Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בזמן קורונה – איך הקורונה גרמה לנו לטייל יותר בארץ?

מגיפת הקורונה הגיעה אלינו באמצע החיים, ואין ספק שהיא הפתיעה את כולנו ושינתה לנו את השגרה. מעבר למחלה המסוכנת והמדבקת מאוד שהיא, בכך אין ספק, לקורונה היתה השפעה גדולה על המשפחה, הזוגיות, הילדים ושינתה לחלקנו דפוסי התנהגות וגישות לחיים. בסופו של דבר המספרים מראים שדווקא הקורונה שמעודדת אותנו להישאר יותר בבית, גרמה לנו לצאת יותר לטייל בארץ. אז איך זה קרה?

טיולים באוויר הפתוח הטיולים בטבע הם לרוב במקומות פתוחים שבהם יש פחות חשש להדבקה. מקומות בהם המרחב גדול מאפשרים לנו לצאת להתאוורר וגם לשמור על ההנחיות החשובות כדי להימנע מהדבקה. לכן, אנשים רבים שכנראה שהטיולים לא היו חלק מהשגרה שלהם, בוחרים לצאת כעת אל המקומות הפתוחים בהם הם מרגישים “בטוחים” יותר מפני המחלה.

טיולים כאוויר לנפש אם תשאלו אנשים שאוהבים לטייל, הם יאמרו לכם שאם אתם לוקחים להם את האפשרות לטייל כאילו לקחתם להם איבר מגופם. המטיילים המתמידים מאמינים בכוחו של הטבע לרפות את הנפש וביכולת של המרחבים, הנופים והשקט שמאפיין את הטבע לתת קצת זמן רגיעה מהלחץ היומיומי. מבחינתם הטיולים בטבע מאפשרים להתמודד טוב יותר עם הקשיים, עם החשש ועם הלחצים שהביאה הקורונה אל חיינו. וזו כנראה אחת הסיבות המשמעותיות שאנשים יוצאים לטייל יותר בתקופה הזו – כדי להקל ולהירגע.

אי אפשר לטוס לחו”ל, אז מטיילים בארץ משפחות רבות ויחידים שהיו טסים לטיולים בחו”ל באופן קבוע מצאו את עצמם “תקועים” בארץ. אלו שלא רצו לוותר על אהבתם לטיולים החלו לחפש אופציות טיול בארץ ואלו שדיברו איתנו באופן אישי אמרו שהם כעת מגלים את נופי ישראל והם נדהמים ומופתעים מהיופי שיש למדינה שלנו להציע.

משפחות עם ילדים טוב בואו נודה על האמת, קשה עם הילדים כל היום בבית. הסגרים אילצו אותנו לבלות המון זמן בבית כמשפחה, ללא מסגרת וללא שגרה. המשחקיות סגורות, המוזיאונים וחלק גדול מהאטרקציות אינם פועלים אבל הטבע נשאר פתוח, ויש הרבה ממנו ומספיק לכולם. משפחות רבות שלא אהבו לצאת לטיולים בארץ הבינו, דווקא אחרי תקופה ארוכה כל כך בבית, את היתרונות של בילוי משפחתי בטבע. היציאה החוצה אל הטבע מאפשרת למשפחות זמן בילוי משותף שבו הילדים יכולים להוציא אנרגיות, ללמוד מתוך חווית הטיול ולהעביר יום משפחתי מחוץ לשגרה.

המובן מאליו כבר לא מובן מאליו דווקא בתקופה הקשה הזו, שבה השגרה נלקחה מאיתנו רבים הבינו כי השגרה היא לאו דווקא הדבר המובן מאליו. שמעבר לשגרה העמוסה שלנו ביום-יום חשוב מאוד לייצר רגעים שמחוץ לשגרה ולצבור חוויות שנשארות איתנו לנצח. היציאה לטיולים מהווה עבור אנשים רבים חוויה של בריחה מהשגרה, זמן שבו הכל עוצר מלכת והזדמנות נהדרת שבה ניתן להנות מהזמן ביחד, או לבד (למי שמעדיף טיולים לבד), לנשום את הטבע ולצבור אנרגיות חדשות.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדים? בואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו– יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

לעוד טיולי משפחות על פי איזור בארץ

שמורת הטבע נחל ראש פינה
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
חמת גדר
10 מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
נחל שניר חצבני גן הצפון
טיול זרימות ומפלים עם ילדים בצפון
גשר הצבים הרכים נחל אלכסנדר
טיול זרימות עם ילדים במרכז
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!