Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין - שבועות 2023

פסטיבל ‘חגיגה בלבן’, 22-27 במאי 2023, ב’-ז’ בסיוון תשפ”ג, ברחבי המועצה האזורית חבל מודיעין. חג השבועות כבר ממש כאן, השדות מזהיבים, העצים נותנים פירות ביכורים והטבע מתעורר מחדש.  ממש מתחת לאף, במרחב הכפרי של המרכז – עמותת התיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים לחגיגות שבועות בפסטיבל ‘חגיגה בלבן בחבל מודיעין’. מחכים לכם נופים קסומים, טעמים מיוחדים, אווירה כפרית ושקטה המאפשרת למשפחות ליהנות מחיבור אמיתי בין טבע, אדם, חקלאות ואמנות. אתרי התיירות באזור יציעו מגוון חוויות חקלאיות ברוח החג ועונת הקציר, ילדים והוריהם יוזמנו להשתתף בחוויות של סיורים בטבע ובחממות בשילוב פעילויות מגוונות, טעימות של גבינות ויין, הכנת פיתות, טיולי ניווט, סדנאות ועוד.

בימי הפסטיבל יתקיימו סיורים חקלאיים עם מגדלי האזור, בהם נלמד על נפלאות גידול הירוקים בחממה ההידרופונית של חוות שורש ועלה בסיורים לילדים ולמבוגרים, נגלה איך נראה החומוס לפני שהוא מגיע לקופסא עם אבי מבורך, מגדל החומוס הגדול בארץ. במשק לוין נפגוש לטעימה מקצועית מודרכת את המשפחה שמייצרת שמן זית זוכה פרסים, נבקר במשק פיינשטיין, חקלאים מזה שלושה דורות, אשר להם גם חנות בה מוכרים מתוצרתם ומתנובות האזור ובפיצריית “לה קלברזה” נשמע על מבנה החיטה וסוגי הקמחים השונים. סיור נוסף שיתקיים במהלך הפסטיבל הוא סיור שקיעה עם הזואולוג בועז שחם  בעקבות עקרבים, זוחלים, חרקים ועכבישים.

בחוות הזיתים אלאדין שבכפר רות תתקיים פעילות לכל המשפחה בעקבות שבעת המינים, בה יכינו הילדים פיתות טעימות, ישמעו על צמחי מרפא וישתלו בעציץ שייקחו איתם הביתה אחד מאותם צמחים. בכפר החשמונאי המשוחזר שבשילת, בין מבנים עתיקים וכלים עתיקים, יפעילו המבקרים כלי דגן של פעם, יכינו פיתות עם זעתר ובמקלט הקופים הישראלי יצאו לסיור בו ייחשפו לסיפורי השיקום המרגשים של הקופים בעמותה.

עוד בפסטיבל:

  • פעילות ניווט בטבע: מסלול בעקבות כתב חידה מיוחד לשבועות. המסלול מתאים למשפחות ואורכו כ-2.5 ק”מ.
  • מגוון סדנאות אמנות וגלריות: סדנאות עיצוב מעמד לסידור פרחים יבשים עם נורית רינסקי, סדנת “אובניים לשניים” עם מיכל בן יוסף וסדנת מחול נשי בלבן עם סיגל בוריה.
  • ואיך אפשר בלי קולינריה? נשות המיזם “ארוחה מהספרים” יקיימו ארוחות בסימן סיפורי מסעות, ביקב נטוף יתקיימו מופעי לייב ג’אז ומוזיקה אוריינטלית לצד טעימות יין, גבינות ונשנושים, יקב וילה וילהלמה יארחו בחצר היקב הקסומה עם סלסילת הפיקניק שלהם, במחלבת “דורון מן הטבע” יוכלו המבקרים לטעום גבינות ויוגורטים איכותיים מחלב עיזים, כבשים ופרות הגדלות במקום ובמחלבת מרקוביץ’ המתמחה בגבינות כבשים, יוכלו לטעות גבינות מקוריות עם שילובים מיוחדים של שבעת המינים.

פסטיבל שבועות 2023 למשפחות - אירועים מובילים

“חג הלחם” בכפר חשמונאי שילת

אתם מזומנים להגיע עם כל המשפחה אל הכפר החשמונאי שילת שמשוחזר לפרטי פרטים . כאן תוכלו לראות תצוגה מדהימה של כלי דגן כמו למשל: מורג חרוץ, מזרה לזריית עומרים, אבני ריחיים ועוד. אתם וילדכם תוכלו להפעיל את כלי הדגן ממש כמו שהפעילו פעם, תאפו פיתות טעימות כולל זעתר, תכינו תה צמחים מזוטא לבנה ובנוסף לכל זה להשתתף ולהיות חלק מהשחקים בהצגה “מגילת רות”. משך זמן הפעילות היא כשלוש שעות והכפר פתוח בכל ימי הפסטיבל 22-27/05/2023 החל מהשעה 11:00 בתיאום מראש בלבד. הוא מתאים לגלאי 3 ומעלה. להרשמה בטלפון 054-4480463.

סיור עם הזואולוג בועז שחם – “החי מתחת לאבן” תל חדיד

אם היינו אומרים לכם שאתם יכולים לצאת לחוויה בלתי נשכחת עם הילדים ולמצוא את החיות שמסתתרות מתחת לאבנים, לא הייתם רוצים לנסות? בטח שכן! אז בואו הצטרפו לסיור עם הזואולוג בועז שחם. טיול רגלי, מעגלי בתל אביב רגע לפני השקיעה. נחפד זוחלים, חרקים, עכבישים, עקרבים ובעלי חיים קטנים אפילו יותר. בעזרת פנסי אולטרא סגול נוכל לראותם בחושך. מדריך: ד”ר בעז שחם, אקולוג וזואולוג, מומחה לזוחלים. ציוד אישי מומלץ: נעליים סגורות, מים ומזון לפי הצורך, פנסים אישיים. מתי: יום רביעי 24/5 בין השעות  18:00-21:00,  הסיור מתאים למשפחות (ילדים מגיל 5 ומעלה, לא מתאים לעגלות) מחיר: 35 ₪ למשתתף. מספר המקומות מוגבל. לפרטים והרשמה באתר הרישמי.

מקלט הקופים הישראלי יער בן שמן

פארק הקופים ביער בן שמן הוא אינו גן חיות רגיל אלא מקום מאוד מיוחד שעוסק בהצלת קופים שהוחזקו בתנאים לא ראויים. שטח הפארק הוא גדול ורק חלקו פתוח למבקרים, וזאת כדי לאפשר לקופים תנאי מנוחה ושקט להם הם זקוקים. החלק שכן פתוח למבקרים מתאים לטיול בכל הגילאים והסיור בו הוא חוויתי. בנוסף לקופים, שהם העניין המרכזי במקום, יש בפארק גם חיות נוספות, פינות יצירה, פינת ליטוף, ג’ימבורי לקטנטנים, קיר טיפוס אתגרי ועוד. בחגים מתקיימות בפארק פעילויות מיוחדות נוספות אודותן תוכלו להתעדכן באתר הרשמי של הפארק. למידע נוסף לחצו כאן.

בעקבות שבעת המינים – חוות הזיתים אלאדין כפר רות

בואו לחוות הזיתים אלאדין עם הילדים לסיור משפחתי בו נחפש את שבעת המינים, נפריד את כרעיני החיטה מהשיבולת ונטחן לקמח. מזה אתם והילדים תכינו פיתות טעינות ואפילו תכירו את צמחי המרפא. בנוסף, המבקרים יוכלו לבקר גם את תרנגולי החופש והאפרוחים ולהאכיל אותם. במקום ישנו אוהל בסגנון בדואי עם דשא, לימונדה, פינת תה ועוד. יתקיים בימי חמישי שישי ושבת 25-27/05/2023 בשעות 10:00,12:00,15:00 בתאום מראש בלבד בטלפון 054-3141822 או 054-3141824 בוואטסאפ.

הצד הירוק של הלבן – סיור בחוות שורש ועלה

מוזמנים להצטרף אלינו בחוות שורש ועלה לסיור ופעילות לכל המשפחה. נתחיל בסיור בחממה ההידרופונית ובשדה האורגני. בחממה נלמד על גידול צמחים על מים, יתרונות (וחסרונות) השיטה, איך אפשר לבנות מערכת הידרופונית בבית וכמובן גם נטעם מהתוצרת המדהימה שגדלה אצלנו! נסיים את הסיור בשדה האורגני ונכיר את ההבדלים בין שיטות הגידול השונות. לאחר מכן נמשיך לסדנת גידול נבטים לאכילה. נתחיל בטעימות של נבטים שונים. נלמד על ההבדלים בגידול של סוגי נבטים שונים. הילדים יתנסו בהכנת מצע השתילה וזריעה של מגשי הנבטה ונלמד איך לטפל בנבטים בבית אחרי הזריעה. כל ילד יכין ויקח הביתה 4 מגשי הנבטה אישיים שעם הטיפול הנכון יהיו מוכנים תוך שבוע לאכילה! להרשמה מראש לחצו כאן.

טרם הגעתכם מומלץ לבקר גם באתר הרישמי של פסטיבל שבועות חגיגה בלבן בחבל מודיעין.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

המלצות על טיולים בטבע לפי איזור מועדף

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום