Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוד טריפ דרום - מצפה רמון, ערבה, אילת

תקופת החגים היא זמן מעולה לחופשה, וכשכולם נוהרים לחו”ל אנחנו דווקא מוצאות את הזמן לטיול דרכים בארץ. רצף החגים מאפשר לבחור את הזמן המתאים ביותר, לפי אורך הטיול הרצוי, ונותן לנו הזדמנות להעביר את הזמן הזה בכייף בפעילות שוברת שגרה.

אז בואו נדבר רגע על אילת. רובנו נגיע אליה מתישהו. יש כאלה שיגיעו אחת לכמה שנים ויש את אלו שמגיעים כל שנה. כמעט כולם יגיעו למלון ספציפי ובו הם יעבירו את רוב החופשה שלהם.

אבל לאילת יש המון דברים נוספים להציע חוץ מים ובריכה (שהם מדהימים בעינינו שלא תטעו). נופים, טיולים, והדרך שהיא אטרקציה בפני עצמה. כן כן, הדרך הארוכה הזו שכולם מפחדים ומתכוננים אליה – לא תאמינו כמה מקומות יפים נסתרים בה.

אז אנחנו יוצאות (מהצפון) לטיול של כמה ימים שבסופו נגיע גם לאילת.

אנחנו יוצאות עם תינוק קטנטן וחמוד, עם צרכים ורצונות משלו ולכן משתדלות תמיד לארגן את הנסיעה עם עצירות מתאימות, אטרקציות שיכולות לעניין גם אותו (חיות ומים בעיקר) והקפדה על זמני ארוחות ומנוחה. וגם אנחנו צריכות לאכול ולנוח מדי פעם

טיפים נוספים לטיול רוד טריפ עם ילדים לחצו כאן או על התמונה:

יום ראשון לטיול: היעד – מצפה רמון

בחרנו את מצפה רמון כיעד משתי סיבות. האחת שאנחנו מאוד אוהבות את האזור והשנייה שהמקום הוא יחסית אמצע להמשך הנסיעה שלנו ולכן הוא מהווה עצירה אידיאלית ללילה. לפני שמגיעים למצפה רמון בדרך עוצרים ב:

מערות בית גוברין – גן לאומי בית גוברין הוא עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. בכל תחנה נהנים מכניסה למערות בעלות חשיבות רבה שעליהם נפרט בהמשך. להמשך קריאה על מערות בית גוברין לחץ כאן .

קבר בן גוריון – אחוזת קבר בן גוריון נמצאת בסמוך לשדה בוקר והיא חלק מגן לאומי עין עבדת. אחוזת הקבר נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של רמת עבדת ונחל צין. בלב הפארק נמצאים קברם של דוד בן גוריון ושל רעייתו פולה שבחייהם היו מתגוררים בשדה בוקר. חזונו הגדול ביותר של דוד בן גוריון היה להפריח את הנגב וכשאשתו נפטרה, הוא בחר את המקום המיוחד הזה כמקום קבורתם בעצמו. להמשך קריאה על אחוזת קבר בן גוריון לחץ כאן.

פארק לאומי עין עבדת – צמוד לקבר בן גוריון, אחרי שתעברו את השער של רשות הטבע והגנים תתחילו לרדת בכביש מפותל עד לחניון מסודר – אל תפספסו את הנוף בדרך, הוא עוצר נשימה! הנוף שאתם רואים סביב הוא של נחל צין. יש כאן מספר אופציות למסלולים בדרגות שונות. להמשך קריאה על גן לאומי עין עבדת לחץ כאן.

באזור מצפה רמון יש הרבה מאוד אופציות לינה ברמות מחיר שונות. אנחנו בחרנו ללון “בחוות נועם במדבר” – אנחנו ישנו בצימר, שהיה מעולה ומדהים עם בריכה פרטית קטנה שצמודה אלינו. יש אופציה גם ללינה באוהלים (של המקום או שלכם) למי שרוצה להוזיל עלויות.  למקומות לינה מומלצים באיזור לחץ כאן.

יום שני לטיול: מטיילים במצפה רמון

הרבה לא מכירים אבל אזור מצפה רמון הוא אזור מדהים ויש בו המון אטרקציות שניתן לשלב.

אנחנו פותחות את הבוקר עם זריחה במכתש (ליד מרכז מבקרים ע”ש אילן רמון ז”ל)  – מדובר בזריחה היפה ביותר שניתן לצפות בה בארץ. תנסו להתעורר, זה שווה את זה. ובכלל התצפית פה על המכתש היא מדהימה.

מרכז מבקרים מכתש רמון  – על שפת המצוק של מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים בהפעלת רשות הטבע והגנים. אנחנו היינו בביקור במקום מספר פעמים וכל ביקור שלנו שם אנחנו מתמלאות גאווה וצמרמורות. להמשך קריאה על מרכז מבקרים והחי רמון לחץ כאן.

חוות האלפקות – חוות האלפקות נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. להמשך קריאה על חוות האלפקות לחץ כאן.

גן הפסלים – הגן נמצא ממש על שפת מכתש רמון, ובזה עיקר העוצמה שלו. הנוף שנראה ממנו מדהים ואין שני לו בארץ. מקום מומלץ מאוד למי שאוהב לראות זריחות, יש כאן את אחת הזריחות היפות בעולם. להמשך קריאה על גן הפסלים לחץ כאן.

יום שלישי: היעד – אילת

ממצפה רמון לאילת מרחק נסיעה של כשעה וחצי מה שמשאיר זמן לטיולים ועצירות בדרך. את הבוקר מתחילים במקומות מעניינים באזור מצפה רמון (מספר דק’ נסיעה מהצימר).למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו להנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ואילת, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלמעבר לאתר לחצו כאן. בדרך עוצרים ב:

המנסרה ואתר אבן רוח מים / הים של מצפה – שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. כאן תוכלו למצוא את החולות הצבעוניים. להמשך קריאה על האתרים לחץ כאן.

ממשיכים בנסיעה אל פארק תמנע – פחות מחצי שעה מאילת ואתם מגיעים לאחד מהמקומות המרשימים שיש לאזור להציע. להמשך קריאה על פארק תמנע לחץ כאן.

ולבסוף הגעה למלון באילת. אנחנו הפעם בחרנו במלון דן פנורמה, נהננו מאוד והמלון עצמו ממוקם במיקום מעולה! למקומות לינה מומלצים באילת לחץ כאן.

יום רביעי: מטיילים באילת

מי שאוהב לטייל ורוצה לחוות את אילת על נופיה המדהימים מוזמן לצאת לטיול במסלולים השונים שהאזור מציע. לא תאמינו אילו נופים מדהימים מסתתרים להם בהרים מחוץ לאזור בתי המלון.

אנחנו יצאנו לטיול במסלול “הקניון האדום” – 22 דקות נסיעה זה הזמן שלקח לנו להגיע אל המסלול “הקניון האדום” מהעיר אילת. מומלץ בחום לצאת בשעות הבוקר המוקדמות כיוון שבהרי אילת חם מאוד. להמשך קריאה על המסלול “הקניון האדום” לחץ כאן.

יום חמישי: אילת – יום רגיעה בריכה/ים, אוכל מנוחה.

אופציה נוספת אם יש לכם זמן (וקצת אומץ) – טיול יומי לירדן באוטובוס תיירים. תוכלו למצוא מידע כמעט בכל מלון. אנחנו לא יצאנו כי היינו עם תינוק קטנטן, אבל בוודאות נצא לטיול הזה בהזדמנות הבאה. את היום האחרון שלנו בעיר בחרנו לבלות ברגיעה, היינו קצת בים וקצת בבריכה, בעיקר ניצלנו את היום הזה למנוחה לקראת החזרה הביתה.

יום אחרון יוצאים אל הדרך הארוכה הביתה – בדרך הביתה עוצרים ב:

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות, גם אטרקציה לכל המשפחה בהחלט תמצאו זאת כאן. להמשך קריאה על חוות האנטילופות לחץ כאן.

אנחנו עשינו עצירה נוספת לאוכל ומנוחה מהנסיעה ואז המשכנו הביתה מגיעים הביתה לצפון – עייפים ומרוצים!  מבטיחות לכם שתרגישו כאילו שחזרתם מחופשה בחו”ל.

זה הטיול שלנו. כמובן שכל אחד יכול להתאים לעצמו את הטיול, אפשר לקצר, לוותר או להוסיף אטרקציות בהתאם לזמן ולרמת העניין שלכם.

אופציות נוספות:

ניתן לעצור בדרך צפונה גם בשמורת הטבע חי בר ופארק יטבתה -אחת העצירות היותר מפורסמות בדרך לאילת או חזרה ממנה היא בפארק יטבתה. הפארק הוא מרכז מבקרים חוויתי המציע שלל אטרקציות לכל הגילאים. בפארק יש מתקני משחק למגוון גילאים, פינות מנוחה נחמדות וכמובן את המחלבה המפורסמת. להמשך קריאה על יטבתה לחץ כאן.

בנוסף אם יש לכם ימים נוספים לנצל, תוכלו לעשות עצירה לעוד לילה אחד בים המלח. זו נק’ עצירה מעולה בדרך לצפון וזה אזור שיש בו גם המון איפה לטייל ולחוות.

לטיולים באזור ים המלח לחצו כאן.

לעוד רעיונות לעצירות באזור הדרום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.