Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארכיאולוג ליום אחד - חוויה מרתקת בגן לאומי בית גוברין

בחבל לכיש נמצא גן לאומי בית גוברין-מרשה ובתחומו מתקיימת פעילות מרתקת שמתאימה לכל המשפחה: ארכאולוג ליום אחד. הפעילות מספקת חוויה ייחודית מאוד ומאפשרת למשתתפים בה להתנסות בהרפתקה של חפירה ארכאולוגית אמיתית בתוך אתר ארכאולוגי פעיל! למעשה כאן אתם הופכים להיות החוקרים האמיתיים, ויש לכם הזדמנות לאתר ממצאים חשובים ועתיקות שהם חלק מפרויקט מחקר פעיל. במהלך השנים נתגלו באתר זה מגוון מערות עתיקות וממצאים נדירים שחלקם מוצגים כיום במוזיאונים שונים ברחבי ישראל. 

פעילות ארכיאולוגיה לילדים

במהלך הפעילות החווייתית המשתתפים מתנסים בחפירה ארכאולוגית אמיתית בתוך אתר ארכאולוגי פעיל. משך הפעילות מספר שעות שבהן תבצעו חפירה ותוכלו לאתר כלי חרס, שרידי עצמות, מטבעות עתיקים וממצאים חשובים נוספים מתקופות שונות בין המערות התת קרקעיות של האתר. הפעילות שמתקיימת כאן היא חפירה אמיתית ומלווה בצוות מדריכים מנוסים ומקצועיים שפועל ברישיון של רשות העתיקות והיא מוכרת כפרויקט מחקר לכל דבר. החפירות הן בפיקוחו של ד”ר איאן שטרן ותחת החסות האקדמית של אוניברסטית חיפה ובית הספר לארכיאולוגיה מקראית ע”ש נלסון גליק בחיברו יוניון קולג’ בירושלים. 

גן לאומי בית גוברין מרשה הוא אתר מורשת עולמית של אונסקו והוא מזוהה עם מקום מוצאו של המלך הורדוס. בתחום הגן הלאומי אפשר לראות מבוכים תת קרקעיים, חדרים ומערות רבות שנוצרו על ידי האדם בתקופות שונות – לא סתם האזור קיבל את הכינוי “ארץ אלף המערות”. אתר גן לאומי בית גוברין עשיר בממצאים שמתגלים כמעט מדי יום, ולכן כל פריט שמוצאים כאן עובר לבדיקה וניתוח על ידי ארכיאולוגים מקצועיים וחלקם מוצגים כיום במוזיאון ישראל בירושלים ובאתרים נוספים.

אז אם אתם חובבי היסטוריה וארכאולוגיה הפעילות הזו היא בדיוק בשבילכם, והאפשרות להשתתף בה ביחד עם כל המשפחה היא חוויה נהדרת ומעצימה עם הזדמנות לחוות חפירות ארכיאולוגיות לילדים. אתם מוזמנים לגעת בעבר ולהעצים את הידע שלכם ושל הילדים באמצעות הסברים של מדריכים מקצועיים ומיומנים. גן לאומי בית גוברין הוא אתר שמעניין לבקר בו בפני עצמו, אך השילוב עם חווית החפירה ומציאת האוצרות שנחשפים כאן במשך שנים רבות, מספק חוויה אדירה ומיוחדת במינה. 

כמה דברים שחשוב לדעת על הפעילות: משך הפעילות הוא כ-3 שעות. התכנית פתוחה לקהל הרחב ומזמינה משתתפים בכל גיל לקחת חלק בחוויה. הפעילות כוללת טיפוס במעלה או במורד מדרגות תלולות ולעתים יש צורך לעבור במעברים צרים, ולכן חלק מהפעילות יכולה שלא להתאים לבעלי קלסטרופוביה או חששות פיזיים אחרים. העבודה היא פיזית ברובה ויש להגיע עם נעליים סגורות ובגדים שניתן ללכלך. פעילויות החפירה הארכאולוגית בגן לאומי בית גוברין מתבצעות לאורך ימי השבוע ולרוב פתוחות גם בסופי שבוע כולל בימי שבת. בטרם הגעתכם יש לבדוק את שעות הפעילות המדוייקות באתר הרישמי של ארכאולוג ליום אחד ולרכוש כרטיסים מראש. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

בריכת צאנן – נחל גוברין – נחל גוברין הוא אחד מיובליו של נחל לכיש והוא מתחיל את דרכו ממערב לחברון. בריכת צאנן נוצרה בעקבות הקמת סכר באפיקו של נחל גוברין שיוצר כאן בריכה עונתית מרעננת. למידע נוסף  ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מרתק שעליו נמצאו שרידיה של עיר קדומה מתקופת המקרא, וכולל תצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המפתיעים שאסור לפספס. חוויה מרתקת של ביקור במערת נטיפים ייחודית בת מליוני שנים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול מעיינות בירושלים – ירושלים מלאה במעיינות הנובעים כל השנה ויש בה מקורות מים רבים, אספנו כמה מהם לרשימה אחת. לרשימה המלאה ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – בין הבתים, ובצמוד לעיר מבשרת ציון, ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית שבו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה שהטיול בו עובר בין מספר נקודות עניין. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.