארק החורשות והגן הבוטני תל אביב – בדרום תל אביב תוכלו למצוא את פארק החורשות וממנו אפשר לצאת לטיול בגן הבוטני. הפארק משמש כריאה ירוקה לכל השכונות של דרום תל אביב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
מרכז פרס לשלום – מרכז החדשנות של ישראל – מרכז פרס לשלום הוא מרכז מבקרים יחיד מסוגו, המציג את סיפור החדשנות של ישראל. במרכז המבקרים תצאו לסיור מודרך מרתק בהשראת שמעון פרס ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – טיול נגיש שעובר בין בריכות נופרים, חניונים ושטחי פיקניק גדולים. ויש גם חניון לילה מסודר למעוניינים לשלב לינה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
גן לאומי ירקון – תל אפק – פארק טבע יפהפה באזור המרכז עם מספר אפשרויות טיול, פיקניק ובריכות שכשוך בעונת הקיץ. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  אם אתם מחפשים טיול רגוע ונגיש במרכז, אז כדאי לכם מאוד להגיע לכאן. לאורכו תוכלו ליהנות מטבע ונוף, מפריחה עונתית וגם להכיר את הסיפור המעניין שעומד מאחורי הקמתו של הפארק. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.