Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש השנה עם רשות הטבע והגנים

ראש השנה כבר כאן וזה הזמן לצאת ולטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומים – מגוון רחב של סיורים, תצפיות, פעילויות לכל המשפחה. בואו לבקר במערות, להתפלא מהתצפיות היפות ביותר ועוד שלל אירועים. אם אתם מחפשים את המקום האידיאלי ביותר לפתוח בו את השנה החדשה יחד עם החברים והמשפחה הקרובה, כדאי לכם לעשות זאת באחד מאתרי רשות הטבע והגנים, מצפון ועד דרום, אשר יציעו שלל פעילויות לצד נופים ייחודיים בארצנו היפה. לקראת חגי תשרי, רשות הטבע והגנים נערכת לקליטת מאות אלפיי מטיילים ברחבי הארץ בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. לכל האירועים המשיכו לקרוא:

שמורת הטבע החולה – מטיילים ומגלים את שמורת הטבע החולה

מוזמנים לשמורת הטבע הראשונה בארץ שמורת הטבע החולה, ולמוד מה הביא להכרזתה כשמורה, למה החליטו לייבש את אגם החולה, איך עשו זאת, ואיך ברגע האחרון החליטו לשמר את המקום. כל זה ועוד נגלה במהלך סיור מרתק ברחבי שמורת החולה. במסלול על גשר המסתור נגלה מגוון עופות מים. בחודשי הסתיו והחורף הציפורים אורזות את צאצאיהם באירופה ונודדות לאפריקה, שופעת המזון. בדרכן דרומה הן עוברות בארצנו ורבות עוצרות בשמורת החולה כדי לנוח ולאסוף כוחות להמשך הדרך. היכן: שמורת טבע החולה. מתי: בימים שבת וראשון, 16-17.9, בשעות 10:00, 12:00. מי: המסלול באתר מונגש ברובו והוא מתאים לכל גיל.  משך הסיור: כשעה וחצי. ציוד נדרש: כובע מים ומשקפת ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי כורזים – חפירה בחקירה

גן לאומי כורזים משמר שרידים מרשימים של כפר יהודי מתקופות המשנה והתלמוד ובהם גם שרידי בית כנסת מפואר. פעילות עצמאית לכל המשפחה “חפירה בחקירה” – צאו לחקור את כורזים עם מפה שבה תפגשו את פרופסור ארכי אולג במשחק בלשי ברחבי העיר העתיקה. זכרו, הרמזים מפוזרים במקומות לא צפויים, וכדי לפתור את התעלומה – עליכם למצוא את כולם! היכן: גן לאומי כורזים מתי: בכל יום בחודש ספטמבר בשעות פעילות האתר. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

שמורת הטבע גמלא – שמה טובה של נשרים בשמורת טבע

סיור בשביל מונגש לאנשים עם מוגבלות תנועה. גמלא היא השמורה היפה ביותר בגולן. היא אוצרת בתוכה מרחבי נוף גולניים מרשימים, מושבת קינון ובה שלל עופות דורסים, סיפור היסטורי מסמר שיער ואגדה על גילוי המקום שתכניס השראה לכל מטייל והרפתקן חובב טבע והיסטוריה. בספטמבר הקרוב, סמוך ליום הנשר הבינלאומי, אנחנו מזמינים אתכם לסיור בשמורת הטבע גמלא היפה, לגלות מה פוגע בנשרים, איך ניתן להצילם ולמה לעולם לא נוותר על מלך העופות. היכן: שמורת טבע גמלא. מתי: בימים שבת וראשון, 16-17.9, בשעות 10:30, 12:00, 13:30. משך הפעילות: כשעה. מי: הסיור מתאים לכל הגילאים. המסלול מונגש. ציוד נדרש: מים לשתייה, נעלי הליכה, כובע. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי כוכב הירדן – מתחדשים לכבוד השנה החדשה

אנו מזמינים אתכם לשלל חוויות במבצר הצלבני השלם ביותר בארץ בגן לאומי כוכב הירדן: תצפית נוף עוצרת נשימה לארבע רוחות השמיים ממרפסת תצפית שהוקמה לאחרונה על גג המבצר. “טריפ טוק”, הדרכה חווייתית במבצר בעזרת הסמרטפון. משחק ניווט חווייתי.  היכן: גן לאומי כוכב הירדן. מתי: בראש השנה 15-17.9 ובימי שבת בחודש ספטמבר בשעות 17:00-8:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי סוסיתא – עולם ישן חדש של הפתעות אל מול הנוף

הר נישא מעל ים כנרת, 2,000 שנות היסטוריה מרשימה עם אדריכלות שתותיר אתכם פעורי-פה, סיפורי מורשת קרב ותצפיות מרהיבות אל הגליל והגולן. נסייר בין השבילים החדשים של גן הלאומי סוסיתא, נבין איך ולמה מקימים עיר על גבעה מבודדת, ונגלה את יחד סודות העבר, החבויים בין האבנים והכתובות המפוזרות על ההר. היכן: גן לאומי סוסיתא. סיורים יצאו ממרכז השירות למעלה. מתי: בימים שישי-ראשון, 15-17.9, בשעות 10:00, 12:00, 14:00. משך הסיור: כשעה וחצי. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי מבצר נמרוד – פותחים של של אריות

משפחות סקרניות וחובבות מסתורין? אנחנו מזמינים אתכן למבצר הגבוה ביותר בישראל, לסיור מודרך במורדות החרמון גן לאומי מבצר נמרוד, באקלים נהדר מול נוף משגע, בתוך מעברי סתרים ואולמות מבצר נמרוד הקרירים, שם נספר סיפורים על שליטי המבצר, ועל שלושה אריות בתקופות השונות של המבצר. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ. היכן: גן לאומי מבצר נמרוד. מתי? בימים שבת וראשון, 16-17.9, בשעות 11:00, 13:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי כורסי – שנה של ניסים ונפלאות – סיורים על יד ימת הכנרת

סיור בשביל מונגש לאנשים עם מוגבלות תנועה. רוצים להיות במקום מסתורי וקסום שעדיין לא ביקרתם בו? אתם נוסעים לטיול בגולן ומחפשים עוד נקודה מיוחדת לקנח איתה את הטיול?בואו לבקר בגן לאומי כורסי, בין כינרת לגולן. סיירו בשבילים מונגשים במנזר יפהפה ועתיק, התפעלו מפסיפסים מרשימים, הירגעו על ספסל האנרגיות הקסום והייחודי והתפעמו מסיפורים מסמרי שיער על קרבות וגיבורים היסטוריים. באתר יחכו לכם מורי הדרך של מיזם משרד התיירות וידריכו אתכם בשמחה. היכן: גן לאומי כורסי. מתי: בימים שבת וראשון, 16-17.9, בשעות 11:00, 13:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר

גן לאומי בית אלפא – ברכבות לשנה החדשה

סיור בשביל מונגש לאנשים עם מוגבלות תנועה. צרור ברכות מגן לאומי עתיקות בית אלפא לשנה החדשה. בגן לאומי בית אלפא נחשפו שרידי בית כנסת עתיק שנבנה לפני 1,500 שנה. באתר רצפת פסיפס ייחודית מן השלמות שנמצאו בארץ ישראל. גן לאומי בית אלפא מזמין אתכם לפעילות משפחתית חגיגית: הכנת מובייל לראש השנה. פעילויות נוספות לכבוד החג הן “לגלות את סודות הפסיפס”, משחק גלגל המזלות וסדנת פסיפס (בעלות סמלית של 10 ₪) האתר מונגש. בית הכנסת מקורה וממוזג. במקום חניה, שולחנות פיקניק, שירותים ומרכז שירות למטיילים. היכן: גן לאומי בית אלפא, קיבוץ חפציבה. מתי: בימים שישי, שבת וראשון (ראש השנה) 15-17.9 בשעות 14:00-10:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיור עששיות

דמיינו לעצמכם את פרידריך הצלבני וד’אהר אל-עומר הבדווי האגדי נפגשים יחד עם גיבורי שיירת יחיעם. בגן לאומי יחיעם זה אפשרי! מבצר יחיעם מזמין אתכם לסיור לילי לאור עששיות, לשמוע את סיפורם של הגיבורים ההיסטוריים ולחזות בנוף הקסום של חיפה ועמק עכו המוארים. היכן: גן לאומי מבצר יחיעם. מתי:  16.9 בשעה 19:30. יש להגיע עד רבע שעה לפני למפגש. עלות: 55 ₪ לאדם ללא מנויי מטמון, 45 ₪ לאדם עם מנויי מטמון. מה להביא: יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה (לא כפכפים). מי: מתאים לילדים מעל גיל 5. בהרשמה ובתשלום מראש. להרשמה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גלגולה של מנורה

בימי שישי שבת של חודש ספטמבר אתם מוזמנים להגיע לסיור מרתק שייקח אתכם עמוק אל תוך מתחם מערות המנורה בגן לאומי בית שערים. במהלך הסיור תצפו במיצג מרגש מאוד של גלגולה של מנורה בבית שערים. סיורים מודרכים בימי שישי בשעה 10:30 בימי שבת בשעות 10:30, 11:30. הסיורים לגן לאומי בית שערים בהרשמה מראש לחצו כאן.

שמורת טבע חי בר כרמל – יש נשר בשמיים – חודש הנשרים בשמורת הטבע

בימי שבת לאורך כל חודש ספטמבר יפעלו תחנות הסברה בין השעות 10:00-15:00 בשמורת הטבע חי בר כרמל. בואו לפגוש מקרוב את הנשרים של הכרמל, ללמוד ממדריכי רשות הטבע והגנים על הפעולות שימור אוכלוסיית הנשרים. בואו ללמוד מה גודלה של ביצת נשר ואיך משתמשים במשדר כדי לעקוב אחרי הנשרים, ולמה בעצם עוקבים אחרים? הפעילות בשמורת טבע חי בר כרמל ברישום מראש באתר הרישמי לחצו כאן.

גן לאומי תל אפק – עץ המשאלות לראש השנה 

כל המשפחה כותבת ברכות לכבוד ראש השנה – בגן לאומי ירקון מתחם תל אפק. בוגה הוא אספן משאלות מדופלם. זה כבר כמה שנים שהוא מזמין אתכם להצטרף אליו ולבקש משאלות לכבוד ראש השנה. יחד נוכל לייצר מרצדת (מובייל) ולאחל לעצמכם, לאחרים וכמובן לטבע שנה טובה ומתוקה (או כל ברכה אחרת שתחפצו). היכן: גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק. מתי: ביום ראשון 17.9 בשעות 14:00-11:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

גן לאומי בית גוברין

בתוך חלל מערת הפעמון המרשימה שיש בגן לאומי בית גוברין מוצגת בימים אלו עבודתו של האמן דור זליכה לוי – לשון אחת. אתם מוזמנים להגיע לחוות חוויה רב חושית שתקח אתכם אל מסע קדום ועתידני. מדובר על יצירת וידאו וסאונד שיצר דור במיוחד למערות הפעמון בגן לאומי. מעבר ליצירת האומנות תוכלו לבקר בשלל מערות שיש בגן לאומי. להרשמה מראש לגן לאומי בית גוברין לחצו כאן.

שמורת טבע עיינות צוקים – נווה מדבר קסום

בואו לבקר ולסייר ב”שמורה החבויה” ולהכיר את נפלאות החי והצומח הייחודיות לנווה המדבר הנמוך בעולם! מובן שיש כאן גם בריכות שכשוך ומקום מושלם לפיקניק. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ. היכן: שמורת טבע עיינות צוקים. מתי: 15-17.9, 29-30.9 בשעות 10:00, 12:00, 14:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון. בהרשמה מראש. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.