Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות לחול המועד פסח 2023 – מצפון לדרום

10/04 היום השני של חול המועד הגיע, מזג האוויר מבלבל מאוד – מצד אחד חם מצד שני יש סכנת שיטפונות בדרום שזה גם חגיגה לרודפי השיטפונות. בנוסף יש כל כך הרבה אירועים, סיורים ופעילויות להגיע עם הילדים חלקם בחינם. אז כדי לעשות סדר ריכזנו לכם כאן למטה את האירועים שמתקיימים היום כולל אירועים במקומות סגורים במידה והגשם יחליט לבוא לבקר. האירועים ברחבי ישראל מצפון לדרום:

אירועים בצפון

פסח 2023 של חיות ודרקונים בחי פארק קריית מוצקין

האטרקציה הגדולה של פסח בישראל חיות ודרקונים בילוי משפחתי ענק בחי פארק! פסח של חיות ודרקונים בחי פארק של קריית מוצקין. בואו לגלות עולם קסום בו היצורים המסתוריים ביותר מכל האגדות מתעוררים לחיים! חוה”מ פסח 2023 החל מה28 במרץ ועד ה15 באפריל. בואו ליהנות מכל העולמות: פארק דרקוני ענק מהאגדות שזזים ורועמים במרחק נגיעה, גן חיות יפיפה, מתחם קולנוע מציאות מדומה, מיני לונה פארק לילדים ועוד. בילוי משפחתי גדול מהחיים! בפארק הענק בנוסף לתערוכת הדרקונים בגודל טבעי, מחכות לכם אין ספור אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. למידע מפורט לחצו כאן.

חגיגת ימי הזעתר בחוות דרך התבלינים

אחת המצוות המזוהות ביותר עם חג הפסח היא האיסור על אכילת החמץ. לשמחתנו ולשמחתכם, הזעתר איננו נכלל ברשימת האיסורים! מדובר על אחד התבלינים האהובים ביותר על הקהל הישראלי, באמצעותו ניתן לתבל גבינות, ממרחים ותבשילים רבים. בחג הפסח, אנו עורכים את הפסטיבל המבושם והטעים – בו גם אתם תוכלו לקחת חלק! הפסטיבל שלנו נפרס על פני 8 ימים מלאים בפעילויות ואטרקציות לחג הפסח, בהם אנו חוגגים עם תבלינים משובחים, מוסיקה מלודית וניחוחות בושם שעליהם לא נוכל לספר לכם, אלא תצטרכו פשוט להריח ולחוות בעצמכם! למידע מלא לחצו כאן.

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה 33 להצגות ילדים פסח 2023

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה 33 להצגות ילדים האירוע האיכותי והמוביל בישראל בתחום הצגות לילדים ולכל המשפחה יתקיים בחוה”מ פסח בין התאריכים 9-11/04/23. שלושה ימים של חגיגה תרבותית בינלאומית וססגונית בה יוצגו כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם, שיתקיימו במתחם תיאטרון חיפה, ביניהן שבע הפקות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל בבכורה עולמית. ההצגה הפותחת של הפסטיבל – “חבר שלי פו הדב” -הפקת מקור של תיאטרון חיפה ותאטרון הקיבוץ. מספר שיא של הצגות בינלאומיות -מופעי תאטרון רחוב -ללא עלות. פיטר שאב הקומיקאי הבינלאומי עטור הפרסים יגיע עם המופע “נופל וקם”. למידע מפורט לחצו כאן.

חול המועד פסח 2023 במוזיאון הרכבת

אתם מוזמנים להגיע למוזיאון הרכבת בחיפה ולהנות בחול המועד פסח 9-10/4/2023 משלל פעילויות לכל המשפחה. מוזיאון הרכבת בחיפה מציג את סיפורן של הרכבות בארץ ישראל מאז הקו הראשון בין יפו לירושלים בשנת 1892 עד לימים אלה ולהתפתחותן בעתיד. המוזיאון ידידותי לילדים ומספק חוויה נהדרת לכל המשפחה בה יכולים כולם ללמוד ולחוות קצת מן העבר, להתרשם מהקרונות המגוונים והמרשימים שמוצגים כאן ולהיכנס אל חלקם. להרשמה לחצו כאן.

ירוק במפרץ ובבית – הפנינג סביבה וקיימות 4 בפארק נחל הקישון

בחול המועד פסח – יום שני, י”ט בניסן התשפ”ג, 10.4.2023, בין השעות 09:00-14:00 יתקיים זו השנה הרביעית הפנינג קיימות קהילתי בפארק נחל קישון. הכניסה חופשית וכולם מוזמנים לסדנאות ופעילות חווייתית. ההפנינג הקהילתי מהווה נדבך משמעותי בפעילות של איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה והשותפים להתחדשות מפרץ חיפה ולהטמעת ערכים של אורח חיים מקיים, חדשנות והתחדשות עירונית בקרב התושבים באזור. למידע מלא לחצו כאן.

פסח 2023 בעכו

סיורים בחינם לכבוד פסח בעיר עכו, ביוזמת אגף התיירות בעיר עכו ורשות הטבע והגנים במגוון רחב של אתרים. הסיורים פתוחים לקהל הרחב, ברישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. סיור תותחים וחומות שמתחיל מכיכר התותח יתקיים בתאריכים: 11.4, 10.4, 9.4, 8.4, 7.4 בשעות: 10:00-12:00, בנקודת מפגש – מרכז מידע לתייר. סיור באולמות האבירים של עכו יתקיים בתאריכים: 10.4, 9.4, 8.4 בשעות: 13:00-15:30 בנקודת מפגש- חניון אולמות האבירים. פארק האקסטרים האתגרי בעכו נערך אף הוא לחג הפסח ומקיים פעילויות ייעודיות למשפחות ולילדים בחוהמ”פ בין התאריכים 9-11/4  בפעילות חפש את האפיקומן, עם עשרות פרסים שווים שיחולקו למשתתפים.

פסח בבית יגאל אלון

בית יגאל אלון בקיבוץ גינוסר על שפת הכנרת מזמין אתכם לפעילות מיוחדת לימי הפסח – והשנה בכניסה חופשית בימי חול המועד באדיבות בנק הפועלים. מוזמנים לקחת חלק בסיורים מודרכים בבית שיכללו את הסירה העתיקה מגינוסר (בת אלפיים שנה!), תערוכות אודות יגאל אלון, תערוכת כנרת – סיפורה של הימה מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה, תערוכת שביל הסנהדרין, פסיפס שמשון – הפסיפס המקורי היחידי מבית הכנסת העתיק בחוקוק המוצג לקהל הרחב; פינת קריאה לילדים עם ספרים אותם אייר יפתח אלון ועוד הפתעות רבות נוספות. שימו לב! ביום ו’ 7.4 ובימים א’-ג’ 9-11.4 , פותח האתר את שעריו ללא תשלום באדיבות בנק הפועלים, הפעילויות מותנות ברישום מראש באתר

ממחצבות לחוויות – סיורי פסח בפארק הוולקני רמת הגולן

כיצד מתפרץ הר געש? כמה הרי געש ישנם בגולן? ומהי פצצה געשית? הקרן לשיקום מחצבות ואגף תיירות בחברה כלכלית גולן מזמינים את המטיילים בגולן לסיורים חינמיים לכל המשפחה בפארק וולקני אביטל בפסח 2023. מתי: יום שישי 7/4 11:00, 13:00. ימים א’- ב’ 9,10/4  11:00, 13:00, 15:00. כמה: ללא עלות. פרטים נוספים באתר הרישמי.

אירועים במרכז

חוגגים פסח במוזיאון המושבה 

במזכרת בתיה (או בשמה המקורי עקרון) שבמרכז הארץ, נמצא מוזיאון המושבה ע”ש ערן שמיר, מזכרת בתיה הינו מבנה היסטורי משוחזר ומרשים שנשמר מתקופת העלייה הראשונה וכיום מציג באופן קבוע ומתחלף תערוכות אמנים , חלקן מתארות את עליית המייסדים על הקרקע. במהלך ימי חול המועד פסח גם ב 10/04 המוזיאון פותח את הדלת לקהל הרחב ומזמין אתכם ליהנות מכל מה שהמוזיאון מציע! למידע מלא והרשמה לחצו כאן.

פסטיבל אביב צלילים בפארק – אקו פארק חדרה

אתם מוזמנים להגיע אל פסטיבל אביב צלילים, האירוע הגדול של חול המועד פסח באקו פארק חדרה. יום שני 10/04/2022 בין השעות 10:00-16:00 והכניסה חופשית! בבמה המרכזית הופעות לכל המשפחה, שעשועונים מוסיקליים והמופע המרכזי שירה המונית בהשתתפות הקהל עם שיר “מחוזקים לעולם”. בנוסף מתחמי פעילות: מתחם וודסטוק, שדרת אומנים, קירות צביעה ועוד. מידע מלא לחצו כאן.

אקו פארק חדרה – פארק בילוי ואטרקציות לכל המשפחה
אקו פארק חדרה – פארק בילוי ואטרקציות לכל המשפחה

פסח לילדים במוזיאון בת ים לאמנות

פעילויות מיוחדות לילדים בחוה״מ פסח. מוזיאון בת ים לאמנות, רחוב סטרומה 6 יום שני 10.4.23, לגילאי 8-12 09:30-11:00 – סדנת כתב חרטומים ודיוקן בהשראת עולם הדמיון-מציאות של אליס בתערוכת הילדים ‘מבעד לראי’. 11:30-13:00 – סדנת מגזרות נייר בעקבות הגדת הפסח ויצירות בתערוכה ״חמש הספרות של מתי גרינברג״. למידע מלא והרשמה לחצו כאן.

פסטיבל “אביב של צבעים” ברמת הגן

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לפארק הלאומי ברמת גן בין התאריכים 03/04/23 עד ל 15/04/23 ולהנות מפסלי ענק של פרחים בגודל שמגיע לכ 6 מטרים, דמויות של חיות שונות יוקרנו על הפסלים והעצים והכל תחת הקונספט מביאים את הים ליבשה”. הכניסה היא בחינם! בנוסף במתחם יהיו 25 מיצגי וידאו ואור ענקיים. החל מהשעה 19:00 ובכל שעה עגולה יופעל מיצג אור סביב האגם כולל מוסיקת רקע. למידע מלא לחצו כאן.

פסטיבל "אביב של צבעים" עיריית רמת גן צילום נמרוד גלוקמן
פסטיבל "אביב של צבעים" עיריית רמת גן צילום נמרוד גלוקמן

פסח בפארק אריאל שרון מתחם ההר

אתם מוזמנים להגיע כם כל המשפחה לסיור למשפחות במתחם ההר בין התאריכים 9-11/4. בואו לראות מנקודת מבטן של הציפורים בפארק, תוך הכרות עם סיפור המהפך שעבר הר הפסולת ממפגע תברואתי לפארק ירוק. לכל ילד תיתן משקפת מתקפלת ומגדיר ציפורים להכנה עצמית. שעות הסיור: 09:30-11:30. הסיורים בהרשמה מראש- לחצו כאן.

פסח באילנות 

בלב השרון נמצא יער מיוחד במינו, שאין שני לו בישראל. 350 מיני עצים צומחים זה בצד זה ומייצגים מבחר של בתי גידול  מכל רחבי העולם. סיור ביער הוא חוויה לאוהבי טבע והזדמנות לעריכת היכרותם עצים זרים, מוזרים ומופלאים, חלקם בעלי מראה אקזוטי מרתק. במקום מרכז מבקרים המוקדש כולו לעצים, משלב את הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום ומציע למבקרים בו חוויה מיוחדת במינה הכוללת: סרט קצר בנושא היער, חידון טריוויה, עמדת מייערים את ישראל, סודות העץ, יערות העולם. ביקורים במרכז המבקרים יערכו בתאריכים: 9-10/4/2023 בשעות: 10:00, 11:15, 12:30, 13:45, 15:00. תשלום: 10 ₪ למבקר מגיל 3. תשלום במקום– תשלום במזומן בלבד, יש להביא סכום מדויק. (על בסיס מקום פנוי, לא ניתן להזמין מקומות מראש). סיורים בגן הבוטני – ללא תשלום, ללא רישום. בשעות: 11:00, 13:00.

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים

הפסטיבל ה 15 במרפסת של המדינה

אם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה בחול המועד פסח 2023 ראשון ושני בתאריכים 09-10/04/2023 למרפסת של המדינה בפדואל ולהנות משלל אירועים: פיינטבול, סיורים, עפיפוניאדה, פעילות לילדים בחווה החקלאית, שחקי רחוב במבצר, צילום מגנטים ועוד. האירוע מתקיים בשיתוף מועצה אזורית שומרון, תיירות שומרון ורשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פסח 2023 במרפסת של המדינה
פסח 2023 במרפסת של המדינה

פסח 2023 באקו פארק אפולוניה הרצליה

הוא מזמין כל כך יפה, שאי אפשר לסרב לו – הטבע העירוני בשיא, הפריחות מדהימות, מזג האוויר מושלם, וזה בדיוק הזמן לבּיו בּליץ הרצלייני. ניפגש בין התאריכים 10-9 באפריל לחוויית טבע ייחודית באקו פארק אפולוניה, חורשת יקיר ותל מיכל של הפנינג לכל המשפחה! נלמד על מגוון המינים בשטח, נתעד ונגלה את כל הטוב שהטבע מציע לנו. ללא עלות, פרטים והרשמה כאן.
אקו פארק גלילות - חורשת דרזנר ושלולית החורף
אקו פארק גלילות - חורשת דרזנר ושלולית החורף

עלילות יוסף במצרים – פסח 2023 בפארק נאות קדומים

עלילות יוסף במצרים פסח חלומי לכל המשפחה בפארק נאות קדומים: תחנות בחייו של יוסף, החלומות ופתרונם, חכמת מצרים העתיקה, ‘החולם’ מופע לכל המשפחה, מלאכות עתיקות, בניה בלבני בוץ ותבן, טווית חוטים מצמר, שאיבת מים, פענוח כתב חרטומים, פעילות יצירה מחומרים מהטבע, מתחם ג’ימבורי לקטנטנים, סיור מהחלומות ברכבת הפארק ולמבוגרים – מסיירים ושרים עם האחים צנחני! חול המועד פסח ימים א’, ב’, ג’, ה’ (איסרו חג). למידע מפורט לחצו כאן.

פסח בנאות קדומים צילום אלדד מאסטרו
פסח בנאות קדומים צילום אלדד מאסטרו

צעדת האביב ברחובות בסימן “יציאת מצרים”

במסגרת חגיגות האביב בעיר, עיריית רחובות והחברה העירונית יערכו גם השנה את צעדת האביב ברחובות, במסלול מעגלי של 6 ק”מ, ברמת קושי בינונית-קלה, עם מגוון פעילויות לכל המשפחה לאורך המסלול ובסיומו: קארטינג חשמליים לילדים, אופניים מיצרים חשמל לילדים, תחנת יצירות לחג, להטוטני קרקס, מוזיקאים, פעילות טאבון שוקולד ועוד. הצעדה תתקיים בחוה”מ פסח, 10.4, יום ב’, הזינוק מאתר הפרדסנות בין השעות 9:30-8:00, לא תתאפשר יציאה לאחר השעה 9:30.  ההשתתפות ללא עלות, בהרשמה מראש בלבד! לפרטים והרשמה לחצו כאן.

אירועים בירושלים

חגיגה בחווה בגיא 

בואו לחוש בידיים את ירושלים הקדומה, להתנסות במלאכות חקלאיות קדומות וליהנות ממופעי תרבות ברוח התקופה. הפעילות מתאימה לכל הגילים! מה בתוכנית? הצגה לילדים של “תיאטרון אספלט”,  פינת יצירה, משחק משימות בחווה, צילום מגנטים בלבוש מקראי קדום, סיורים מודרכים, סדנאות מלאכה קדומות כגון קליעה בנצרים, אריגה בנול, סיתות, חימר, הכנת נרות, בניית אדניות מעץ ועוד.  הסעות וסיורים ללא עלות מחניון מתחם התחנה בירושלים. 7 – 11 באפריל 2023. לפרטים והזמנות לחצו כאן.

לחיות את התנ”ך 

סיפורי התנ”ך מתעוררים לחיים ואתם בתפקיד הראשי! בואו להיכנס לעולמם של דמויות התנ”ך עם תלבושות אותנטיות יפיפיות, רקעים באווירת העיר העתיקה, מוזיקה ואביזרים תואמים. במהלך החוויה נכנסים למבנה עתיק מהתקופה העותומאנית, מתלבשים בתלבושות תנ”כיות מיוחדות, בוחרים רקע לצילום של סיפור תנ”כי אהוב, ולצלילי מוזיקה מרגשת ותאורה מקצועית לוחצים קליק והקסם מתחיל! אנחנו נספר לכם את הסיפור ונציב כל אחד מהמשתתפים כדמות תנכ”ית בסיפור העלילה. למידע נוסף והרשמה לחצו כאן.

פסח במוזיאון הרצל

מוזיאון הרצל בירושלים מזמין אתכם להגיע עם כל המשפחה גם ב 10/04 ביום השני של חול המועד להנות ממיצג אור קולי אינטראקטיבי על סיפור חיו של הרצל, סיורים תיאטרליים לכל המשפחה: סיור אם תרצו אין זו הגדה, האפיקומן של הרצל ועל חירות והתחדשות. למידע נוסף לחצו כאן.

פעילות פסח בגבעת התחמושת

בפסח הזה יוצאים לחוויה משפחית בגבעת התחמושת. גם ב 10/04 אתם מוזמנים להגיע ולהנות מסיור מורשת וטבע בכל שעה עגולה, מיצג אר קולי בכל חצי שעה, סיור עצמאי במוזיאון ששת הימים – מתאים מגיל 12 ומעלה ובנוסף הצגה מבית תאטרון אורנה פורת לילדים: מרק כפתורים. ההצגה מתקיימת בשעות: 11:30 ו 13:30. למידע נוסף לחצו כאן.

בשביל ירושלים 

בואו לטייל בין אתרי עיר דוד על שביל ירושלים, ביום סיור מיוחד בחול המועד פסח. הסיור יתחיל בנקודת המפגש בגבעת התחמושת, ממנה נמשיך בהסעה לתצפית אל מדבר יהודה. מהתצפית נרד לגן לאומי עמק צורים, נשתתף בחווית סינון ארכיאולוגי תוך גילוי ממצאים מרתקים מירושלים הקדומה. נמשיך לאורכו של שביל ירושלים אל המונומנטים המרשימים בנחל הקדרון. ונסיים בניקבת השילוח, גן לאומי עיר דוד. חוויה ארכיאולוגית בעמק צורים, אירוח בסגנון קדום בעמק הקדרון וכניסה לניקבת השילוח. 9 – 10 באפריל 2023, חול המועד פסח. לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מוזיאון ישראל – מסע משפחתי פסח 2023

מוזיאון ישראל מזמין אתכם לצאת למסע משפחתי בפסח, חוויה משותפת לכל המשפחה. איך נראית צלחת הסדר הקדומה בעולם? במה סבא וסבא שיחקו כשהיו ילדים? השנה בפסח אנחנו מזמינים אתכן ואתכם למסע משפחתי במוזיאון. עם הצגה אינטראקטיבית, משחקים של פעם, מלאכות קדומות ועוד מגוון של פעילויות משפחתיות לקטנים ולגדולים. ימי פעילות: 28-30.3, 2-3.4, חול המועד פסח 9-10.4.

אירועים בדרום

שובו של האפיקוMן – משחק משימות בעיר העתיקה באר שבע

משחק משימות נושא פרסים לכל המשפחה המתקיים בארבעה אתרים בעיר העתיקה של באר שבע: מתחם המוזאונים, מוזאון האנז”ק, צלמנייה וגלידה ב”ש. גיבור העל אפיקומֶן. איבד את כוחות העל שלו. מטרת המשחק היא להשיב את כוחותיו באמצעות המשימות שתבצעו במוקדים השונים. הצלחה במשימות במוקד תשיב את אחד הכוחות ותזכה את המשתתפים בחותמת. לאחר מכן ניתן לעבור למוקד הבא. המשתתפים יכולים להתחיל בכל מוקד שיחפצו ולאסוף את שלושת הכוחות, אז יחזירו את אפיקומֶן להיות גיבור על! למידע מלא לחצו כאן.

חגיגת פסח במרכז המבקרים אשדוד

במהלך ימים חול המועד פסח יתקיימו במרכז המבקרים מגון אירועים מיוחדים. סדנת קריקטורה בהדרכת קרלוס הקריקטוריסט – אמן קריקטורה בוגר בצלאל ומאייר ספרים, בה לומדים לאייר דמויות מההגדה ועוד דמויות היסטוריות. מופע אימפרוביזציה משעשע עם הבמאי ג’וש שגיא, שיכיר לנו שלל דמויות היסטוריות, ויוביל סיור במקום עם הרבה סיפורים, אהבת הארץ וצחוק. כמובן שגם יתקיימו סיורים מודרכים לכל המשפחה במרכז המבקרים, עם תערוכה נוסטלגית, רכיבה על אופניים בלי לצאת מהמרכז עם משקפיVR , תערוכות, מציג חוויותי ומסע לשורשיה העתיקים של אשדוד. מתי: ימים ראשון ושני 9-10.4 איפה: מרכז המבקרים אשדוד, רחוב יאיר 2 בית אריה קלנג. בעלות.

פסח בצריף בן גוריון

אתם מוזמנים להגיע לפעילות חינמית לכל המשפחה בצריף בן גוריון שנמצא בשדה בוקר גם בתאריך 10/04. במקום יתקיים ביקור מודרך אל הצריף בנוסף יתקיימו פעילויות בסגנון “חפש את המטמון”.  הצריף הוא למעשה מרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על אישיותו, על אורח חייו ועל הדמות החשובה של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל. הצריף ממוקם בקיבוץ שדה בוקר מאחר ושם היה מקום מגוריו של דוד בן גוריון במשך שנים רבות. למידע מלא לחצו כאן.

חגיגות אביב ופסח 2023 בירוחם

פסח בעיירה חול המועד 06-11/04/2023 – כמדי שנה יציינו תיירני ירוחם את הפסטיבל האביבי ביותר בעיירה במסגרתו יתקיימו סדנאות אמנות בטבע ובגלריות, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, פעילויות טיבוע ציפורים וסיורי ליקוט, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד. במסגרת הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיירה, בפארק ובמכתש עשרות פעילויות וסיורים למגוון רחב של קהלים, ממשפחות ועד מטיבי לכת.  תיירני ירוחם הכינו מלא פעילויות המתאימות למזג האוויר הנפלא בעונה זו. ירוחם והסביבה מלאה במטיילים מכל הארץ ומגוון הפעילויות המוצע מתאים לכל גיל ומשפחה. לכל הפעילויות לחצו כאן.

פסטיבל יציאת מצרים ביד מרדכי

פסטיבל שכולו יציאת מצרים מיוחד וחוויתי שיתקיים בכל ימי חול המועד. על רקע נוף קדומים יצאו המשפחות יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר. במהלך המסע יחצו המשתתפים את “ים סוף” (נחל שקמה), יטפסו על ההר ועל הדיונה כשברקע ישמעו את סיפור יציאת מצרים. בנוסף לפעילות, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג אמיתי. בנוסף, מוזמנים המבקרים להשתתף באטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור שיסייר בקיבוץ במהלכו ילמדו המבקרים על הרפת, גידולי השדות והפרדסים וישמעו בתחנות הללו את סיפורו של יד מרדכי. מתי: 7-11.4 שעות 10:00-14:00. משך הפעילות כשעתיים וחצי. מידע מלא באתר הרישמי.

פעילות לכל המשפחה בתלם אדורה

בצמוד ליישוב תלם הוקם לאחרונה מעיין קסום, מוקף חורש טבעי. במהלך חג הפסח, ייחנך המעיין בפעילות מהנה לכל המשפחה, עם פינות ליטוף וטבע מהמם. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות גם מפיקניק בפארק בתי העץ שנמצא בסמוך ליישוב. 9-10 באפריל, י”ח-י”ט בניסן, ימים ראשון-שני בשעות: 10:00-16:00 הכניסה חופשית ללא תשלום. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים נוספים בפריסה ארצית

פסטיבל “הולכים על פתוח” בחוה”מ פסח 2023

ביוזמת רשות מקרקעי ישראל והחברה להגנת הטבע: פסטיבל ‘הולכים על פתוח’ חוזר בחוה”מ פסח – בחינם. בואו ליהנות עם כל המשפחה בסיורים מרתקים באתרי טבע מהצפון ועד הדרום ששוקמו, טופחו והונגשו לציבור ע”י רשות מקרקעי ישראל (רמ”י). הפסטיבל יתקיים בתאריכים  10.4-9.4 (ימים א’ ו ב’) בחוה”מ פסח עם עשרות סיורים מודרכים בחינם של החברה להגנת הטבע באתרי טבע מוצלים, נחלים ומעיינות מרעננים וסיורי לילה מרתקים של צפייה בכוכבים. למידע מפורט לחצו כאן.

פסח 2023 עם קק”ל 

לכבוד חג הפסח, קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב ליהנות משלל פעילויות שמתאימות לכל המשפחה. מיער של סיפורים, דרך הפנינג פסח לכל המשפחה ועד נקודות מפגש מהספרים. בחג קק”ל מזמינה משפחות עם ילדים לפסטיבל “יער של סיפורים” שיתקיים בחג הפסח הקרוב בחניון הקהילות דרך יער הרצל.  טיול בעקבות סיפור היער, סדנאות חוויתיות בעקבות ספרים, הצגת ילדים ועוד במגוון רחב של איזורים בארץ. צפו בכל האירועים של קק”ל לאפריל באתר הרישמי לחצו כאן.

מטיילים בחינם בחסות בנק הפועלים

בפעם ה-18: מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים. פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים, שיתקיים זו השנה ה-18, תומך במוזיאונים, אתרי מורשת וטבע ויציע השנה מעל 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת ‘אשכולות’ פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, לצד כניסה בחינם למגוון עסקי תיירות קטנים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות. הכניסה לכל האתרים והמוזיאונים, הפעילויות והאטרקציות והסיורים המודרכים תותנה בהרשמה מראש בלבד! למידע מלא לחצו כאן.

פסח עם רשות הטבע והגנים 

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה אל הגנים הלאומים ושמורות הטבע מצפון לדרום. במהלך הביקור שלכם תוכלו להנות מסדנאות יצירה מגוונות, מייצגים מרהיבים, סיורים בטבע, הפעילות לכל המשפחה ועוד. בין האירועים הבולטים: השוק הנבטי בגן לאומי ממשית, חגיגת אביב בגן לאומי ציפורי וארד. בנוסף במסגרת פסח 2023 תוכלו להנות מפעילות “נושמים תרבות” במגוון שמורות וגנים לאומים. למידע מלא לחצו כאן.

פסטיבל מפה ומצה – פסח 2023 באתרי מורשת

מפה ומצה – פסטיבל חלוציות ב-12 אתרי מורשת ברחבי הארץ חגיגת אירועים לכל המשפחה, עמדות צילום עם בגדי חלוצים, פינות מוסיקליות ושחקני רחוב עם בגדי התקופה, עשרות הצגות של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון הקרון ועוד סדנאות מקוריות, סיורים מודרכים. הכניסה חופשית! חול המועד פסח, 10-9 באפריל 2023, י”ח-י”ט בניסן תשפ”ג. למידע מפורט על האירועים לחצו כאן.

פסח ראש הנקרה צילום ליאת הלוי כהן
כל אירועי פסח 2023
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
ירושלים
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום