Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כריסמס בנצרת - חג המולד כמו בחו''ל

מדי שנה בחודש דצמבר אפשר לחוות את אווירת הכריסמס בכל מיני מקומות בישראל. ערים רבות מתקשטות לכבוד החג ובחלקן מתקיימים אירועי כריסמס גדולים ביניהן: חיפה, ירושלים, בגליל המערבי וגם בנצרת. העיר נצרת מספקת לנו את הסחורה ברמה גבוהה וחגיגות הכריסמס בנצרת הן אולי הקרובות ביותר למה שקורה בעולם. העיר כולה מתקשטת בצבעוניות רבה, שלל אורות וקישוטי חג ברחובות עם עצי אשוח גדולים ומרהיבים, מופעי רחוב והופעות שירה. גם הסמטאות הקטנות ביותר נצבעות ומתקשטות. ובקיצור, חגיגה גדולה בעיר. האירועים החגיגיים בעיר נצרת לרגל חג המולד יימשכו העיר תקושט באלפי גופי תאורה וחווית הכריסמס תכלול טקסי הארת עץ האשוח במרכז סנט אנטון ושווקי חג מולד ססגוניים ברחבי העיר ובמלונות. השנה 2023 בצל מלחמת “חרבות ברזל” ולאור המצב הביטחוני אירועי חג המולד ברחובות, ירידים וחגיגות לא יתקיימו. כן יתקיימו מיסות בכנסיות שיתקיימו בצניעות ולא כאירועים פתוחים. כן יש אפשרות להצטרף לסיורים פרטיים ברוח החג – להרשמה לחצו כאן.

המלצה למסלול טיול בעיר

ניתן לטייל בעיר בשעות הערב והבוקר ולהנות משלל הקישוטים והאורות. בעיר נצרת יש מספר מוקדים מעניינים שכדאי לראות ולהכיר במהלך הטיול בעיר. מומלץ לצאת לסיורי חג מולד עם מדריך שיתן לכם המון ערך מוסף אך גם ניתן לצאת עצמאית: 

  • נקודה הראשונה – בלב העיר נצרת תוכלו למצוא את ‘כיכר המעיין’ שהיא הכיכר הגדולה והמוכרת ביותר בנצרת. על פי המסורת הנוצרית נהגה הבתולה מרים לשאוב מים מהמעיין הצמוד לכיכר, וזה גם המקום שבו היא קיבלה את בשורת הולדת ישו. בכיכר הזו מדי שנה מקימים את עץ חג המולד הענק – עץ השייך לעדה הלטינית. יש הטוענים שהוא עץ הכריסמס הגדול ביותר בישראל, מניסיוננו הוא אכן גדול. בשנים קודמות, בצמוד לכיכר, מקימים בד”כ במה גדולה ומתקיימים בה מופעים בסמוך לחג המולד ובחג עצמו. מופעים של להקות מקומיות וזמרים מפורסמים מהמגזר ובנוסף מופעי זיקוקים מרשימים. 
  • נקודה השנייה – הסמטאות הסמוכות לכיכר המעיין – מהכיכר הראשי תוכלו לצאת לטיול בסמטאות הצרות והקטנות של העיר נצרת. סמטאות מאוד ציוריות במהלך היום. ובשנים עברו בשעות הלילה הן מקבלות תפנית מרהיבה עם מגוון רחב של אורות החג הצבעוניים. בסמטאות אלו בשנים קודמות היה מתקיים שוק חג המולד המפורסם – דוכני אוכל, ביגוד, צעצועים. הכול באווירת החג. מכיכר המעיין תמשיכו לכיוון השוק הראשי שפתוח במהלך כל שעות היום בכל ימות השבוע ותוכלו ליהנות ממגוון רחב של דוכני אוכל ועוד…בסוף השוק תוכלו להגיע אל כנסיית הבשורה הגדולה.
  • נקודה שלישית – קניון Big Fashion – הקניון המקומי של נצרת (שבשנים האחרונות קיבל בכבוד את תואר הקניון הכי מבוקש באיזור). מדי שנה אזור הקניון הפתוח מתמלא בקישוטי חג רבים וכדאי להגיע לקניון בשעות הערב כשהכל מואר ונוצץ. הקניון הוא קניון פתוח תחת כיפת השמיים כך שהקור של הערב ושלל האורות לגמרי מספקים אווירת חו”ל. גולת הכותרת של הקניון היא ללא ספק החנות של סנטה שנפתחת במיוחד בתקופה הזאת של השנה בקניון.

אתרי דת שמומלץ לבקר

  • כנסיית הבשורה: במרכז העיר העתיקה של נצרת תוכלו להיכנס לסיור בכנסיית הבשורה. היא נחשבת לאחת הכנסיות הגדולות, המרשימות והחשובות ביותר לנוצרים  ב כ ל העולם ועשרות אלפי תיירים נוצרים מגיעים לכאן מדי שנה. על פי המסורת הנוצרית במקום זה בישר המלאך גבריאל למרים שהיא בהריון מרוח הקודש. הכנסייה עברה גלגולים רבים לאורך השנים, אך זו שקיימת כיום הוקמה בשנת 1969. מי שביקר באיטליה ייתכן ויראה דמיון מסוים לבזיליקות המפוארות משם. בחצר הכנסייה תוכלו לראות תמונות פסיפס שכל מדינה נוצרית מרחבי העולם תרמה במיוחד לכנסייה הזו. מכאן תוכלו להיכנס לתוך הכנסייה וגם להגיע למערת מרים, שם היא פגשה את המלאך גבריאל.
  • כנסיית הבשורה היוונית או בשמה הנוסף כנסיית גבריאל הקדוש: נמצא בכיכר המעיין בלב העיר.
  • המנזר הפרנציסקאני: שם יש את מגדל הפעמונים וגן הפסלים.
  • כנסיית יוסף הקדוש: כנסיה בסגנון צרפתי שהוקמה בשנת 1941.
  • כנסיית בית הכנסת: נכון, קוראים לזה כנסיית בית הכנסת כיוון שבעבר היה כאן בית כנסת קדום שבו ישו למד תורה.
  • הר הקפיצה – מבין התצפיות היפות שיש מהעיר נצרת אל עבר העמק. בתקופת הסתיו והחורף יש איזור התצפית מתמלא בפריחה מרשימה של רקפות ורודות וסגולות. למידע מלא על הר הקפיצה לחץ כאן.

טיפ

אם אתם מגיעים עם הרכב, עשו לעצמכם טובה גדולה ואל תכנסו אל העיר העתיקה. תחנו את הרכב ברחובות מסביב והשתמשו בתחבורה ציבורית או ברגל. לאורך רחוב הגליל, בסמוך לכיכר המעיין, ישנם חניונים שניתן להחנות את הרכב בתשלום. בנוסף לאורך כל רחוב גליל יש חניות בצידי הדרך. ניתן להחנות את הרכב גם בחניות ביג פאשן והסביבה – פירוט חניונים לחצו כאן.

למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו ליהנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ובנצרת, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: SHVIL – למעבר לאתר לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.