Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות בפסטיבל דרום אדום 2024

פסטיבל דרום אדום 2024 עתיד להתקיים גם השנה בסימן התחדשות, המשכיות וצמיחה מחדש. השנה הפסטיבל מקבל משמעות אחרת ויתקיים במתכונת מותאמת לתקופה. איזור הדרום עבר בשביעי לאוקטובר אובדן ושבר גדול אבל לטבע עוצמות משלו ויכולת תמיד לצמוח מחדש. פריחת הכלניות בדרום מדי שנה מכסה את היערות והפארקים במרבדים אדומים ויוצרת מראות טבע מופלאים. 

מדי שנה במסגרת הפסטיבל מתקיימים אירועים רבים, סיורים, מופעים, פעילויות למשפחות, אטרקציות לילדים, טיולים לכל המשפחה וגולת הכותרת של הפסטיבל פריחת הכלניות המרהיבה. השנה נטייל בין הכלניות לצד צעדה לזכרם, מירוץ למען חזרתם ואירועים נוספים שיפורסמו בהמשך. ובעיקר להראות שעם ישראל חי וקיים. אירועי 2024 יפורסמו בהמשך.

חוות אל היען עם כל המשפחה

בואו אלינו לביקור מהנה וחוויתי בחוות אל -היען במהלך ימי פסטיבל הכלניות, שמתרחש בכל ימי חודש פברואר 2023, גם באמצע שבוע (מלאי מוגבל בסבסוד בנק הפועלים) וגם בשבתות:) חוות אל היען היא נקודה טובה לעצירה במהלך טיול סוף שבוע בנגב המערבי. אפשר להסתובב בה באופן עצמאי ולהתרשם מיענים גבוהים, שמתהדרים בתואר העופות הגדולים בעולם. לילדים יחולקו שקיות האכלה והם יחווו התנסות משעשעת בהאכלת היענים ולזכות בקידה מלכותית של היען ממרומי גובהו הישר לכף האכלה שבידם. למידע נוסף והרשמה מראש לחצו כאן.

נתיב העשרה – תיירות עד הקצה

ימי פעילות מיוחדים במהלך פסטיבל בדרום אדום! בואו ליהנות מסיורים מרתקים לכל המשפחה ולהכיר את האזור מקרוב, לשמוע סיפ:) “תיירות עד הקצה” מזמינים אתכם למפגש מרתק במרכז המבקרים של המושב עם תושב/ת המקום שיספר את סיפורו של המושב, עוד מימיו בחבל ימית, על המעבר למקום החדש, על חקלאות מתקדמת, על אתגר החיים במושב צמוד גדר הגובל עם רצועת עזה, על חיי קהילה תוססים ואיך למרות כל האתגרים לא ניתן למצוא אפילו בית אחד פנוי להשכרה. לאחר מכן נצא לסיור הכולל תצפית מרהיבה על שם אל”מ ניר פרס ז”ל הצופה על האזור כולו. למידע נוסף והרשמה מראש לחצו כאן.

שביל התבלינים מבוך מרים

מוזמנים “ללכת לאיבוד” במגוון הריחות והטעמים, ולמצוא את עצמכם בחוויה ריחנית וצבעונית במיוחד במסלול מבוך חווייתי . סיור מודרך בו נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים. נלמד שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם נבין את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים והאדם. בתום הסיור נתכבד בחליטת לימונדת הבית. למידע נוסף והרשמה מראש לחצו כאן.

ביקור במרכז מורשת גוש קטיף

מרכז המבקרים החדש בניצן יפגיש אתכם עם סיפור גוש קטיף החל מהקמתו והתפתחותו דרך תכנית ההתנתקות וכאב העקירה ועד לאתגרי הצמיחה מחדש. מסלול הביקור במרכז מתפרש על פני 6 מרחבים המשלבים סרטונים, תערוכת צילומים ומיצגים היוצרים חוויה ייחודית ומרגשת. – המרכז פועל ע”פ הנחיות משרד הבריאות המתעדכנות בשוטף. למידע נוסף והרשמה מראש לחצו כאן.

קטיף תותים במשק 77

תגיעו ותהנו מאדום של תותים וכלניות! ברוכים הבאים מלקטים יקרים! אנחנו מזמינים אתכם אלינו למשק 77 במושב תקומה, בימי שישי לחוויה פעילה ומהנה! קטיף תותים וסיור בטרקטור ב120 דונם של חוויה חקלאית. במתחם ממוקם מתפנח ענק לילדים, קיר טיפוס , פעילות הכנת שתילי תות ודוכני מזון. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

סיור בחוות חמדת שדות דרום אדום

בואו אלינו לסיור חוויתי לימי פסטיבל הכלניות של הדרום! ניתן להגיע לסיורים מיוחדים גם באמצע שבוע ובמחיר מוזל בחסות בנק הפועלים ובכל שבת במהלך כל חודש פברואר! בואו אלינו לטיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, חורשת האקליפטוס ומשק החי ותנו לטבע לנגן על כל החושים שלכם. בסיור נכיר את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב”ם ועד הארומתרפיה. נבין ונלמד להעריך את הקשר הבלתי אמצעי בין האדם, הצומח ובעלי החיים. ונלמד איך אפשר בכל זאת לקיים חיים מודרניים תוך שמירה על עקרונות החקלאות בת הקיימא וכבוד לסביבה בה אנו חיים. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

בית הדבורה והדבש יד מרדכי

“בית הדבורה והדבש”-מרכז המבקרים הינו אטרקציה מהנה לכל הגילאים. הדבוראי מקבל את המבקרים בחליפת עבודה מיוחדת ומלווה אותם לסיור מרתק בעולמן של הדבורים. המשתתפים לומדים על המבנה המשפחתי המיוחד בכוורת, על המלכה והפועלות, על תהליך ההאבקה, על מלאכת הפיכת הצוף לדבש ועל תרומתו לגוף האדם.המשתתפים צופים בפתיחת כוורת אמיתית מבעד לחלון זכוכית. יוצרים נרות מדונג טבעי, בסיום הפעילות ניתן גם לפרגן לדבורים העמלות ולקנות את דבש יד מרדכי בחנות הבוטיק. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

טיול כרכרות בנהיגה עצמית

 מוזמנים להגיע אלינו לחוות פיליפ ולהצטרף לטיול כרכרות מיוחד במינו: טיול בנהיגה עצמית בכרכרות הרתומות לחמורים! כל החמורים מאולפים ובעלי מזג שקט ונוח, דבר המאפשר חוויה מהנה בכל גיל! כל הכרכרות מקורות בסוכך המעניק צל במהלך הטיול. עד 4 נוסעים בכל כרכרה. הטיול בכרכרה בנהיגה עצמית שלכם, דבר המעניק חוויה לא רגילה! הטיול אורך שעה ורבע. – חוויה מעצימה ובלתי רגילה! – מתאים מגיל חצי שנה. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

טיול אופניים בלה מדווש

לה מדווש הוא מרכז של חובבי אופני השטח בישראל, בלב האזור שכולל ריכוז ענק של מסלולים כולל מסלולי משפחות, סינגלים ונקודות מעניינות. נקודת יציאה למגוון טיולי אופנים, מזנון, חנות אופנים, תיקונים, ציוד וביגוד אופניים. בנוסף, המתחם כולל מסלול קארטינג פדלים לילדים. במקום חנות אופניים מהגדולות בנגב המספקת את כל שרותי הקצה לרוכבי האופניים: מכירות אופניים, סדנה לתיקוני אופניים, מבחר גדול מאוד של ציוד וביגוד אופניים, מזנון עם קפה טוב, סנדוויצים, טוסטים וחטיפי בריאות. כמו כן ישנן מקלחות לנוחיות הרוכבים. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

ניווט דרום אדום ביער דבירה

מרבדי כלניות רגע לפני המדבר זה מראה נדיר ועונתי. הפריחה של הכלניות מרגשת, וצבע האדום נועז ומעורר סקרנות. ביער דבירה ניתן למצוא מרבדים של כלניות בשיא העונה, ושם הרבה פחות עמוס מבכל מקום אחר בתקופת הפסטיבל. הצבעים מתמזגים לכדי ציור של ממש : אדום של כלניות, ירוק של שדות חיטה רחבי ידיים, מטעי אלות מכסיפים, שטחים טבעיים ויער. פסיפס מיוחד של נוף וצבע. למידע מלא והרשמה מראש לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.