Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיור של רשות הטבע והגנים בעקבות בקיעת צבי הים – אבקועים

צבי הים נמצאים בסכנת הכחדה וזאת בגלל התערבות שלנו, בני האדם, בכל הנוגע למרחב המחיה הטבעי שלהם: הבילוי והרחצה בחופי הים מצמצמים להם משמעותית את שטחי ההטלה הטבעיים שלהם. תקופת ההטלה של צבות הים היא בעונת הקיץ שהיא גם כידוע העונה שבה נוכחות בני האדם על החופים היא הגבוהה ביותר. וכך כאשר מגיעה תקופת ההטלה והצבות צריכות לעלות לחופים, אנחנו בני האדם “מפריעים לה” בנוכחות שלנו בחופי הים. אנחנו מגיעים אל הים על מנת לרחוץ ולבלות בו, לדוג, לשוט וכל אלה מרחיקים את הצבה מהחוף, ובנוסף היא מושפעת גם מזיהום החופים והמים. לשמחתנו הגדולה רשות הטבע והגנים לקחו על עצמם פרויקט מורכב שכל מטרתו היא שמירה ואישוש אוכלוסיית צבי הים. הסיור בעקבות בקיעת צבי הים מלמד על התהליך המרתק של הבקיעה ועל פעולות השימור הרבות שמתבצעות סביבו. 

אחד הפתרונות היצירתיים של רשות הטבע והגנים הוא העתקת מקומות ההטלה של הצבים אל שמורות טבע. לאורך חופי ישראל הם יצרו מספר שמורת טבע שהבילוי והרחצה בהם אסורים ושם הם הקימו את חוות ההדגרה שלהם. אל השמורות האלה הם מעתיקים את אותם ביצים שמוטלות בחופים הפתוחים, שבהם נשקפת להם סכנה. השמורות האלה קיימות במספר חופים ביניהם: חוף בצת, שמורת הטבע כפר גלים – מגדים, שמורת הטבע גדור – מכמורת, חוף זיקים, חוף ניצנים, גן לאומי חוף אשקלון. 

סיור מרתק של רשות הטבע והגנים שמתקיים בחודשי הקיץ נותן לנו הצצה אל תהליך בקיעת האבקוע (זה הצב שבוקע מהביצה), שמירת הטבע, החופים, פתיחת קן וכל זה בשילוב פעילות עם הילדים שמחברת אותם אל כל התהליך. ההשתפות היא מומלצת לרוב מגיל 6 ומעלה והיא מתקיימת בשעות אחר הצהרים לקראת השקיעה. המסלול עד לחוות ההדגרה ברוב החופים הוא סביב 3 ק”מ ועובר בחלקו על חוף הים. במידה ותרצו להשתתף בפעילות בקיעת הצבים יש צורך להירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים כאשר נפתחת ההרשמה לאותה השנה – לאתר הרישמי לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.