Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוגגים שבועות 2023 - אירועי חג השבועות בדרום

חג השבועות מסמל את חגיגות הקיבוצים, הביכורים והוא גם החג של המחלבות והרפתות. סביב החג מתקיימות פעילויות רבות לילדים ברחבי הארץ ואטרקציות שונות ברוח החג. ריכזנו את אירועי החג המומלצים סביב חג השבועות בדרום הארץ. הדף מתעדכן כל הזמן בהתאם לפרסומים:

פסטיבל שבועות לכל המשפחה

השנה באים לחגוג שבועות בריביירה הדורמית היפייפיה של ישראל – אשקלון, בפסטיבל שבועות לכל המשפחה! זהו פסטיבל ראשון מסוגו באשקלון, ולא בכדי נבחר המקום שיארח את הפסטיבל – מתחם Marina View החדש ומרשים ביופיו, מרחק צעדים ספורים מהים. מה מצפה לכם? המון פאן! והכניסה – חופשית!
יומיים של חגיגה אמיתית ומפגש מרתק עם יוצרים ואמנים מוכשרים מכל הארץ, שיציגו את פרי מלאכתם – מעצבי בגדים ותכשיטים, אמני בובות וצעצועים, ציירים, אמני זכוכית וקרמיקה, דברי נוי והום דקור, שוקולד עבודת יד, מארזים מתוקים, מתנות מיוחדות ועוד ועוד. הפסטיבל יערך ב- 26-27 במאי, בין השעות 12:00-19:00, רחוב הנמל 2,אשקלון מתחם מרינה ויו. למידע נוסף לחצו כאן.

ירד שבועות מיוחד במשתלת בלבן

משתלת בלבן תארח אצלה יריד שבועות ססגוני, עם 17 דוכנים מגוונים עם בגדי מעצבות, תכשיטים, קרמיקה, עיצוב הבית, אוכל בוטיקי, צעצועי עץ, מתקני נינג׳ה ומשחקים מונטסוריים, כדורים פורחים בעבודת יד ייחודית, פטריות אקזוטיות ועוד. לצד דוכני המכירה, יתקיימו גם סדנאות ילדים כמו הכנת בשמים עם מכתש ועלי, הכנת זרים לראש או הכנת קונפטי מעלים. מתי: 24.5, בשעות 14:00-20:00 איפה: משתלב בלבן, א.ת אשקלון מחיר: הכניסה חופשית, סדנאות ילדים במחיר של 10 ₪. לפרטים נוספים באתר הרישמי.

תערוכת הדרקונים הגדולה בארץ בפארק קרסו למדע

שבועות של דרקונים בפארק קרסו למדע. בואו לגלות עולם קסום בו היצורים המסתוריים מתעוררים לחיים! סודות הדרקונים נחשפים בתערוכה מופלאה עם שלל אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. בואו ליהנות מכל העולמות: פארק דרקוני ענק מהאגדות שזזים ורועמים במרחק נגיעה, פולטים עשן ושואגים, מתחם קולנוע מציאות מדומה, עמדות צילום ורכיבה ועוד. בילוי משפחתי גדול מהחיים! מתי: 26/4-14/7 בין השעות: 10:00-17:00 איפה: בפארק קרסו למדע, באר שבע. למידע מפורט לחצו כאן.

קטיף תותים משק 77


קטיף תותים אחרון לעונה במשק 77 – בערב חג שבועות יתקיים קטיף תותים מהנה במיוחד שיכלול: סיור לימודי בחממות – אננס, בננה, אוכמניות ופטל.
קטיף תותים, טיול בטרקטור, ועוד מגוון אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה. קטיף תותים עם קבלת סלסלה לבית, סיור מודרך בטרקטור בחממות המשק, כניסה חופשית למתנפח נינג׳ה ישראל, קיר טיפוס משך הסיור: כחצי שעה ומשך הקטיף: כחצי שעה. יום הפעילות: יום חמישי 25.5.2023 בין השעות 9:00 עד 13:00. לרכישת כרטיסים והרשמה מראש לחצו כאן.

שבועות בצריף בן גוריון

צריף בן גוריון נמצא בקיבוץ שדה בוקר שבהר הנגב, במרחק של 30 ק”מ צפונית למצפה רמון. הצריף הוא למעשה מרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על אישיותו, על אורח חייו ועל הדמות החשובה של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל. בחג השבועות, חג הקציר וגם חג מתן תורה, יחכה לכם בצריף בן-גוריון דף פעילות, דומה ל’חפש את המטמון’ שבו יחפשו הילדים את החפצים בצריף הקשורים לעולם התנ”ך, וכן תפזורת לילדים. למידע נוסף באתר הרישמי.

מכינים גבינה מחלב עיזים טרי בחווה של גילר

לכבוד שבועות, בחוות גילר ילמדו כיצד להכין גבינה ביתית, מחלב עיזים טרי. כי אין כמו לחגוג שבועות עם גבינה שמכינים לבד. במשך שעתיים, המבקרים יגיעו אל הדיר, שם יוכלו ללטף ולהאכיל את הכבשים, הגדיים והעיזים. לאחר הביקור כל משתתף יצטרף לסדנה מיוחדת וחגיגית, בה ילמדו כיצד להכין גבינה טעימה מחלב עיזים טרי, שאותה ייקח הביתה בסיום. מתי: 25.5 בשעה 12:30, 26-27.5 בשעות 9:00,12:00,15:00. איפה: חוות גילר, נתיב העשרה מחיר: 50 ₪ למשתתף, 15 ₪ למלווה. לפרטים נוספים אתר הרישמי.

חוגגים שבועות בטוביה – כפר הנוער כנות

חגיגת שבועות מגיעה אלינו בצעדי ענק בתאריך 22/05/2023 יום שני בין השעות 17:00-21:00 בכפר הנוער כנות וכיאה לחגיגה אמיתית , כזאת שעושה לכולנו הכי שמח שיש הנה מה שהולך להיות לנו: 18:00 – הופעה של רוי בוי, 19:30 – “שדות ירוקים”, הופעות תלמידי בתי הספר, תחרות עגלות מסורתית, 20:30 – הופעה של להקת שלווה. ובין לבין יהיו גם: מופע סוסים, תהלוכה מוזיקלית, דוכני מכירה תוצרת חקלאית, עמדות יצירה. מקום הארוע יהיה נגיש במלואו והכניסה היא ח-ו-פ-ש-י-ת! למידע נוסף לחצו כאן.

חגיגת חלב ודבש בקיבוץ יד מרדכי

לא רק גבינות מככבות בחג השבועות, מתי בפעם הכנתם חמאה בעצמכם? בתיירות יד מרדכי יקיימו בשבועות סדנה מיוחדת להכנת חמאה, בו מבינים איך שמן ומים מתערבבים בתוך חלב ושמנת, ואז מקבלים ערכה ומכינים יחד חמאה טעימה, אותה אפשר לנשנש בסיום עם קרקרים. לצד הסדנה, הפעילות כוללת גם ביקור בבית הדבש והדבורה, שם מכירים את עולמן הקסום של הדבורים, וסיור בטרקטור הקיבוצי, איתו מגיעים לחלקים שונים בקיבוץ, צופים במשק החקלאי, לומדים על תהליך החליבה, על גידולי השדות והפרדסים ועוד. מתי: 26-27.5 בשעות 10:00-14:00. בהרשמה מראש, איפה: קיבוץ יד מרדכי מחיר: 55 ₪ לילד, 50 ₪ למבוגר. לפרטים נוספים באתר הרישמי.

הפנינה שבועות בחווה החקלאית דימונה

הפנינג שבועות בחווה החקלאית בדימונה אתם מוזמנים להגיע ביום שלישי 23/05/2023 בשעה 16:30 ולהנות מסדנאות יצירה, פיתות בסאג’, פינת ליטוף, שזירת זרים, איפור פנים, בלונים, הופעה של דרורמי כוכב ערות הילדים וכמובן טקס ביכורי תינוקות חגיגי לראשונה בדימונה! כרטיס בעלות 15 ש”ח מילדים מגיל שנה ההורים ללא תשלום. למידע נוסף ורכישת כרטיסים באתר הרישמי.

שבועות בנאות סמדר “טנא מלא כוכבים”

מוזמנים להגיע ביום שישי 26/05/2023 בשעה 09:00 – “מהגן לצלחת” – סיור הכרות קצר עם שטחי החקלאות של הקיבוץ, עם דיר העיזים ועם גן הירק. בסיור נכיר מקרוב את ייחודה של שיטת החקלאות האורגנית, נשמע על האתגרים ועל המורכבות ביצירת נאת מדבר הוליסטית. הסיור יסתיים במחלבה וביקב, שם נראה איך חומרי הגלם אותם פגשנו, הופכים למוצרי מזון טעימים ומזינים. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור בתשלום. ביום שבת 27/05/2023 בשעה 10:00 –  נקיים בבית האומנויות – סדנת יצירה חוויתית לכל המשפחה: “ביכורי הנשמה”. סדנה ליצירת קלפי קולאז’ הנשמה בהקשר של חג השבועות. הסדנה מתאימה לזוגות, ליחידים ולמשפחות. משך הסדנה: שעה וחצי. הסדנה בתשלום. למידע מלא באתר הרישמי.

פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר

עונת הדובדבנים הקצרה מתקרבת אלינו, ותגיע לשיאה בתחילת חודש יוני, אז יתמלאו העצים באלפי דובדבנים אדומים, מתוקים ועסיסיים. כ-50 טון של דובדבנים עסיסיים מניבים עציי חבל יתיר בשנה, זאת בזכות תנאי הגידול האופטימליים השוררים באזור. גם השנה, יחגגו בתיירות חבל יתיר את העונה האדומה מתוקה הזאת עם פסטיבל הדובדבן של חבל יתיר – 9 ביוני, 09:00-15:00, במטע דובדבן מעון, חבל יתיר.  מחיר – 40 ₪ לאדם, ילדים עד גיל 3 – חינם. למידע מלא לחצו כאן.

טנא של כוכבים עם בית בינ”ה באר שבע הבית של היהדות הישראלית

אתם מוזמנים להגיע בתאריך 25/05/2023 יום חמישי החל מהשעה 11:00 לפארק הסופרים בבאר שבע למפגש משפחתי הכולל יריד ביכורכים ודוכני תוצרת מקומית, בעלי ערך חברתי וקיימות בליווי מאכלי חג, גבינות, יין, עמדות יצירה והפעלות לילדים. בשעה 11:00 יריד ביכורים ותוצרת מקומית, עמדות יצירה ועץ המשאלות. בשעה 12:00 סדנת סאונד הילינג חוויתי להורים ולילדים. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר הרישמי.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.