Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה בגליל המערבי - כל המקומות שכדאי לכם להכיר

איזור הגליל המערבי הוא אחד היפים ויש בו מסלולי טיול עם נופים ונחלים זורמים, אטרקציות ונקודות עניין נוספות להגיע אליהן. אז אם אתם מחפשים איזור שתוכלו לנפוש בו וגם לטייל הגליל המערבי יכול לספק לכם חופשה מעולה. כדי לעשות לכם את החיים קלים הרבה יותר, הנה הצעה לחופשה של מספר ימים עם כל המקומות ששווה להיות בהם, לראות ולהכיר. כאן תוכלו למצוא מידע על מקום שמומלץ לישון בו, איפה לאכול, אילו אטרקציות לעשות ואיזה מסלול אסור לפספס. שנתחיל?

הנה הצעה לחופשה של שלושה ימים בגליל המערבי:

לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בגליל המערבי.

היום הראשון: אם אתם מגיעים לגליל המערבי מכיוון דרום, כדאי לשלב עצירה לטיול בדרך. יש מספר אופציות מכיוונים שונים:

  • אזור זכרון יעקב – ביקור בפארק הנדיב + עין צור – את גני הנדיב פגשנו כאשר חיפשנו אפשרות לטיול נגיש עם עגלה, חלק גדול מהמקום מונגש ונוח ולכן בחרנו בו. בגני הנדיב יש המון מה לעשות ולראות, לדוגמא: שבילי אופניים, פעילויות לילדים, גני זיכרון, מסלולי הליכה שאחד מהם הוא עין צור. עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. האטרקציות המרכזיות עבור הילדים היא הנביעה הנובעת לתוך בריכה קטנה אליה ניתן להיכנס ולטבול ושביל אמת מים בו ניתן ללכת עם מסלול זרימת המים. למידע מלא על עין צור ופארק הנדיב ודרכי הגעה לחצו כאן. 
  • ביקור באטרקציות הנקבה של מי קדם – בין זכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעיים ואתר ארכיאולוגי שבנו הרומאים. המטרה בבניית הניקבה הייתה להוביל מים מאיזור אחד לאיזור אחר – במקרה הזה הובלת המים הייתה מהאיזור הנקבה ועד לקיסריה שבתקופה זו הייתה עיר נמל גדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. לא רחוק ממי קדם תוכלו למצוא את נחל תנינים שזורם באיזור אביאל ויוצר המון נקודות לטבילה נעימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • למי מכם שמגיע מכביש 6 באיזור מחלף העמקים ניתן לעשות עצירה ולשלב ביקור בתחנת רכבת העמק המשוחזרת וטבילה במעיין אלרואי –  רבים לא מכירים את הפינה היפה והאותנטית הזו שנמצאת מתחת להרי טבעון. מקום מומלץ מאוד שאפשר להעביר בו זמן בנעימים וגם לראות קצת היסטוריה. מעיין אלרואי נמצא קצת לפני טבעון בתוך הישוב אלרואי. המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה.
  • אופציה נוספת היא ממחלף יקנעם, שם ניתן לעשות עצירה ולהגיע לנחל השופט – מסלולי נחל השופט נמצאים באזור רמות מנשה ומים זורמים לאורכם בעיקר בחורף או קרוב לסיום עונת הגשמים. ישנם כמה מסלולים אפשריים לאורך הנחל וכולם מסלולים שמתאימים לטיול עם כל המשפחה. יש מסלול מעגלי ונגיש, ויש מסלולים אורכיים וארוכים יותר וכל אחד יכול לבחור במסלול שמתאים עבורו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

לקראת הגעתכם לאזור הגליל המערבי, קבלו המלצה לטיול ערב לקראת שקיעה – טיול לאורך רצועת חוף ים אכזיב ראש הנקרה. רצועת חוף חינמית בין המפרצונים המיוחדים. חופי אכזיב הם מבין היפים בארץ והם מהווים בילוי מושלם לכל המשפחה בימי הקיץ החמים. תוכלו גם לבקר בגן לאומי אכזיב שהוא אחד המבוקשים בעונה החמה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

היום השני: אם אתם מחפשים מסלול טיול מיוחד, כדאי לכם להגיע אל אחד המקומות היפים שיש באיזור – נחל כזיב. נחל כזיב, שאורכו 39 ק”מ, הוא הארוך ביותר בנחלי הגליל המערבי ולכן אפשר למצוא לאורכו מגוון סוגי מסלולים וטיולים בדרגות קושי שונות. יתרון נוסף הוא שהמים זורמים בו בכל ימות השנה – חורף וקיץ. 

  • במידה ואתם עם ילדים קטנים ומנשאים נמליץ לבחור במסלול נחל כזיב – עין חרדלית. המסלול של עין חרדלית הוא הפשוט מבין המסלולים שיש לאורכו של נחל כזיב והוא מתאים מאוד לטיול משפחות. יחד עם זאת קחו בחשבון שמדובר במקום מבוקש מאוד ולכן בסופי שבוע וחגים, הוא עמוס. אם בכל זאת החלטתם להגיע, נמליץ להגיע בשעה מוקדמת ככל שניתן כדי ליהנות מהיופי של המקום. רוב המסלול כולל הליכה מוצלת במי נחל רדודים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • במידה ואתם מורגלים בהליכה ותרצו לעשות מסלול שהוא בדרגת קושי בינונית והוא מעט יותר מאתגר, תוכלו לעשות את המסלול היוצא לעין טמיר מפארק גורן. פארק גורן נמצא בלב הגליל המערבי והוא מקום מקסים שמציע מספר מסלולים ונקודות עניין, מתחתיו זורם לו נחל כזיב שאליו ניתן להגיע בהליכה מהפארק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
  • אם לא בא לכם מסלול הליכה, ואתם מחפשים בילוי של רוגע לצד המים, נמליץ על ביקור בגן לאומי אכזיב של רשות הטבע והגנים. חופי אכזיב הם מבין היפים בארץ והם מהווים בילוי מושלם לכל המשפחה בימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול שקיעה מומלץ: לעלות לאחת מהתצפיות היפות שיש לגליל המערבי להציע. מערת הקשת ופארק אדמית – פארק מפותח ומתוחזק עם ספסלים לפיקניק, מסלול הליכה ותצפית מרהיבה. הליכה במסלול קצר ונגיש כולו לעגלות לצד נוף מקסים תוביל אתכם בסופה אל גולת הכותרת של המקום – מערת הקשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

היום השלישי: 

  • נחל בצת – מסלול מוצל עם הרבה מים לאורכו שמתאים למשפחות. במהלך המסלול יש מספר נקודות לשכשוך בנחל הזורם עם בריכות מרעננות. . יש כאן אפשרות לשני סוגי מסלולים וכל אחד יוכל לבחור מה שמתאים לו יותר: מסלול מעגלי ומסלול קווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אם אתם לא רוצים מסלול בטבע אפשר להציע טיול באתר התיירות ראש הנקרה. אתר התיירות של ראש הנקרה נמצא בנקודת החוף הצפונית ביותר בארץ, מטרים בודדים מהגבול. הטיול באתר יוצא מצוק גבוה, הצופה אל החוף, ומספק לנו את אחת מנקודות התצפית היפות שיש בארץ. מהתצפית הגבוהה אפשר לראות את גווני הטורקיז של הים, את איי אכזיב הקסומים, את עכו, נהרייה ואפילו את הר הכרמל. המקום מציע מספר אטרקציות שמתאימות לבילוי יומי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • אופציה נוספת היא טיול יומי בחצי האי עכו – העיר עכו שוכנת במחוז צפון ישראל וגובלת מצידה המערבי אל הים התיכון. היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, דבר שהפך אותה לציר מרכזי בתקופות שונות ורבות בהיסטוריה. בשיאה עכו הוכרה כבירת ממלכת ירושלים. עכו היא העיר היחידה בישראל שהוכרו בה שני אתרי מורשת עולמיים של אונסק”ו – עכו העתיקה והגנים הבהאים שבעיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

כמה דברים נוספים:

  • לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה בגליל המערבי.
  • מקומות מומלצים לאוכל (כי אי אפשר בלי אוכל): מסעדת בנחלה בנהריה, מסעדת לה פמפה במצפה הילה, מסעדת הצוק בראש הנקרה, מסעדת דוניאנא בעכו ומסעדת פסטה בסטה בנהריה. 
  • אם אתם יוצאים לטיול בנחלים, מומלץ לבוא עם נעלי הליכה מתאימות למים ולהביא בגדי החלפה.
  • מסלולי הנחלים באזור הגליל המערבי מבוקשים מאוד ומומלץ להגיע מוקדם כדי להימנע מעומס מטיילים (הגעה סביב 08:30-09:00).

מפת הטיולים שלנו

איזו הגליל המערבי מלא בעוד המון אטרקציות, מסלולי טבע והמון דברים לראות. לא את הכל ניתן להספיק בשלושה ימי ביקור ולכן כאן תוכלו לראות את המפה שלנו שבה יש את כל הנקודות המעניינות ששווה לראות. אם תרצו להוסיף או לשנות יעדי טיול מהמפורט בכתבה תוכלו לקבל מכאן רעיונות: