Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק שלולית החורף - בריכת דורה בנתניה

בחלקה הדרומי של העיר נתניה נמצאת שלולית החורף שידועה גם בשם בריכת החורף או בריכת דורה. בריכה זו היא השנייה בגודלה מבין בריכות החורף של מישור החוף והיא גם אחת היפות והחשובות באזור. סביב הבריכה ניתן לטייל בין פיסות הטבע ולהתרשם מהחי והצומח שיחודים למקום הזה ולתופעה זו של שלוליות החורף. אתרי שלוליות החורף אטרקטיביים לביקור בעיקר לאחר הגשמים מאחר ואז הן קמות לחיים ויוצרות עולם שלם שמתחדש ונכחד מדי שנה.

אז מה זה בעצם שלולית חורף או בריכת חורף? מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

שלולית החורף של נתניה נחשבת לאחד המקומות המיוחדים בנוף העירוני של האזור. בפארק ישנו שביל הליכה נגיש שאורכו פחות מ-1 ק”מ והוא נגיש במלואו. הטיול הפארק מומלץ בעיקר לאחר הגשמים ובמהלכו תראו שלל פריחה, צמחייה מגוונת, ציפורים ועופות שמגיעים לבקר באגם וחיים שלמים שמתקיימים בתוכו. ברחבי הפארק יש שילוט שמסביר על הצומח והחי שתראו כאן וישנם מסלולי אופניים, מדשאות וגם מתקני משחקים עבור הילדים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שלולית החורף נתניה.

במעבר קל של גשר להולכי רגל המצוי במקום נגיע אל שמורת האירוסים של נתניה, שם פורח אירוס הארגמן המיוחד. פריחת האירוסים היא בשיאה בחודשים פברואר-מרץ (משתנה מעט) ואז הכי מומלץ לבקר ולהתרשם ממרבדי הפריחה של הפרח היפהפה הזה. בשמורה יש גם מסלול הליכה בדיונות חול שהילדים אוהבים לרוץ בהן ותצפית אל הים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת נחל פולג ואגמון פולג – ממש לצד העיר ישנה פנינת הטבע המקדימה של שמורת הטבע נחל פולג. הטיול בשמורה הוא אופציה נהדרת שמאפשרת לנו לצאת לטיול קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.