Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל: אטרקציה לכל המשפחה

בין זיכרון יעקב לעתלית, בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. במשתלה תוכלו למצוא 3 מתחמים, מתחם ראשון הוא מתחם הדרכת זוחלים, מתחם שני הוא המתחם בו הפרפרים מטילים ביצים והמתחם השלישי הוא המתחם שניתן להאכיל פרפרים מכף היד.

במשתלת הפרפרים מבצעים מחקר ולומדים את ההתנהגות של הפרפרים ואת הפעילות שלהם במהלך חייהם. מדובר על מחקר שמבוסס מתצפיות על פרפרים ארץ ישראליים. במהלך ההדרכה במקום תפגשו ביצים, זחלים צעירים, זחלים בוגרים, גולם ופרפרים. כל שעה עגולה מתקיימת כאן תצוגת זחלים, גלמים, הסבר מפורט על גלגול הפרפר: מרגע הביצה דרך הזחל, הגולן ועד לפרפר מעופף. הילדים יוכלו להחזיק את הזחלים והגלמים.

המקום פתוח בסופי שבוע בין השעות 09:30-13:00/14:00 ובאמצע השבוע זה בתיאום מראש – מומלץ לבקר בדף הפייסבוק הרישמי של המשתלה כדי לקבל עדכונים בנוגע לשעות הפעילות שלהם לפני ההגעה. מדובר על מקום קטן לכן הוא לא מתאים עם עגלות. בנוסף בימי החורף הגשום המקום יכול להיות בוצי ובימי הקיץ מומלץ להגיע בשעות הפחות חמות. אם אתם מחפשים מקום קרוב לערוך בו פיקניק לפני או אחרי הביקור שלכם במשתלת הפרפרים תוכלו להגיע לחניות שממש צמוד לכאן – חניון יער עופר תחתון, יש כאן המון ספסלי פיקניק תחת העצים שנותנים צל וגם עגלת קפה מומלצת – אתתורכ קפה.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: משתלת הפרפרים מחוז חיפה. לבאים מהדרום מכביש 2 יש לפנות במחלף זיכרון יעקוב מזרחה לכביש 67, לאחר 2 ק”מ בצומת פוריידיס יש לפנות שמאלה לכיוון חיפה. לאחר 6.7 ק”מ תגיעו אל צומת מיר”ב וכאן יש לפנות ימינה, מיד עם הפניה ימינה תראו את השלט של המשתלה בצד ימין. לבאים מהצפון מכביש 2 יש לפנות במחלף עתלית מזרחה לכביש 721, לאחר נסיעה של 1.9 ק”מ יש לפנות ימינה לכיוון זיכרון יעקוב. לאחר נסיעה של 6.8 ק”מ תגיעו אל צומת מיר”ב וכאן יש לפנות שמאלה, מיד עם הפניה שמאלה תראו את השלט של המשתלה בצד ימין.

לפי העדכון האחרון שקיבלנו האטרקציה אינה פעילה מומלץ לבדוק ישירות מול המקום.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל  – יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר משתרע על כ 10,000 דונם, אנחנו בחרנו את מסלול שביל הבריחה ותצפית עופר מבין עשרות מסלולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – גן חיות שמטרתו טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. תחילה נציין כי יש המון מטיילים הקוראים לחופים כאן חופי טנטורה אז אם שמעתם את השם הזה מתכוונים לאותו איזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.