Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נוסעים לראות שלג בצפון? המקומות הכי יפים בשלג ברמת הגולן

כמעט מדי שנה זה קורה ואנחנו זוכים למספר ימים של שלג, שבהם רמת הגולן שלנו נצבעת בלבן. הצפון הוא אחד האזורים היפים בארץ ויש בו כל כך הרבה מקומות לטייל בהם ולראותם. בימים של שלג הוא הופך להיות עוד יותר אטרקטיבי והמונים מגיעים מכל רחבי הארץ לראות את הקסם של השלג הנדיר בארצנו. אם אתם מגיעים אל אזור רמת הגולן כדי להנות מהיופי הזה, אז יש לנו עוד כמה המלצות על מקומות שכדאי לכם מאוד לראות ולהכיר גם כשאין בהם שלג. המשיכו לקרוא. הערה חשובה – ברמת הגולן ישנם שדות מוקשים רבים שהם מסומנים ומגודרים. לכן, שימו לב לכך והקפידו לא לחצות את הגדרות גם כשהם מכוסים שלג.

הפארק הוולקני

אין אחד שלא יודע (או אולי כן?) על כך שרמת הגולן כולה היא הר געש אחד גדול. הרי לא סתם יש כאן המון אבני בזלת. אז איפה הכי מגניב לחוות חוויה של פארק וולקני אם לא ברמת הגולן? הפארק הוולקני אביטל ממוקם בצד המזרחי של הר אביטל שהוא הר געש רדום שהוא חלק מקו התלים של רמת הגולן. הפארק נבנה על גבי איזור שהיה בעבר מחצבה ישנה שננטשה, ובשנים האחרונות נחשפו במקום תופעות מרהיבות אשר מלמדות בצורה מדויקת על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום וכל זה בתוספת שלג – חוויה אדירה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הר בנטל

הר בנטל נמצא באזור צפון רמת הגולן והוא מתנשא לגובה של כ-1,100 מטרים מעל פני הים. ההר שוכן לצידו של הר אביטל שהוא גבוה ממנו במעט וביניהם מסתתר עמק שהצפית אליו היא מרהיבה. את התצפית תוכלו לראות כשתגיעו ואל פסגת הר בנטל. אל פסגת הר אביטל לא ניתן לעלות מאחר והוא מוגדר כשטח צבאי.

מפסגת הר בנטל תוכלו לצפות גם אל שטחי סוריה שקרובים לגבול ובימים של ראות טובה תוכלו לראות עד העיר חיפה. מדובר באחת מנקודות התצפית היפות שיש בצפון. בפסגת ההר יש מסבירן קולי שיספר לכם על המקום בו אתם עומדים ועל הנוף אליו אתם משקיפים, תוכלו לראות גם בונקר ישן שעדיין עומד כאן ולטייל בתוכו ולהנות מבילוי קצר בבית הקפה המפורסם על ההר – “קופי ענן”. ההליכה אל פסגת ההר היא הליכה קלה בעליה של מספר דקות. כשהאזור מושלג אז ההר וסביבתו נצבעים בלבן וכל הנוף הופך להיות מרהיב אפילו כפליים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תצפית מאגר בנטל במרום גולן

קיבוץ מרום גולן הוא יפהפה ומטופח וכדאי מאוד לבקר בו במיוחד בתקופת הסתיו והחורף כי המקום מתקשט בנופי שלכת (או שלג כשיש) מהמיוחדים שיש בארץ. בצד המזרחי של הקיבוץ הוקם גן קטן אך יפהפה, שלא נגזים אם נאמר שהוא נראה כמו גלויה. הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. חוות הרוח בעמק הבכא כוללת שלושים טורבינות רוח לייצור חשמל בצפון הרמת הגולן והיא יוצאת מראה מרהיב בנוף.

בגן יש כסאות ושולחנות פיקניק, ספסלי ישיבה מול הנוף, פסלים של פטריות, בתי ציפורים ועוד. יש כאן גם טרקטור ישן שהילדים יכולים לטפס עליו ונדנדה עם התצפית היפה ביותר אל עבר המאגר ואל חוות הרוח. הגן לא סלול ולכן הוא לא ממש נגיש לעגלות אך בימים בהם אין בוץ בהחלט ניתן להגיע גם עם עגלה. לדעתינו המקום המושלם לפיקניק ועצירה ומנוחה קצרה בין טיולים ואם אתם בעניין של טיול רומנטי – זה המקום בשבילכם! למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

הר אודם

הר אודם נמצא בצפון רמת הגולן והוא מתנשא לגובה של כ-1,000 מטר מעל פני הים. במושב אודם הנמצא על ההר מספר מוקדי עניין אטרקטיביים לביקור וטיול. מאחר ומדובר באזור תיירותי מאוד אליו מגיעים אלפי מבקרים בכל עונות השנה ניתן למצוא גם צימרים ומקומות אירוח רבים. אז איפה מטיילים כאן? הג’ובה הגדולה – תופעת טבע של מכתש שנוצר מרעש אדמה לפני מאות אלפי שנים. ניתן להגיע עד הג’ובה במסלול קצרצר ונגיש. הנוף מסביב מרהיב ואם הגעתם לכאן בשלג  אז הרווחתם עוד חוויה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עוז 77 עמק הבכא

עמק הבכא נמצא בין הר הרמונית לבין קוניטרה ובו תמצאו את האנדרטה של עוז 77 לזכר קרבות הבלימה כנגד כוחות השריון הסוריים. קרב שנמשך 4 ימים שבו לחמו כ-150 טנקים כנגד 450 טנקים סוריים. במקום ניתן לראות מספר טנקים, של שני הצדדים, שנותרו עומדים כאן מאותה התקופה כאילו הזמן עצר מלכת. באנדרטה תוכלו לקרוא ולהכיר את סיפורו ההיסטורי של המקום, כשמסביבכם הנופים המקסימים של הגולן ותצפית מרהיבה אל עמק הבכא ואל טורבינות הרוח המרשימות.  מקום שמאוד כדאי להכיר, הילדים יוכלו גם לטפס על הטנקים שמפוזרים כאן. שימו לב שבזמן שלג או גשם כביש הגישה יכול להיות בוצי ועביר רק לרכבי 4*4. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

ברכת רם

ברכת רם נמצאת בצפון רמת הגולן בסמוך אל הישובים מסעדה ומג’דל שמס. הבריכה היא מאגר מים טבעי שנוצר ממי גשמים, שמימיו משמשים להשקייה חקלאית של האזור. הבריכה נמצאת בעמק שבין מספר הרים המתנשאים לגובה של עד כ- 1,000 מטרים מעל פני הים ויוצרת מראה יפהפה. המקום מתאים לביקור קצר על מנת לראות ולהתרשם מיופיו. בתקופה שבה נערם שלג באזור רמת הגולן התצפית אל ברכת רם הוא מראה יפה באזור שכדאי לעצור ולראות, אם אתם כבר כאן.  

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
טיפים לביקור באתר החרמון
המדריך המלא לביקור בחרמון – טיפים לטיול מוצלח
יער האיילים יער אודם
5 מקומות שאסור לפספס אם מגיעים לטיול ברמת הגולן
טיפים לביקור באתר החרמון
נוסעים לכיוון החרמון? עצירות חובה וטיולים בדרך
חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
טיפים לביקור באתר החרמון
המדריך המלא לביקור בחרמון – טיפים לטיול מוצלח
יער האיילים יער אודם
5 מקומות שאסור לפספס אם מגיעים לטיול ברמת הגולן
טיפים לביקור באתר החרמון
נוסעים לכיוון החרמון? עצירות חובה וטיולים בדרך