Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מקומות הכי מרעננים לעל האש: מנגל ליד המים

דמיינו לכם יום חם, אחד כזה שהשמש קופחת, הציפורים מצייצות, והאוויר מלא בריח של פריחה או יום העצמאות שכזה שתמיד חובה לנפנף בו. אתם מגיעים למעיין צלול, מוקפים בטבע ירוק ומרגיע. אתם פורסים שמיכה רכה על הדשא, מוציאים את ציוד המנגל, ומכינים לכם ארוחה טעימה על האש. אחרי הארוחה, אתם קופצי להתרעננות למעיין הצלול או הנחל ומתרעננים מהחום. יש יותר טוב מזה? אז איפה אפשר לעשות על האש לצד מקורות מים? תמשיכו לקרוא:

חופי הכנרת

קודם כל ולפני הכל, יש את חופי הכנרת. הכנרת בשנים האחרונות עברה מהפכה גדולה וחלק מהחופים בה הפכו להיות חופים שקטים. חופים אלו הם חופים עם פיקוח צמוד, ללא אפשרות להשמיע מוסיקה, והם מותאמים למשפחות עם ילדים בגילאים שונים. לשמחתנו מאז שהחופים בכנרת עברו להיות תחת איגוד ערים כנרת, החופים הפכו גם זולים יותר לחניה יומית/שעתית. בנוסף לזה הוסדרו בחופים אלו מקומות ייעודים להדלקת מנגלים מה שעוד יותר מנגיש ומסדיר את החופים. לרשימה המלאה של החופים מומלצים ביותר למשפחות לחצו כאן.

עין מודע פארק המעיינות

עין מודע נמצא בתחומו של פארק המעיינות בבקעת בית שאן, והוא אחד המעיינות היפים והאהובים באזור עמק המעיינות שידוע בהיותו אזור רווי מקורות מים ומעיינות טבעיים. בריכת עין מודע והאזור שסביב לה הוא מקום אידיאלי להתמקמות ובילוי סביב מקור מים בימים החמים ולאוהבי המנגלים ניתן להדליק מנגל תחת עצי האקליפטוס. מדובר בבריכה גדולה עם מים קרירים שנובעים ישירות אל תוך הבריכה. סביב הבריכה יש המון עצים שיספקו לכם צל ומספר ספסלי פיקניק מפוזרים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

חניון נחל הקיבוצים פארק המעיינות

נחל הקיבוצים בעמק המעיינות הוא נחל איתן שזורמים בו מים בכל ימות השנה. הנחל זורם בתחומו של פארק המעיינות והוא נשפך אל בריכה מרעננת שניתן לטבול בה או לשבת לצידה בתחום חניון נחל הקיבוצים. לצד הבריכה יש אזור פיקניקים מסודר ובו ניתן להדליק מנגל לצד המים. מומלץ מאוד לשלב את מסלול טיול החווייתי של הליכה במים שמתאים לכל המשפחה. ניתן גם לטייל לצד זרימתו של הנחל במסלול יבש, ללא כניסה למים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין יזרעאל מעיין למרגלות הגלבוע

למרגלות הגלבוע ממש בתפר בין עמק יזרעאל לעמק חרוד נובע מעיין עין יזרעאל. המעיין יוצר בריכה טבעית גדולה ויפה בתוך חורשת אקליפטוסים מלאה בצל ומושלמת לחובבי המנגלים. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו. הבריכה אליה נובע המעיין היא גדולה וגובה המים בה סביב 1.5 מטר כך שניתן ממש לשחות בתוכה, היא מלאה בכל ימות השנה במים נקיים וקרירים. סביב הבריכה עצי אקליפטוס ולכן המקום מוצל ונעים גם בקיץ. יש שולחנות פיקניק רבים ופינות נעימות מפוזרות. מותר להדליק אש ולכן זה מקום די מושלם למנגלים לצד בריכה טבעית. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי מעיין חרוד

גן לאומי מעיין חרוד נמצא למרגלות הגלבוע ובשטחו זורם פלג מים של המעיין הנובע בתחומיו. פארק מעיין חרוד הוא אתר נופש מקסים שמשלב חווית בילוי יום נהדרת עם מספר אפשרויות לינה וקמפינג. הפארק הוא מטופח ומתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים, יש בו שטחי מדשאות גדולים עם פינות צל, שולחנות פיקניק, גן שעשועים קטן, מסלולי טיול קצרים וגם אפשרות להדלקת מנגלים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי תל אפק

גן לאומי תל אפק נמצא בין פתח תקווה לראש העין, תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היפות שיש באזור המרכז. ברוב המקומות בפארק ניתן לטייל עם עגלה אך אם תרצו לעשות את המסלול המלא רצוי להגיע עם מנשא. בסוף המסלול אפשר להנות מחורשת האקליפטוסים לטובת פיקניק או נפנוף במנגל וכל זה לצד בריכות השכשוך שכאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים: לשחות בנווה מדבר

שמורת הטבע עינות צוקים או בשמה הנוסף עין פשחה היא נווה מדבר מרהיב ביופיו, ומבין פארקי המים המיוחדים שיש בישראל. בסמוך לקיבוץ קליה וגן לאומי קומראן שעל כביש 90, בצידה הצפוני של ים המלח, נמצאת השמורה. בעין פשחה יש נביעות מים טבעיות שנשפכות אל מספר בריכות, שצופות אל נופי הצוקים המרהיבים של שמורת מצוק ההעתקים.  סביב הבריכות יש מקומות פיקניק וגם הדלקת מנגלים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.