Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך אוצרות כחל – תצפיות מרהיבות על הגליל והכנרת

סביב הישוב כחל שנמצא בגליל התחתון ישנו מסלול מעגלי שאורכו 2 ק”מ והוא עובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל והכנרת במלוא הדרה. מסלול טיול נהדר שמתאים לכל המשפחה אך רובו חשוף לשמש ולכן מומלץ לעשות אותו בימים לא חמים מדי או בשעות הנעימות של היום. המסלול מתחיל מחניית הרכבים שאליה יש שילוט ברגע שנכנסים אל ישוב כחל, משער הישוב נוסעים ישר כ 500 מטרים ובכיכר הראשונה פונים ימינה ומיד נראה את החניה בצד שמאל שלנו. מכאן נצא לצעידה של 250 מטרים עד לנקודת ההתחלה של המסלול על פי השילוט בישוב שמסומן כחול במפה שצירפנו – לנקודת ההתחלה של המסלול במפה  לחץ כאן. 

כבר מהכניסה אל המסלול כשנעבור את מעבר הבקר נראה בצד שמאל את התצפית הראשונה ובה שילוט המסביר לאן הגענו – אם תסתכלו לכיוון דרום תוכלו לראות את המוביל הארצי ואת צידה המערבי של הכנרת. הישוב כחל נקרא כך על שם עין כחל הנובע בשמורת נחל עמוד הסמוכה. מסוף המאה ה 16 התפחתה מסורת, שמקורה כנראה בקהל מקובלי צפת, שבמצוקים המרשימים של נחל עכברה ובסמוך לעין כחל נטמנו כלים ואוצרות מבית המקדש. מפה גם המסלול קיבל את שמו “דרך אוצרות כחל. מכאן ממשיכים במסלול ורואים בצד ימין נקודת תצפית נוספת תחת עץ התבור המשקיף הפעם לכיוון צפון וניתן לראות את הר מצפה הימים, אמירים, רכס הרי מירון, פרוד, הר חבקוק, הר חזון ועוד. 

מנקודת התצפית הזו ממשיכים בהליכה קלה אל צומת דרכים ובה תראו את בית העלמין של כחל. מכאן אפשר לבחור ב 2 מסלולים שונים או לעשות את המסלול המלא. חשוב לציין: חלק מהמסלול מסומן עם חצים בצורה ברורה אך יש חלקים בהם העשבים מסתירים את הסימון אז שימו לב שלאורך כל הדרך ישנם אבנים מרובעות בולטות על הרצפה שהן מסמנות לנו את כיוון ההליכה והמסלול.

המסלול הקצר

המסלול הקצר מסומן בסימון שבילים ירוק והוא מוביל אותנו אל נקודת עתיקות ובה יש גתות ובורות מים עתיקות ועד לתצפית על נחל עמוד, הסיפון וחזרה לאותה נקודה. הסיפון של נחל עמוד: מהתצפית אפשר לראות את הנקודה בה המוביל הארצי חוצה את נחל עמוד, בשל המדרון היורד בחלק זה של הנחל היה צורך בשימוש בחוק הכלים השלובים. צינורות המוביל מורידים את המים אל תוך ערוץ הנחל ועולים בחזרה על ידי כח המים – צורת הצינור היא V. המדרגות אשר רואים מתצפית הם מדרגות עליהם מונחים הצינורות. כאשר אין עומסים במסלול הזה ניתן להגיע עם הרכב עד לחניה לצד בית העלמין.

המסלול הארוך

המסלול הארוך מסומן בסימון שבילים ירוק ואדום והואה עובר בין עתיקות, תצפיות לנחל עמוד, הסיפון ועד לסיבוב המקיף את הישוב כחל ובו עוד מגוון נקודות עניין כמו פינות ישיבה, תצפית האלון הגדול, נדנדות ותצפיות לכיוון הכנרת, הר קרני חטים, הר נתאי, הר ארבל, המושבה מגדל, תעלת המוביל הארצי, טבריה, הרי הגולן וחוזר חזרה לרכב.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נחל עמוד תחתון – עין עמוד קיבוץ חוקוק – אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק”מ ומקורותיו מנחל מירון. הוא חוצה את הגליל והעליון, מגיע עד הגליל התחתון ובסיומו נשפך אל הכנרת. זהו חלקו התחתון של נחל עמוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מעיין עין נון – בכניסה למגדל ישנה פינת טבע קטנה ובמה יש מדשאות דשא, מעיין נובע ובריכת גדולה ורדודה. הפארק הוא מקום מצוין למי מכם שמחפש מקום לפיקניק או שכשוך קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת הטבע ארבל – אולי מבין התצפיות היפות שיש באיזור הכנרת. למי מכם שמחפש מסלול מעט יותר אתגרי יכול לצלוח את טיפוס ההר בעזרת יתדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ – יער של קק’ל והוא מבין היפים והמטופחים שיש כאן באיזור הכנרת. יש כאן תצפיות על כל איזור הכנרת, הבקעה והרי הגולן. יש כאן חניוני לילה ויום ואפילו מעיין שנובע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה – בריכות שכשוך בטמפרטורה שונה לצד עתיקות והיסטוריה. אפשר להעביר כאן יום שלם של כייף עם הילדים בין הבריכות, מדשאות הדשא והפיקניק המשפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.