Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הדבש 2023

עם בוא השנה החדשה וחגי תשרי, מזמינים מועצת הדבש ודבוראי ישראל לחגיגות ‘פסטיבל הדבש’,
שיתקיימו לאורך חודש ספטמבר וראש השנה, במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ, שיקיימו פעילות
מעשירה, ללמידה על עולמן של הדבורים והדבוראים. המלצות לביקור במכוורות תיירותיות מצפון עד דרום ולקנייה ישירה של דבש מהדבוראים: 

“דבורת התבור” במושב שדמות הדבורה

מרכז המבקרים דבורת התבור בשדמות הדבורה מזמין אתכם במסגרת פסטיבל הדבש לשלל פעילויות לכל המשפחה כדי להכיר לכם מקרוב את עולם המכוורת. תצאו לסיור בהדרכת דבוראי, תכינו נר מדונג ותוכלו לקחת חלק בסדנאות יצירה. הפעילויות מתקיימות בין התאריכים 15-17/09/2023 בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

משק אופיר

בימי שבת 02/09 ו 09/09 משק אופיר מזמין אתכם להגיע ולהכיר מקרוב את עולם הדבורים. במהלך הסיור שלכם כאן תוכלו לצפות בסרט על עולם הדבורים והדבוראים, תצאו לסיור במכוורת הכולל הסבר מפורט על עבודת הדבורה, תוכלו לצפות מעבר לזכוכית אטומה בפעילות של כוורת פעילה, ללבוש בגדי דבוראי, להכין פיתות עם דבש בטבון ולטעום מגוון סוגים שונים של דבש. בנוסף במתחם יש משחקי עץ וג’ימבורי קטן לילדים. מידע מפורט על האירוע והרשמה מראש באתר הרשמי של משק אופיר.

מכוורת הכל דבש

ביסוד המעלה אתם מוזמנים להגיע אל מרכז המבקרים של מכוורת “הכל דבש”. שם תפגשו את הדבוראי עמית יוסף שמזמין אתכם לפעילות במכוורת וסיור חוויתי שבמהלכו תחשפו לעבודתו של הדבוראי ולעבודתה של הדבורה. בואו ללמוד ולהכיר את הקשר בין הצוף, הדבש ועל תהליך האבקת הפרחים ואיך כל זה קשור לפירות והירקות שאנחנו אוכלים. במהלך הביקור תוכלו לצפות בסרט, תבקרו במכוורת, תראו את תהליך רדיית הדבש עד לשלב שנארז בצנצנות. למידע נוסף לחצו כאן.

מכוורת איילת השחר

במכוורת איילת השחר הדבוראים אהוד הלוי ותלם גלילי, דור שלישי למגדלי דבורים, מייצרים במכוורת דבש גלילי איכותי במכוורת שהיא כבר בת מעל 100 שנים. מזמינים אתכם לטעימות דבש וסיורים מודרכים – בתיאום מראש בלבד. בחנות הבוטיק באיילת השחר תמצאו מגוון זני דבש במכירה ישירה. למידע נוסף לחצו כאן.

מכוורת הבוסתן

כוורת “הבוסתן” בפקיעין והדבוראי ג’מאל חיר מזמינים אתכם לאירוח חווייתי הכולל פעילויות להכרת עולם הדבורים בשילוב אירוח דרוזי מסורתי. תוכלו ליהנות מתה צמחים תוצרת המקום וקפה באוהל דרוזי, סדנאות לילדים כמו מילוי בקבוק בחול צבעוני, סדנת יצירה נרות מדונג, צביעת תבניות גבס ועוד. תוכלו לקבל הדרכה על תהליך הייצור של הדבש, לצפות בסרט על עולם הדבורים, הילדים יוכלו ליהנות מפינת משחקים, פינת חי וליטוף חיות משק, פינת פיקניק ועוד. לתיאום מראש ולהזמנות: 0522477897.

משק לין 

מכוורת משק לין בכפר ביל”ו מזמינים משפחות לביקור במרכז המבקרים שבמסגרתו תוכלו לשמוע על חיי הדבורים, על החשיבות שלהם לטבע ולאדם ולהשתתף במגוון פעילויות בנושא. במהלך הביקור תפגשו דבוראי ותכירו את עבודתו בזמן אמת שהוא פותח את הכוורת, תצפו בסרטון על עבודתו של הדבוראי, תוכלו להתחפש לדבורה, להיכנס אל חדר רדיית הדבש וגם להפעיל את המכונה הידנית. כחלק מהביקור שלכם תצפו גם על הדבורים בפעילות בתוך הכוורת השקופה ותוכלו לטעום מהדבש ולהכין נר מדונג. למידע נוסף לחצו כאן.

מאחורי הדבש

“מאחורי הדבש” בכפר חב”ד שייך למשפחת שניאורסון המפורסמת שלפרנסתה הקים אבי המשפחה, רבי משה, מכוורת דבורים. ילדיו ממשיכים את דרכו ומזמינים אתכם לפעילות חינוכית על עולם הדבורה. במהלך הפעילות תוכלו לצפות בכוורת השקופה ולהכיר את עולמם של הדבורים מקרוב. בחדר היצירה הילדים יוצרים נר מדונג, פוגשים את הדבוראי, שומעים על עבודתו בכוורת ועוד. למידע נוסף לחצו כאן.

הכוורת בית חורון

הכוורת בבית חורון היא מרכז מבקרים גדול לייצור דבש. בתוך מרכז המבקרים תוכלו לצאת לסיור שבו תחשפו לעולמן המרתק של דבורת הדבש. תוכלו לקבל נקודת תצפית על מבנה הכוורת, לבקר בחדר הרדייה ולצפות על תהליך רדיית הדבש. תיחשפו גם לציוד שהדבוראי משתמש בו בזמן פתיחת הכוורות. במקום יתקיימו פעילויות נוספות שמתאימות לכל המשפחה. למידע נוסף לחצו כאן.

מכוורת פורת

במושב עין יהב שבערבה התיכונית נמצאת מכוורת ‘פורת’, ואתם מוזמנים להגיע ולצאת לסיור של שעה אל חייה של הדבורה ועבודתה הקשה בייצור דבש. במרכז המבקרים מכוורת פורת תצפו תחילה בסרט על ייצור הדבש ומשם תעברו היישר אל תצוגת מכוורות שקופות, כך תוכלו להכיר וללמוד על הכוורות ועבודתן של הדבורים. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

בית הדבש והדבורה

בית הדבש והדבורה בקיבוץ יד מרדכי מקיים השנה את פסטיבל הדבש בתאריכים 16-17/9/23 עם פעילות מתוקה במכוורת. צפייה בעבודת הדבוראי, למידה חווייתית על המבנה המשפחתי בכוורת, על המלכה, על תהליך ההאבקה, על מלאכת הפיכת הצוף לדבש ועל תרומתו לגוף האדם. במסגרת הפעילות ניתן לראות איך פותחים כוורת אמיתית מבעד לחלון זכוכית, ליצור נרות מדונג טבעי ועוד. להזמנות: 052-3923104.

מומלץ להתעדכן מול המכוורות על זמני הפעילות. פרטים נוספים באתר מועצת הדבש לחצו כאן או בפייסבוק “פסטיבל הדבש”.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.