Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער השירים ושלולית החורף בפתח תקווה:

פנינת טבע בלב העיר

בחלקה הדרומי של העיר פתח תקווה הוקם יער השירים וולצידו נחפרה ושוקמה שלולית החורף. מקומות אלו מהווים יחדיו פנינת טבע ייחודית ומרכז תרבותי עשיר בלב העיר בסמוך לכבישים הסואנים של המרכז. הפארק, שנפתח בשנים האחרונות, מציע חוויה ייחודית המשלבת בין נוף טבעי קסום, אמנות, מוזיקה והיסטוריה.

יער השירים: מסע מוזיקלי בלב היער

פארק יער השירים הוא פרויקט אמנותי ייחודי המוקדש לשירים ויוצרים ישראלים. הפארק משתרע על פני שטח נרחב וכולל עשרות עצים, כאשר כל עץ מוקדש למשורר, מלחין או שיר אהוב. לצד כל עץ מוצב שלט הסבר המפרט את חשיבותו של השיר או היוצר, ומאפשר למבקרים להיחשף לעולמו של כל שיר, לדוגמא: שושנה דמארי, אהוד מנור ועוד.

נכון לחודש ספטמבר 2024 המקום עדיין נמצא בעבודות וטיפוח, הצעירים שכאן צעירים ולכן אין הרבה צל. יש כאן חניית עפר קרובה לכניסה וממנה מסלול נגיש שעובר בשטח היער. ההליכה ביער השירים היא כמו מסע מוזיקלי מרתק, שבמהלכו ניתן להכיר מקרוב את ההיסטוריה של הזמר העברי ולהתעמק בשירים אהובים. הפארק מהווה מקום נפלא לפיקניקים משפחתיים, לטיולים רגליים ולפשוט להירגע ולהנות מהנוף.

שלולית החורף: טבע בלב העיר

בריכות החורף או בשמן המוכר יותר שלוליות חורף הן מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

שלולית החורף שממוקמת בסמוך ליער השירים, משמשת בית גידול למגוון בעלי חיים וצמחים, ומהווה מוקד משיכה לצפרים ולבעלי חיים אחרים. השלולית מהווה מראה מרהיב בעונת החורף, והיא מזמינה את המבקרים להתבונן בעולם הטבע הקסום הקיים ממש בלב העיר. סביב השלולית הוקמו שבילים המאפשרים למבקרים להקיף אותה ולהתבונן מקרוב בחיי הטבע שבה, פינות מוצלות לישיבה ולהנות מתצפיות על החי וצומח.

דרכי הגעה ליער השירים ושלולית החורף

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער השירים פתח תקווה. לבאים מתוך פתח תקווה יש לנסוע ברחוב דרך זבולון המר לכביש 4911. מיד לאחר הגשר העובר מעל פסי הרכבת, ישנה פניה ימינה לכיוון מרכז תפעול רכבת הקלה או על פי השילוט יער השירים. לבאים מכביש 5 יש לפנות במחלף פתח תקווה דרומה לכיוון רחוב דרך זבולון המר, מימינכם תראו את בית העלמין ירקון. יש להמשיך ישר עד להגעה לרמזור ולעשות פרסה, כבר בשלב זה תראו את השילוט לכיוון יער השירים.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן החי פתח תקווה – בצידה הצפוני של העיר פתח תקווה הוקם גן החיות גן החי. בגן חי יש מגוון של בעלי חיים כמו: איילים, עופות מים, כבשים, עזרים, תוכים, נחשים וקופים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק ארץ הצבי – גן חיות קטן ומקסים שכל כולו אטרקציה לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק האגם האקולוגי בהוד השרון -פארק האגם האקולוגי בהוד השרון הוא פארק יפהפה שבמרכזו אגם ויש בו שבילי טיול, פינות מצפור ואזורי ישיבה. אטרקציה חינמית לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק רעננה – פארק עירוני בשרון – פארק רעננה הוא פארק עירוני ענק באזור השרון, שמציע מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. הפארק הוא מטופח ומושקע מאוד, שבמרכזו אגם יפיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים‎ – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע מבין היפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.