Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה בגליל העליון - איפה לטייל, לאכול ולישון

איזור הגליל העליון שופע בכל טוב, מסלולי מים קרירים לימים החמים, נופים עוצרי נשימה מתצפיות בזוויות שונות, אטרקציות המתאימות לכל הגילאים והמשפחה ועוד המון פינות חמד שאסור לפספס. אז אם אתם מחפשים איזור שתוכלו לנפוש בו וגם לטייל הגליל העליון יכול לספק לכם חופשה מעולה. כדי לעשות לכם את החיים קלים יותר, הנה הצעה לחופשה של מספר ימים עם כל המקומות ששווה להיות בהם, לראות ולהכיר. כאן תוכלו למצוא מידע על מקום שמומלץ לישון בו, איפה לאכול, אילו אטרקציות לעשות ואיזה מסלול אסור לפספס. שנתחיל?

הנה הצעה לחופשה של שלושה ימים בגליל העליון:

לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בגליל העליון.

היום הראשון: תמיד כדאי לנצל את זמן ההגעה אל היעד לעצירה נוספת בדרך כדי להכיר מקומות חדשים. נמליץ לכם על כמה נקודות עצירה מעניינות בדרך לגליל העליון (כל אחד מגיע מכיוון אחר לכן נציין כמה אופציות):

  • נחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל – אם אתם מגיעים מהדרום הרחוק (רחוק רחוק) עצירה זו יכולה לספק לכם אחלה מנוחה בשילוב עם טיול קצר של נחל אלכסנדר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסדה בהר מירון מספק את זה ובגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • נחל הקיבוצים – אין כמו עצירת טבילה באחד מהמקומות עם הכי הרבה מעיינות ונחלים זורמים ומזמינים כמו איזור נחל הקיבוצים. יש כאן את פארק המעיינות שמספק לנו מלא נקודות מים ששווה לטבול בהם ואז להמשיך בדרך הארוכה צפונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אם תרצו לאכול בדרך יש לכם אחלה מסעדה בצומת מחניים בשם “כביש 90” או מסעדה נוספת בצומת כח בשם “תנורין”.

אם תרצו לעשות טיול רגוע לסיום היום בשעות הנעימות, תוכלו להגיע אל טיילת בן עמי הקרובה מאוד למלון מטיילים הוילג’. מסלול נגיש לצד נהר הירדן עם המון מקומות ישיבה. כל המידע על טיילת עמי כאן.

היום השני: את היום השני אנחנו נתחיל בבחירת מסלול. לשמחתנו יש כאן כמה שמורות טבע שאסור לפספס ואתם תוכלו לשלב אפילו 2 כאלה ביום אחד זה יהיה מעולה!

  • שמורת הטבע תל דן – נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. שמורת תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ והיא אחת היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וגם עיר מקראית מן העבר.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • שמורת הטבע נחל שניר – השמורה בה עובר נחל שניר נמצאת בצפון הארץ, באזור עמק החולה. הנחל הוא הארוך ביותר ממקורות הירדן ותחילתו בלבנון שם הוא נקרא “החצבאני”.בשמורה יש מגוון מסלולים שונים מאוד באופיים ובאורכם (כולם יחסית קלים) ולכן אפשר לבקר בה מספר פעמים, כפי שאנחנו כבר עשינו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • שמורת הטבע נחל חרמון – בניאס – מבין השמורות היפות והמטופחות שיש באיזור הצפון. יש כאן מספר רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות שמומלץ מאוד לעשות את כולם. כאן תוכלו למצוא פירוט מלא על כל האופציות בעלות או בחינם: מעיינות הבניאס, מפל הבניאס, הטנק הסורי ההפוך וחניון האקליפטוס. רק לבחור מקום וללכת אליו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אם תרצו לשלב ארוחת צהריים במסעדה מומלצת במתחם “גן הצפון” תוכלו למצוא מגוון גדול של מסעדות, בתי קפה וגם סניף גדול של מקדונלד’ס למי שאוהב. נגלה לכם סוד קטן שממש מאחורי מתחם המסעדות ישנה ירידה נוחה עם גישה לנחל החצבאני – למידע מלא על הנקודה הזו לחצו כאן.

אם אתם עם ילדים קטנים ובא לכם לשלב להם אטרקציה נחמדה, כדאי לחוות את הסיור המקסים ברפת הפרות של “משק קורלנדר”. למידע נוסף על הפעילות לחצו כאן.

היום השלישי: היום האחרון באיזור וצריך לנצל אותו טוב ולכן נמליץ על מספר מקומות שתוכלו לבחור ביניהם:

  • שמורת הטבע נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, מצאנו מסלול מדהים ביופיו – מסלול שמורת נחל עיון. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים! במהלך הטיול בשמורת נחל עיון נפגוש ארבעה מפלים סך הכול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • מצפה דדו – אם בחרת להגיע לשמורת הטבע נחל עיון תעצרו אחריה בתצפית מדהימה על כל איזור הגליל העליון, החרמון ואפילו דרום לבנון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • נחל עין הזהב – ברוכים הבאים לעיר הצפונית ביותר בישראל, קריית שמונה. מה שלא הרבה אנשים יודעים שבתוך העיר זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. הנחל זורם בלב העיר בין הבתים והעצים ולמעשה נותן לנו הרגשה של שמורת טבע לכל דבר. יש כאן חלקים בפארקים שמאוד מזכירים את הנופים של שמורות הטבע היפות של איזור גליל עליון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אם בא לכם לעשות מסלולי מים בדרך דרומה תוכלו לבחור מבין 2 מסלולים:

כמה דברים נוספים:

  • לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בגליל העליון.
  • מקומות מומלצים לאוכל (כי אי אפשר בלי אוכל): מסעדה איטלקית פסטה בסטה, מסעדת המבורגרים – קולומפוס, מסעדת בשרים המכשפה והחלבן, מסעדת המבורגרים כביש 90, מסעדת בשרים תנורין, מסעדת התחנה במטולה, מסעדת דג על הדן.
  • אם אתם יוצאים לטיול בנחלים כדאי לבוא עם נעלי הליכה מתאימות למים ולהביא בגדי החלפה.

מפת הטיולים שלנו

איזו הגליל העליון מלא בעוד המון אטרקציות, מסלולי טבע והמון דברים לראות. לא את הכל ניתן להספיק בשלושה ימי ביקור ולכן כאן תוכלו לראות את המפה שלנו שבה יש את כל הנקודות המעניינות ששווה לראות. אם תרצו להוסיף או לשנות יעדי טיול מהמפורט בכתבה תוכלו לקבל מכאן רעיונות: