Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבריכות של הטבע – המקומות המומלצים לשכשוך ושחיה במרחב הפתוח בחינם

אם אתם מחפשים לטבול במים מרעננים שנמצאים בטבע הפתוח, הירוק והנקי אז כדאי לכם להמשיך לקרוא. כדי לשחות, להירטב, לשחק עם הילדים במים ובעיקר להתרענן מהחום לא חייבים ללכת לבריכה או לים. הנה כמה המלצות על מעיינות יפהפיים ובריכות טבעיות מיוחדות שכולם במרחב הפתוח. לא מדובר במסלולים אלא במקורות מים שההגעה אליהם היא פשוטה, בהליכה קצרה מהרכב או ממש ליד החניון.

עין עלמין – תחת עצי האקליפטוס ברמת הגולן תמצאו את אחת מבריכות הקצינים הסורים הכי מרעננות שיש באזור. המעיין נמצא כמה עשרות מטרים ממקום חניית הרכב. מהחנייה תצטרכו לרדת במספר מדרגות ומיד תראו את בריכות המעיין. סביב הבריכות ישנו פארק עם מקום לפיקניק והמון צל. הבריכות מכונות בריכות קצינים מאחר ועד למלחמת ששת הימים הצבא הסורי שלט ברמת הגולן, וקציני הצבא הסורי נהגו לבלות כאן וליהנות מהמים. ברחבי רמת הגולן יש עוד בריכות קצינים שנשמרו מאותה התקופה. היום המקום היפה הזה שבו נמצאות בריכות המים הוא מקום מקסים שניתן לבלות בו יום שלם של הנאה. בוויז: עין עלמין.

גן מורד ירדן דרומי – לאורך הירדן בצפון הכנרת שופץ ונחנך פה המקום המקסים הזה שמאפשר גישה נוחה אל מי הירדן. תוכלו למצוא כאן מסלול הליכה נגיש לעגלות שלאורכו כמה נקודות גישה אל המים. בחלקים מסוימים ישנם גם מים רדודים בניגוד למקומות אחרים לאורך הירדן שברובו עמוק לשחייה. המקום כאן יפהפה, מסביב עצי דקל ומי הירדן בצבעם הייחודי נעימים מאוד לרחצה. אין הרבה צל ולכן אם אתם מגיעים הנה לשהות ארוכה, מומלץ להגיע עם צל. בוויז: גן מורד ירדן דרומי.

מעיין בשביל החמישה – המעיין נמצא בתוך בישוב שדמות הדבורה בגליל התחתון. המעיין זורם לתוך בריכת מים קטנה ורדודה הבנויה בצורת מחומש. המים מוזרמים אליה דרך צינור שיוצר מן מפל קטן לתוך הבריכה שהילדים מאוד אוהבים. סביב הבריכה יש מעט מקום ישיבה וגם מספר ספסלי פיקניק מוצלים. בשנים האחרונות בוצע שיפוץ של המקום והוא הוקדש לזיכרון חמישה חיילי צה”ל שפלו במבצע צוק איתן, ומכאן גם מגיע שמו “בשביל החמישה”. כשתגיעו למקום לא תוכלו לפספס את השילוט לזכרם ואת סיפור הקרב של הנופלים. מדובר במקום די קטן ואינטימי עם אווירה שקטה ונעימה. בוויז: בשביל החמישה.

הג’קוזי של חיפה – הבריכה העגולה בין מפרצוני חוף שקמונה זכתה לכינוי הג’קוזי של חיפה. מדובר בבריכה שנוצרה ממש בתוך הים, היא מוקפת סלעים שתוחמים אותה ויוצרים מאין הפרדה מהים הפתוח ומהגלים. קוטר הבריכה סביב 2 מטרים ועומקה כ – 1 מטר. חוף שקמונה מוגדר כשמורת טבע ימית וגם “הז’קוזי” שנוצר כאן בתוך המים הוא שריד של מתקן תעשייתי שהיה כאן בעבר. לצד החוף תצמאו גם תל קדום עם מספר ממצאים ארכיאולוגיים שחלקם נעלמו עם השנים. במקום ישנה גם טיילת מחודשת ובה ממוקמים לרוב מספר פוד טראקים. בוויז: תל שקמונה.

נחל קיבוצים – נחל קיבוצים נמצא באזור עמק המעיינות בשטחו של פארק המעיינות הגדול. יתרונו של הנחל שניתן להגיע אליו בנסיעה גם מחוץ לפארק והגישה אליו היא הנוחה ביותר עם הרכב מבין מעיינות הפארק. מהחניון ישנה הליכה של דקות בודדות ואתם במים. מהחניה תגיעו אל רחבה גדולה שנמצאת מסביב לבריכה ובה מספר נקודות צל תחת העצים. הבריכה היא די גדולה וממנה גם יוצא מסלול הליכה בתוך המים. אז מי שרוצה לשלב גם טיול, זו אפשרות נהדרת. המסלול הוא מומלץ ויפהפה, אך המים לאורכו הם עמוקים וילדים יצטרכו כאן גלגלי עזר / מצופים.

במהלך המסלול עוברים בצינורות מים שהפכו “למגלשות” של הטבע והן אטרקציה שרבים אוהבים. אפשר להגיע לצינור המים גם מחוץ למסלול הרטוב, בהליכה של כמה מאות מטרים מהבריכה הגדולה. כדאי לדעת שמדובר במקום מבוקש מאוד בחודשי הקיץ ולכן ייתכן עומס. מומלץ להגיע מוקדם. בוויז: נחל הקיבוצים.

עין לבן  – מעיין באזור הרי ירושלים. לא הרבה יודעים, אבל ממש מאחורי מתחם גם החיות התנכי והאקווריום המבוקשים נמצא המעיין המרענן הזה. מהחנייה, הנמצאת למרגלות המעיין, יש כמה עשרות מדרגות שבסיומם נגיע אל בריכות המעיין. במקום יש שתי בריכות שאחת רדודה והשנייה עמוקה יותר. סביב הבריכות יש מספר עצי פרי שיספקו לכם צל אבל אם המקום עמוס, אז קחו בחשבון שאין הרבה צל. בנוסף למים המרעננים, נשקפים מכאן הנופים המרהיבים של הרי ירושלים. בוויז: עין לבן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים