Skip to content
Search
Search
Close this search box.

7 המלצות למסלולים לכל המשפחה במצפה רמון

טיולי הליכה במכתש רמון, מצפה רמון והסביבה הם חוויה בלתי נשכחת! הנופים המרהיבים, השקט המדברי והאוויר הצלול יהפכו את היום הזה למושלם עבור כל גיל. המסלולים הרבים במכתש מתאימים לכל רמות הכושר, כך שתוכלו למצוא מסלול שמתאים לכל המשפחה. ילדים קטנים ייהנו ממסלולים קלים וקצרים, בעוד שמטיבי לכת יוכלו ליהנות ממסלולים מאתגרים יותר. להמלצות על מסלולים במצפה רמון, מכתש רמון והסביבה המשיכו לקרוא:

גבעת חרוט מכתש רמון

גבעת חרוט היא מבין הגבעות היפות והנמוכות שיש במזרח מכתש רמון, הגבעה מאפשרת לנו לצאת למסלול שיוביל אותנו אל פסגת הגבעה לנקודת תצפית מדהימה על הסביבה. המסלול כאן הוא מעגלי, אורכו המלא הוא כ 2.5 ק”מ, דרגת הקושי שלו הוא קל עד בינוני, הוא מתאים למשפחות אם כי צריך לקחת בחשבון שכמעט כולו חשוף לשמש לכן תגיעו לכאן סתיו, חורף או אביב. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

פרסת נקרות ועין סהרונים

אחד המסלולים המוכרים במכתש רמון הוא פרסת נקרות ועין סהרונים שלאחר הגשמים אפשר לפגוש כאן מסלול עם גבים בגדלים שונים לאחר השטפונות, מעיין עונתי וביקור בחאן נבטי! המסלול מתאים למשפחות בדרגת קושי בינונית רק בגלל אורכו שעומד על 4.7 ק”מ – על פניו תוואי הדרך לא קשה להליכה, אך כן צריך לקחת בחשבון שכל כולו חשוף לשמש והוא מעגלי. את הרכב מחנים בחניון יום עין סהרונים ומשם יוצאים למסלול על פי סימון שבילים אדום, מדובר על שביל רחב של ג’יפים. לאחר הליכה של בערך 700 מטרים נראה את השלט שמפנה אותנו ימינה עם סימון שבילים ירוק אל עין סהרונים (דרך פרסת נקרות). למידע מפורט לחצו כאן.

גן לאומי עין עבדת

עין עבדת הינו חלק משמורת מצוק הצינים הגדולה, שמאופיינת בתוואי נוף ייחודי מבין היפים שיש בנגב ובישראל בכלל. בשמורה נובעים מספר מעיינות שאת חלקם תוכלו לראות בטיול שלכם בגן הלאומי עין עבדת. גן לאומי עין עבדת נמצא מול הכניסה לאחוזת קבר בן גוריון בשדה בוקר. פלגי המים זורמים ברחבי הגן הלאומי בכל ימות השנה ויוצרים בו מראות נפלאים של נווה מדבר. בתחום הגן הלאומי תוכלו לצאת למספר מסלולים קצרים או ארוכים בהתאם ליכולות ולזמן שלכם. יש כאן מסלול של כמה מאות מטרים שמגיע עד המעיין הראשון, ממנו תוכלו לחזור על עקבותיכם. למגיעים אם שני רכבים ישנה אפשרות להשאיר רכב נוסף בסיום ולעשות מסלול קווי ארוך. למידע מפורט על המסלולים לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון

בשנת 2019 נחנך ציר נסיעה במכתש רמון שעובר בין שבילי טיול ונקודות עניין ייחודיות לאזור. נתיב הנסיעה בציר צבעי רמון מהווה חלון הצצה אל אחד מהאזורים היפים והמיוחדים שיש בישראל ומפגיש אתכם עם התופעות הגיאולוגיות שמאפיינות את אזור מכתש רמון. במהלך הנסיעה בציר והטיול בשבילים תפגשו תצפיות מרהיבות, שלטי הסבר, שבילי הליכה קצרים שיובילו אתכם בין הסלעים המיוחדים ומול נופים נרחבים ומרהיבים ביופיים. למידע מפורט לחצו כאן.

נחל חווארים

נחל חווארים קיבל את שמו בזכות סלעי הקירטון הלבנים שיש לאורכו וזו גם הייחודיות והיופי שבו. אחת החוויות האטרקטיביות של המסלול היא לטייל לאורכו בלילות של ירח מלא. בזכות סלעי הקירטון הלבנים, בלילות של ירח מלא, המסלול מואר מאורו של הירח וכך אפשר לטייל בו ולקבל חוויה מיוחדת מאוד. טיול בנחל חווארים בשעות הערב יהיה נוח יותר גם מאחר ומדובר בשעות שלא חם מדי.  אורכו של מסלול נחל חווארים הוא 3.5 ק”מ, מסומן בסימון שבילים כחול והוא קווי מה שאומר שיש צורך בהקפצת רכבים, דרגת הקושי של הטיול כאן היא קלה עד בינונית. המסלול היפהפה ומאופיין גם נקיקים ומשחק נהדר לילדים. למידע מפורט לחצו כאן.

טיילת אלברט: מסלול על שפת המכתש

על שפת מכתש רמון במצפה רמון אל מול נוף בראשית עוצר נשימה הוקמה טיילת טלברט. הטיילת היא על שם אלברט כ”ץ ידיד קק”ל משוויץ. מסלול הטיילת מתחיל ממרכז המבקרים מכתש רמון ומגיע עד לבית ספר שדה הר הנגב, אורכה של הטיילת 2 ק”מ והיא עוברת במספר נקודות עניין שחשוב להכיר. טיפ – מומלץ להגיע לכאן בשעות הזריחה או השקיעה ולהנות ממגוון הצבעים הצובעים את השמיים והמכתש. למידע מפורט לחצו כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון וטיילת בן גוריון

אחוזת קבר בן גוריון נמצאת בסמוך לשדה בוקר והיא חלק מגן לאומי עין עבדת. אחוזת הקבר נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של רמת עבדת ונחל צין. בלב הפארק נמצאים קברם של דוד בן גוריון ושל רעייתו פולה שבחייהם היו מתגוררים בשדה בוקר. חזונו הגדול ביותר של דוד בן גוריון היה להפריח את הנגב וכשאשתו נפטרה, הוא בחר את המקום המיוחד הזה כמקום קבורתם בעצמו. מכאן ניתן לצאת למסלול נגיש בטיילת בן גוריון. למידע מפורט לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.