Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניון ומצפור ורמולן – לזכרו של יונתן ורמולן ז"ל

בסוף שנת 2004 הוקמו חניון ומצפור ורמולן על ידיד חבריו ליחידה של יונתן ורמולן ז”ל. יונתן ורמולן היה לוחם משמר הגבול והוא נהרג בתחילתה של האינתיפאדה השנייה. המצפור והחניון נמצאים בסמון לחורשת סעד ליד צומת סעד. בעונת הפריחת אחרי הגשמים באיזור חודש פברואר החניון מתמלא בפריחה יפה של כלניות וכל השטח נצבע אדום ממרבדי הכלניות. ההגעה אל המצפור מהחניה היא נגישה וניתן לעשות אותה עם עגלה ובחניון יש ספסלי פיקניק.

מצפור ורמולן משקיף על עזה ועל המקום ליד גדר המערכת שבו נהרג יונתן. יונתן היה בן למשפחה של נוצרים אוהבי ישראל מהולנד, בגיל 4 קק”ל השתמשה בתמונתו בכרזת פרסום שלהם וכך הוא התפרסם. בתאריך 28/12/2000 נהרג ביחד עם קצין נוסף מפיצוץ בסמוך לגדר המערכת ליד מעבר סופה בזמן שהם עסקו בפירוק מטען חבלה.

מי שיגיע הנה בחודשים פברואר-מרץ יזכה להנות ממראות הפריחה המרהיבים שמכסים את כל החניון והמצפור באדום, אלפי כלניות בכל מקום שלא תסתכלו. לכן מצפור ורמולן מהווה גם את אחד מהיעדים האטרקטיביים של פסטיבל דרום אדום שמתקיים באזור הנגב מדי שנה. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מצפור ורמולן” למי מכם שמגיע מכביש 4 יש לפנות שמאלה אל 34 ובצומת שער הנגב לפנות ימינה לכביש 232, שם שמאלה וימיד ימינה כאשר בצד ימינכם אחרי תחנת האוטובוס ישנה כניסה אל המצפור והחניון יום.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

דרך נוף יער שוקדה – חניון הבאר, הכלניות ובור מרווה – יער שוקדה הוא יער קהילתי בתחזוקה של קק”ל יחד עם תושבי שוקדה, כפר מימון וקיבוץ עלומים. לכל אורכו של היער ישנה דרך נוף שעוברת בין נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משק 77 – קטיף תותים ופעילויות לכל המשפחה – במושב תקומה שבעוטף עזה בסמוך לנתיבות תמצאו את המשק המשפחתי – משק 77. קטיף תותים ופעילויות לכל המשפחה שלא תרצו לפספס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל גמה – טיול קצר אל תצפית מרשימה – בסמוך לקיבוץ רעים עומד לו תל ג’מה שהוא אחד התלים הגדולים שיש בנגב הצפון מערבי. התל מציע מסלול הליכה קצר המטפס לתצפית בראש התל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון מול חוות השקמים – גבעת הכלניות, היתה מכונה בעברה גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.