Skip to content
Search
Search
Close this search box.

חופשה באיזור הכנרת – כל המקומות שכדאי לכם להכיר

איזור הכנרת הוא איזור עם שלל אטרקציות, מסלולי טבע ומים והמון נקודות עניין שווה לראות ולהכיר וכמובן הכנרת המיוחדת שהיא אטרקציה בפני עצמה. אז אם אתם מחפשים איזור שתוכלו לנפוש בו וגם לטייל, איזור סובב כנרת יכול להתאים לכם מאוד. כדי לעשות לכם את החיים קלים הרבה יותר, הנה הצעה לחופשה בכנרת של מספר ימים עם כל המקומות ששווה להיות בהם, לראות ולהכיר. כאן תוכלו למצוא מידע על מקום שמומלץ לישון בו, איפה לאכול, אילו אטרקציות לעשות ואיזה מסלול אסור לפספס. שנתחיל?

הנה הצעה לחופשה של שלושה ימים באזור סובב כנרת:

לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בכנרת והסביבה.

היום הראשון: אם אתם מגיעים לאיזור הכנרת מכיוון דרום, כדאי לשלב עצירה לטיול בדרך. יש מספר אופציות מכיוונים שונים:

  • הגעה מאיזור עמק המעיינות ואז תוכלו לעצור בפארק המעיינות. הפארק שופע מעיינות ומקורות מים שלידם ניתן להתמקם ולהעביר יום שלם בכייף. רוב הבריכות הן עמוקות כך שאם מגיעים עם ילד יש להביא גלגל ים או מצופים. בנקודות מסוימות של הפארק ניתן למצוא ספסלי פיקניק וניתן להדליק אש ולעשות מנגלים. מעיינות שכדאי לראות בתחום הפארק הם: עין שוקק, עין מודע, בריכת הטחנה, עין מגדל וההמשך שלו עד לנחל הקיבוצים. למידע מלא על פארק המעיינות לחצו כאן.
  • עוד אופציה לאלו שמגיעים מאזור הגלבוע היא עצירה לטיול תצפיות דרך נוף הגלבוע וכתף שאול – מעל לבקעת בית שאן ולכל אזור עמק חרוד יש המון תצפיות שנמצאות על הר הגלבוע ודרך נוף הגלבוע. הכביש המתפתל מעלה הוא חווייתי לא פחות מהתצפיות. מנקודות התצפית שיש כאן ניתן לראות את הנופים המרהיבים של הגליל ועמקי הצפון, את הרי גלעד ובימי ראות טובה אפשר לראות גם את ממלכת ירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אופציה נוספת להגעה מאיזור יבניאל – ביקור בהר תבור ומעיין בשביל החמישה. בגובה של 562 מעל פני הים ניצב לו הר תבור בלב הגליל התחתון. לא משנה מאיפה ולאן תסעו באיזור עמק יזרעאל, את הר תבור תראו ממרחקים. צורתו העגולה הייחודית של ההר אינה מאפשרת לנו להתבלבל. הר תבור מציע לנו מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, או טיול קליל על פסגתו שמשלב נוף עוצר נשימה ומעט היסטוריה ודת. אם אתם מגיעים לאזור הגליל התחתון, אנחנו נמליץ לבקר פה לפחות פעם אחת ולהכיר את ההר המעניין הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
  • ביקור במעיין בשביל החמישה – לא מדובר במסלול אלא במקום מקסים להתמקם בו. המעיין צמוד לחניון כך שאין הליכה מרובה. המעיין נמצא בתוך הישוב שדמות דבורה ובשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ והפך לגן זיכרון לזכר חמישה חיילי צה”ל שנפלו במבצע צוק איתן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מכאן, לאחר שטיילנו בדרך, אפשר לשלב טיול שקיעה לקראת סוף היום. אם תרצו לשלב גם טיול שקיעה תוכלו להגיע אל מצפה אופיר  הנמצא בדרום רמת הגולן. אופיר נפטר בשנת 1986 ממחלה נדירה ואביו החליט להקים את המצפה כיוון שאופיר אהב מאוד את נופי הגולן. הקמת מקום כלשהו בטבע הייתה הדרך הכי טבעית להנציח את זכרו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

היום השני: אנחנו נמליץ לכם לא לפספס את אחד ממסלולי המים הכייפים ביותר של רשות הטבע והגנים – המג’רסה – במיוחד אם אתם עם ילדים. אך ניתן עוד מספר אפשרויות לבחירתכם:

  • שמורת הטבע מג’רסה מציעה טיול מושלם לימי הקיץ החמים. מדובר בטיול קליל לכל המשפחה המציע מסלול רטוב ומסלול יבש. בד”כ רוב המטיילים עושים בהלוך את המסלול הרטוב, נהנים מהמים הצוננים שמגיעים מהגולן, ואת הדרך חזרה עושים במסלול היבש שהוא מקביל אל קו המים. אפשר גם ללכת ולחזור באותה הדרך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אם בא לכם לבקר בכנרת (הרי אתם כבר פה) נמליץ לכם להגיע לאחד מהחופים המזרחיים שלה – חופים אלו הם חופים עם פיקוח צמוד, ללא אפשרות להשמיע מוסיקה, מותאמים למשפחות עם ילדים בגילאים שונים. שדרוג נוסף הוא שירות קו סובב כינרת שהושק על ידי איגוד ערים כינרת בשנת 2010. לרשימה המלאה של החופים השקטים סובב כנרת לחצו כאן.
  • שמורת הטבע גמלא היא אחת היפות בארץ. השמורה נמצאת בדרום רמת הגולן וממנה אפשר לתצפת על כל אזור צפון הכנרת. יש כאן מסלול קצר נגיש או מסלול ארוך עד למפל גמלא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • המלצה חמה לטיול שקיעה – תצפית בית ציידא. מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. מצפה מיוחד ממנו נשקף נוף מרהיב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

היום השלישי: יש המון טיולים לראות סביב הכנרת והבחירה המתאימה עבורכם תלויה בעיקר בהעדפות שלכם מבחינת טיולים/אטרקציות/נופש וגם ברמת כושר ההליכה שלכם ושל הילדים אם הם מצטרפים. ליום השלישי והאחרון בחופשה שלכם אנחנו ניתן המלצות ל 4 סוגים שונים של טיולים/אטרקציות לבחירתכם:

  • גן לאומי ושמורת טבע ארבל – ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. מי שביקר בהר ארבל יכול ודאי להעיד כמה חזקה היא עוצמת הטבע המורגשת מקצה המצוק. בנוסף לתצפית השמורה מציעה גם מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים מומלץ לבקר בג’ונגל כייף בבית זרע. לא רק מדובר על מקום כייפי עם המון מגוון של בעלי חיים, אלא על מקום שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • גן לאומי כוכב הירדן – אחד המבצרים המיוחדים בארץ, מבצר צלבני עתיק מלא היסטוריה עם נופים מרהיבים. המבצר משקיף אל עבר בקעת הירדן והרי הגלעד ונותן לנו עוצמת נוף אדירה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אם אתם מגיעים עם ילדים גדולים כדאי גם לבקר ברוב רוי. רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. מעבר לשייט שהוא האטרקציה העיקרית של המקום, ניתן לשבת פה תחת סככות צל קרובות למים או על ספסלי עץ מעוצבים ופשוט ליהנות מהאווירה המיוחדת שיש במקום. המוסיקה המרגיעה, תה שמוגש בחופשיות והמון פינות צל הם רק חלק מהקסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כמה דברים נוספים:

  • לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בכנרת והסביבה.
  • מקומות מומלצים לאוכל (כי אי אפשר בלי אוכל): מסעדת מושבוצ ברמות, מסעדת אל פואבלו באניעם, מסעדת 1910 בדגניה א’ או בצומת צמח שם יש מגוון מסעדות של אוכל.
  • אם אתם יוצאים לטיול בנחלים כדאי לבוא עם נעלי הליכה מתאימות למים ולהביא בגדי החלפה.