Skip to content
Search
Search
Close this search box.

קיץ של כוכבים 2024 - תצפיות כוכבים לכל המשפחה

מגוון רחב של אירועים והדרכות שמתקיימות מדי יום באיזורים שונים בארץ בנושא אסטרונומיה. בואו להכיר את השמיים מעלינו, הכוכבים, לראות אותם בעזרת טלסקופים גדולים ומשוכללים ולהנות מתצפיות כוכבים. בנוסף לתצפיות כוכבים אפשר להנות גם ממטר פרסאידים שהוא מטר מטאורים עוצר נשימה! כאן תוכלו למצוא רשימה לפי איזור בארץ של הפעילויות בשעות הכי נעימות של היום בנושא קיץ של כוכבים 2024.

תצפיות כוכבים בצפון

מסע בין כוכבים 2024 עם אשכולות וקק”ל

אתם מוזמנים להצטרף לאירועי תצפית כוכבים לכל המשפחה בקיץ 2024. בואו להרים את הראש למעלה ולגלות עולם מרהיב של כוכבים וגלקסיות מרתקות. בואו עם כל המשפחה למסע מרתק בין כוכבי השמיים באירועי תצפיות כוכבים שיתקיימו במגוון מקומות ברחבי הארץ. המקומות בהם ישנם תצפיות כוכבים בצפון: מצפה ארבל, מצפה כנרת מגדל, יער חוף הכרמל, מצפה תורען. שעות הפעילות 19:30-22:30 עלות של 10 ש”ח למשתתף בלבד בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

לילות כוכבים בגן לאומי כוכב הירדן

אתם מוזמנים להגיע בתחילת חודש אוגוסט 08/08 לערב בלתי נשכח בגן לאומי כוכב הירדן. מדובר על הנקודה החשוכה ביותר מעל עמק הירדן בה תוכלו לראות את מטר הפרסאידים בצורה ברורה. במהלך הביקור תהנו מהדרכה מלאה תחת כיפת השמיים על מיהם הפרסאידים? מהי ערפילית? ועוד שלל שאלות שתוכלו לקבל עליהן תשובות. הפעילות היא בשיתוף הסוכנות החלל הישראלית. למידע מלא לחצו כאן.

תצפיות כוכבים במרכז

מסע בין כוכבים 2024 עם אשכולות וקק”ל

אתם מוזמנים להצטרף לאירועי תצפית כוכבים לכל המשפחה בקיץ 2024. בואו להרים את הראש למעלה ולגלות עולם מרהיב של כוכבים וגלקסיות מרתקות. בואו עם כל המשפחה למסע מרתק בין כוכבי השמיים באירועי תצפיות כוכבים שיתקיימו במגוון מקומות ברחבי הארץ. המקומות בהם ישנם תצפיות כוכבים במרכז: יער קולה ויער המלאכים. שעות הפעילות 19:30-22:30 עלות של 10 ש”ח למשתתף בלבד בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

על חופים וכוכבים בנתניה

מוזיאון העיר נתניה הוקם כבית מלאכה לאריגה “בית אורה” היה שמו והוא פתח את שעריו בשנת 1958 ופעל עד 1991. כיום מדובר על מוזיאון העיר נתניה ובו תיעוד של תולדות העיר. כמדי שנה גם השנה בקיץ יתקיימו שלל אירועים במוזיאון נתניה כולל: סיור עששיות יחד עם תצפית כוכבים בשיתוף הפלנתניה בחוף סירונית. למידע מפורט לחצו כאן.

תצפיות כוכבים בירושלים

מסע בין כוכבים 2024 עם אשכולות וקק”ל

אתם מוזמנים להצטרף לאירועי תצפית כוכבים לכל המשפחה בקיץ 2024. בואו להרים את הראש למעלה ולגלות עולם מרהיב של כוכבים וגלקסיות מרתקות. בואו עם כל המשפחה למסע מרתק בין כוכבי השמיים באירועי תצפיות כוכבים שיתקיימו במגוון מקומות ברחבי הארץ. המקומות בהם ישנם תצפיות כוכבים בירושלים: משואות יצחק הישנה ורכס השיירות. ושומרון והבקעה: מחצבת גיתית, כוכב הירדן ואנדרטת הבקעה. שעות הפעילות 19:30-22:30 עלות של 10 ש”ח למשתתף בלבד בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

תצפיות כוכבים בדרום

פסטיבל נוקדים עם כוכבים 2024 

אתם מזומנים להגיע לכפר הנוקדים ולהנות מארבעה סופי שבוע של מטר מטאורים וים של פעילויות לכל המשפחה. סופי השבוע של חודש אוגוסט: 1-3/8, 8-10/8, 15-17/8 ו 22-24/8. כבר בלילה הראשון נהנים מסיור לילי ופעילויות לילדים, פעילויות האכלת גמלים ומתחם המים המרענן ביום שישי והחל משעות אחר הצהרים של יום שישי אתם מוזמנים להנות ממוזיקת צ’יל אווט, דוכני יצירה (בתשלום נוסף), פינת חי, דוכני אוכל בשוק שקיעה ועוד. גולת הכותרת לאחר שקיעת החמה נצא אל סדנאות כוכבים עם חברת מטאור. לשריון מקום באחד מסופי השבוע לחצו כאן.

ליל כוכבים בפארק אגם ירוחם

בקיץ 2024 אתם מוזמנים להגיע אל אירוע ליל כוכבים באגם ירוחם – אירועי מטר המטאורים בשנתי. כאן תוכלו להנות מפינות יצירה, סדנאות אסטרונומיה, הדרכות שמים, מתחם אוכל, סיורי עששיות, סיורי עקרבים ועוד המון המון פעילויות לכל המשפחה. האירוע יתקיים ב 08/08/2024 החל מהשעה 19:00 ברכישת כרטיסים ורישום מראש באתר הרישמי.

ערב אסטרונומיה מרתק בבית ספר שדה שקמים לכל המשפחה

אתם מוזמנים להצטרף לפעילות לילית מרתקת עם החברה להגנת הטבע. בואו לגלות יחד עם המדריכים של החברה להגנת הטבע את סודות השמיים, החלל והכוכבים. האירוע מתקיים בתאריך 14/07/2024 בין השעות 20:00-22:00 בבית ספר שדה שקמים (ניצנים). האירוע בתשלום ורישום מראש דרך האתר הרישמי של החברה להגנת הטבע.

מטר המטאורים בארץ ים המלח 

פעילות לילית קסומה לכל המשפחה – בואו לצפות במטר המטאורים המרהיב “פרסאידים” בים המלח! סדנת אפיית פיתות על הסאג’ + ממרחים לילדים ולמבוגרים, ספארי עקרבים זוהרים עם פנסי אולטרה סגול, תצפית כוכבים מודרכת עם טלסקופים גדולים, שכיבה על מחצלות וצפייה במטר הפרסאידים בליווי מוזיקה ותה צמחים חם. אורך הפעילות כשלוש שעות, מתאימה גם למבוגרים וגם לילדים! למידע מלא והרשמה לחצו כאן.

סופ”ש כוכבים בבית ספר שדה הר הנגב

ימי הקיץ זה בדיוק הזמן להגיע לנגב ולחוות סופ”ש קצר מלא בכוכבים. בית ספר שדה הר הנגב מזמין אתכם להגיע עם כל המשפחה ולהנות מהרפתקה שכל כולה בנושא כוכבים. סיורים בשעות הנעימות של היום כולל לילה שכל כולו אסטרונומיה. בואו לראות את השמיים והכוכבים בעזרת טלסקופים כולל הסברים מרתקים. התאריכים בהם זה מתקיים: 09-10/08/2024 או 30-31/08/2024. ברישום מראש ובתשלום דרך האתר הרישמי של החברה להגנת הטבע.

מסע בין כוכבים 2024 עם אשכולות וקק”ל

אתם מוזמנים להצטרף לאירועי תצפית כוכבים לכל המשפחה בקיץ 2024. בואו להרים את הראש למעלה ולגלות עולם מרהיב של כוכבים וגלקסיות מרתקות. בואו עם כל המשפחה למסע מרתק בין כוכבי השמיים באירועי תצפיות כוכבים שיתקיימו במגוון מקומות ברחבי הארץ. המקומות בהם ישנם תצפיות כוכבים בדרום: פארק חצרים, חניון לילה הר יהורם, יער יתיר ואגם ירוחם. שעות הפעילות 19:30-22:30 עלות של 10 ש”ח למשתתף בלבד בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

לילות קיץ קרירים בהר הנגב

הר הנגב בחודשי הקיץ עלול להיות אחד מהמקומות החמים ביותר בישראל במהלך היום, אך האם ידעתם שגם בקיץ אפשר ליהנות מהמדבר? בשעות הלילה! בהר הנגב, טמפרטורות הלילה יורדות משמעותית, מה שהופך את חודש אוגוסט לזמן מושלם לחופשה מדברית מרעננת. מעבר לעובדה שזאת התקופה הטובה ביותר לתצפיות כוכבים. אתם מוזמנים להגיע ולהנות בקיץ 2024 מלילות קיץ קרירים בהר הנגב. יהיו כאן ממגוון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה, תחת כיפת השמיים המרהיבים של המדבר. למידע מפורט לחצו כאן.

כוכבים בערבה

תצפית כוכבים וטלסקופים מדברית: כל המשפחה מוזמנת לצפות בקבוצות הכוכבים באמצעות קרני לייזר וטלסקופים ולשמוע סיפורי מיתולוגיה. מתי: 1.8, 7.8, 9.8, 15.8, 22.8, 27.8 איפה: תצפיות כוכבים בעידן, בעין יהב ובנחל נמיה. מחיר: 90 ש”ח למשתתף מעל גיל 6.

קומזיץ של פעם בתצפית הכוכבים

בעת שהשמש שוקעת והכוכבים נדלקים, תחוו יחד את העבודה באדמה, “תלכלכו” את הידיים, תצפו תפוחי אדמה בבוץ ומשם למדורה – שיטה ייחודית וטעימה במיוחד! בזמן שהארוחה מתבשלת באש, תצפו בכוכבים ותהנו ממשחקים וסיפורים של מספר הסיפורים ניר. לסיום, תפתחו את כדור האדמה, תשמנו, תמליחו, ותאכלו בחברותא לצד תה ו”תמר-שמלו”. את קערת האדמה שיצרתם תוכלו לקחת כמזכרת הביתה. מתי: ימי חמישי: 15.8, 22.8, 29.8. בשעה 19:00 איפה: פארק האקו-כיף, המרכז לאקולוגיה יצירתית בקיבוץ לוטן מחיר: 35 ₪ לכל משתתף. (מתחת לגיל 3 ללא עלות). לפרטים והרשמה כאן.

לילות של כוכבים בגן לאומי ממשית

לכבוד מטר הפרסאידים שיתקיים בחודש אוגוסט אתם מוזמנים להגיע לאירוע לילות של כוכבים בשיתוף סוכנות החלל הישראלית ורשות הטבע והגנים. במהלך האירוע תוכלו להנות מהדרכה מקצועית כולל הסברים על מטר הפרסאידים. תוכלו להנות מישיבה או שכיבה על המחצלות ולהביט למסך השמיים היישר אל הכוכבים. הזדמנות מדהימה לחוות את השמיים הפתוחים של המדבר ולהתנתק מהשגרה. מידע מלא על האירוע לחצו כאן.

מסע בין כוכבים בשמורת טבע חי בר יטבתה

מטר הפרסאידים השנה, יגיע לשיא בין 9–13 באוגוסט וצפוי להיות חזק במיוחד עם קצב “נפילה” שיגיע בשיאו ל-110 מטאורים לשעה בתנאי תצפית מיטביים. מוזמנים לעמוד או לשכב על מחצלת, להביט בכוכבי השמים ומכתשי הירח, לחפש “כוכבים נופלים” ולהנות מהדרכה מיוחדת על כוכבי השמים. מתי: יום ראשון 11.8, בשעה 20:30. איפה: שמורת טבע חי-בר יטבתה מחיר: 28 ש”ח למבוגר, 14 ש”ח לילד לפרטים והרשמה באתר הרישמי.

לילות כוכבים בנאות סמדר

לצד מצפה הכוכבים המחקרי של מכון ויצמן, הולך ומתפתח מצפה כוכבים לציבור הרחב, המכיל שני טלסקופים באמצעותם “תפגשו” את פלאי היקום – גלקסיות, ערפיליות, צבירי כוכבים ,פלנטות ותופעות אסטרונומיות נוספות. מתי: 11.8: מטר של פרסאידים – המרשים ביותר בקיץ, בשעה 19:30. 29.8: תצפית אל גרמי השמים ומטר של “כוכבים נופלים”, בשעה 19:30. איפה: לצד חדרי האירוח בנאות סמדר מחיר: מבוגר 50 ש”ח, ילד 30 ש”ח. לפרטים והרשמה: ההרשמה באתר לילות קיץ בערבה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.