Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוד טריפ צפון – מלכיה, קמפינג הגושרים וטיולים בגליל העליון

צפון הארץ הוא אולי האזור עם הכי הרבה מסלולי טיול ואטרקציות שיש לארצנו להציע. לכן הוא מושלם לטיול של כמה ימים בהם נפגוש נופים שונים, מסלולי טיול, אטרקציות רבות ותצפיות עוצרות נשימה. קחו בחשבון שבטיול אחד בלתי אפשרי לראות את כל מה שיש לאזור הזה להציע, אבל בשביל זה אפשר תמיד לחזור.

מאחר ואנחנו יחסית קרובות לצפון, אנחנו מרבות לטייל בו וכבר מכירות את האזור בצורה טובה. ולמרות זאת, גם אנחנו יצאנו לטיול של מספר ימים באזור כדי להספיק לטייל במספר מקומות יחסית גדול בזמן קצר. הרוד טריפ שלנו הפעם התמקד באיזור הגליל העליון ואצבע הגליל, לינה במלון מטיילים וגם בקמפינג בשילוב עם מסלולי טיול, תצפיות ואטרקציות לילדים.

לפני שנפרט על הרוד טריפ נספר לכם על ההכנה שלנו. בכל זאת נסענו בהרכב מלא כולל 2 ילדים קטנים וצריך להתאריך נכון על ציוד. אז הפעם החלטנו להתחדש בשדרוג משמעותי שעזר לנו באחסון וסידור הציוד שלנו ברכב – צ’ימיגג. למי שלא מכיר או שמע מדובר על תיק ענק הנצמד לגב הרכב שבו ניתן להכניס המון (המון!!) ציוד. חייבות לציין כי השדרוג הזה שיפר לנו פלאים את הטיול. היה לנו מקום להכל מהכל – אוהל, מזרונים, לול קמפינג, מזוודות, ציידניות ועוד. בעקבות כך שאנחנו ממליצות על המוצר אנחנו גם אירגנו לכל מי שרוצים מהקוראים שלנו לקבל אותו בהנחה.

היום הראשון: את היום הראשון שלנו התחלנו בנקודת תצפית הר אדיר – בסמוך ליישובים סאסא, מתת וחורפיש תוכלו להגיע אל הר אדיר או בשמו הערבי ג’בל עדתיר והוא חלק משמורת הר מירון שבגליל העליון. גובהו של ההר עומד על 1,008 מטר מעל פני הים והוא נחשב לאחד ההרים הגבוהים בישראל. בקצה העליון של ההר ישנו בסיס צבאי ובסמוך לו הוקם מצפור לאחר מלחמת לבנון השנייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משם המשכנו לעצירה נוספת המשלבת אטרקציות לילדים – אגם חי בקיבוץ יראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. תוכלו למצוא כאן את כל סוגי החיות שרק תוכלו לבקש: תרנגולות, תוכים, זוחלים, עזים, כבשים, טווסים, חוטמנים, ארבנים, איילים, אווזים, ברווזים, צבים, אלפקות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עצירה נוספת שאליה המשכנו היא למצפור מלכיה בקיבוץ מלכיה – מצפור מלכיה נמצא במרחק כמה מטרים מהכניסה אל הקיבוץ. את הרכב תחנו בצידי הדרך ומשם תתחילו לצעוד במסלול נגיש אל עבר התצפית. לאחר הליכה קצרה של מספר דקות תגיעו אל התצפית המסודרת וייחשף לעיניכם נוף מרהיב מהיפים הארץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מכאן המשכנו למקום הלינה שלנו לבוקר הראשון – מלון מטיילים מלכיה. אנחנו אישית התארחנו בו והיה נהדר! המלון מותאם למשפחות והוא מספק נקודת יציאה מעולה לטיולים באזור. תוכלו להתעדכן באתר רשת המלונות שלעיתים גם מוציאה טיולים מטעם המלון. יש לנו עבורכם הנחה למלון הזה ולכל רשת מלונות מטיילים – הזמנה דרך אתר הרשת עם קוד קופון “שביל” תספק לכם הנחה של 16% מהמחיר באתר (תקף כל השנה כולל סופי שבוע למעט באוגוסט ובחגי ישראל)לאתר הרשת לחצו כאן

היום השני: אחרי שאכלנו את ארוחת הבוקר שלנו שהגיעה הפעם עד לחדר (תקופת קורונה וזה…) יצאנו לדרכנו אל עבר היום השני. העצירה הראשונה שלנו הייתה כאן בתוך הקיבוץ. תצפית תעלות קשרהתצפית הזו נמצאת בדיוק בצידו השני של הקיבוץ והיא צופה אל עבר הגבול שם תוכלו לראות את הלבנון ואת העיר בנת ג’בל. הדרך את התצפית היא אמנם לא סלולה אך היא לגמרי אפשרית עם עגלה (למעט 4 מדרגות בתחילתה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מכאן המשכנו אל היעד הבא שלנו, יעד נגיש לעגלות – גן לאומי תל קדש – המסלול כולו חשוף לשמש יש בו מעט מאוד פינות מוצלות אך הרבה היסטוריה שכייף להכיר. אתם למעשה מטיילים בין שרידי מקדש רומי מפואר עם נוף מצד אחד לישראל ומצד שני ללבנון.

מכאן המשכנו אל היעד הבא שלנו – נקיקי יפתח – האזור המדובר מאופיין בסלע גיר קשה בצורות שונות, זה מה שמאחד כל כך את המקום ולכן במהלך הטיול באיזור סדק יפתח או נקיקי יפתח תוכלו להתרשם מהסלעים הגדולים והמיוחדים הללו. נקיקי יפתח זה לגמרי גן שעשועים לכל המשפחה בטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

העצירה הבאה שלנו הייתה מצפור יפתח – אחת התצפיות היפות שיש בכביש 886. כל עמק החולה נפרס אל מולנו ויש כאן המון ספספלים שאפשר לשבת בהם ופשוט להנות מהשקט. מקום נהדר לפיקניק עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

העצירה הבאה שלנו הייתה מצודת כ”ח – מעבר לנוף המטריף שיש כאן חשוב לומר כי המצודה נקראת על שם 28 לוחמים שנהרגו בכיבושה במלחמת העצמאות. אם אתם פה באיזור, תעצרו פה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מכאן, התחלנו לרדת לכיוון עמק החולה אל היעד הבא שלנו. הפעם העצירה היא שוב לשלב אטרקציה בשביל הילדים – משק קורלנדר – סיור ברפת, טעימות גבינה מקומית, טעימות של שוקו מקומי ובעיקר כייף גדול לילדים.

היום השני שלנו הסתיים בהתמקמות במקום הלינה שלנו – קמפינג הגושרים. בחרנו את המיקום של הקמפינג הזה כיוון שהוא קרוב להמון אטרקציות מקומיות (וגם כי זה מיקום שאנחנו כל כך אוהבות). חייבות לציין כי הבחירה הייתה שווה את זה – קמפינג מסודר עם המון נקודות חשמל שניתן לקבל ממש ליד האוהלים (תביא כבל מאריך), מים חמים במקלחות (תמיד!!), מקלחות ושירותים נקיים, נחל מלאכותי שנבנה במקום העובר בין האוהלים שיוצר בריכות שכשוך קטנות, מה שהופך את החוויה לילדים עוד יותר לכייף.

בבוקר התעוררנו ולאחר בישול ארוחת הבוקר יצאנו אל דרכנו אל היום השלישי שהסתכם בעצירה במקום אחד – חורשת טל. בחרנו את חורשת טל כי אחרי כל כך הרבה טיולים ועצירות הגיע הזמן לשבת במקום אחד, מסודר, ולהנות.  גן לאומי חורשת טל הוא פארק ענק המהווה אתר נופש מקסים בצפון הארץ באזור עמק החולה. הפארק הלאומי משתרע על פני מאות דונמים הכוללים שטחי מדשאות גדולים, מקומות מוצלים ובריכות מים. מדובר במקום שהוא מושלם לבלות בו בימי הקיץ עם כל המשפחה. הכניסה למים מותרת. המים מגיעים לכאן הישר מנחל דן שמוזן משלגי החרמון. לכן קחו בחשבון שהמים קרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.