Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוגגים סוכות במוזיאונים של משרד הביטחון

יחידת המורשת והמוזיאונים של משרד הביטחון אחראית על 10 מוזיאונים הפרוסים ברחבי הארץ. מוזיאונים אלו מהווים יחדיו “מנהרת זמן” למסע מרתק מימי ראשית הציונות, דרך תולדות הכוח המגן העברי בארץ ישראל ועד להקמת צה”ל וימינו. כל זה דרך האירועים הביטחוניים שהפכו את מדינת ישראל למה שהיא. בחול המועד סוכות 01-05/10/2023 אתם מוזמנים להגיע בין השעות 09:00-16:00 ולהנות מסיורים מודרכים, הצגות, סדנאות יצירה, סרטונים, סיפורי גבורה וחוויות לכל המשפחה בתשלום וברישום מראש. להלן המוזיאונים:

מוזיאון בית השומר בקיבוץ כפר גלעדי

בתקופת העלייה השנייה לישראל היה צורך בהקמת כוח מגן עברי, ברגע זה ארגון השומר הוקם. בשנת 1907 הוקם ארגון “בר גיורא” ובהמשך כדי להקים אותו כארגון רישמי הוא הפך לארגון “השומר”. במוזיאון בית השומר שנמצא בכפר גלעדי ניתן לראות סרטונים קצרים שמספרים את חוויותיו של איש “השומר”, תמונות ענק, כלים חקלאיים, כלי נשק שונים, פסלי ברונזה וגם סרט שמספר את סיפורים מפי צאצאי משפחות השומר. בנוסף ניתן ללמוד כאן על תקופת העלייה השנייה, מאורעות תל חי ופיתוח ההתיישבות בגלילי העליון. פרטים בטלפון: 04-69415656.

מוזיאון בית "השומר" – כפר גלעדי
מוזיאון בית "השומר" – כפר גלעדי

מוזיאון אסירי המחתרות בעכו

מוזיאון אסירי המחתרות בעכו מספר את סיפורו של הכלא שפעל כאן בתקופת המנדט הבריטי בין השנים 1920-1948. הסיפור כאן מסופר מנקודת מבטם של אסירי המחתרות: ההגנה, האצ”ל ולח”י שהיו כלואים כאן באותה תקופה. כאן תוכלו לצאת לסיור חוויתי שכולל הדרכה, סרטים, מייצגים מקורים שנשמרו לאורך כל השנים ועוד. בנוסף בסוכות יתקיימו סיורים מודרכים וסיור תיאטרלי לכל המשפחה מותנה בהרשמה מראש בטלפון: 04-9911375.

מוזיאון בית הדודים במושב אביחיל

מוזיאון בית הדודים ממוקם באחד מהמבנים המרשימים שתראו. הוא נמצא בראש גבעה שממנה ניתן לקבל נקודת תצפית מדהימה על עמק חפר והשרון. את מוזיאון בית הדודים הקימו יוצאים הדודים העבריים שפעלו בזמן תקופת מלחמת העולם הראשונה. כאן אפשר להיחשף למגוון רחב של אירועי גבורה והתנגבות יהודית. לכבוד סוכות יתקיים סיור תיאטרלי לכל המשפחה בליווי שחקנית. פרטים בטלפון 09-8822212.

מוזיאון העפלה וחיל הים בחיפה

מוזיאון העפלה וחיל הים ממוקם על קו החוף של העיר חיפה. המוזיאון מספר את סיפור ההעפלה בתקופת המנדט הבריטי ובנוסף מציג גם את התפתחותו של חיל הים במהלך תקופת ההעפלה. תוכלו לעבור בין כלי השיט שהמוזיאון מציג כמו ספינות טיפים, צוולת אח”י גל, ועוד שלל אומניות מעפילים שאת חלקם אפשר לראות גם מחוץ למוזיאון. בסוכות יופעל “הבריחה מקפריסין” חדר בריחה לכל המשפחה מותנה בהרשמה מראש בטלפון 072-2798030.

מוזיאון העפלה וחיל הים
מוזיאון העפלה וחיל הים

מוזיאון לח”י בתל אביב

מייסדו ומפקדו של ארגון לוחמי חירות ישראל “לח”י” ארבהם יאיר שטרן נרצח ממש כאן בבית שבו נמצא מוזיאון לח”י. בדירת הגג הותקנה מערכת אור קולית שמספר את קורותיו של יאיר מימיו האחרונים בבניין. בנוסף כאן תוכלו למצוא אולם הנצחה לחללי לח”י וקיר בעיצוב מיוחד מאוד שמנציח את עולי הגרדום מאנשי ניל”י ועד לאלי כהן ז”ל. בסוכות יתקיימו סיורים מודרכים בשילוב מציאות רבודה וסיור תיאטרלי בליווי שחקן בתיאום מראש 073-3534899.

מוזיאון האצ”ל בתש”ח בתל אביב

בתוך תחום גן צ’ארלס קלור ממש על קו החוף של תל אביב עומד מוזיאון האצ”ל בתש”ח שנקרא גם “בית גידי”. הוא מספר את סיפורו של הארגון הצבאי הלאומי בזמן מלחמת העצמאות. המוזיאון מתמקד בפעילותו של האצ”ל למען הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל – מרגע ההחלטה בא”ו ועד השתלבותו בצה”ל של היום. בסוכות יתקיימו הפעלות וסדנאות יצירה ברוח המחתרתית לכל המשפחה בתיאום מראש בטלפון 03-5172044.

מוזיאון ההגנה בתל אביב

ממש לאחר קום המדינה הוקם מוזיאון ההגנה על ידי חבריו. כאן תוכלו למהיחשף לסיפורו המלא של ארגון ההגנה. המוזיאון בנוי מ 3 קומות שבהן יש תצוגות חדשניות וסרטים המנציחים את הפעילות של ההגנה כולל סיפור ההתחתחות של היישוב העברי בארץ ישראל בשנות המנדט הבריטי. בסוכות תוכלו להנות מהצגה נודדת בתצוגת המוזיאון בליווי שחקנים ובשילוב הקהל “מפקדת חשאית בלב השדרה”. בהרשמה מראש בטלפון 03-5608624.

מוזיאון האצ”ל בתל אביב

מוזיאון האצ”ל נמצא בבית ז’בוטינסקי מוקדש כל כולו להנצחת ארגון האצ”ל. כאן המבקרים נחשפים למסמכים מקוריים, קטעי עיתונות, צילומים, כלי נשק מקוריים וסרטים של פעילות האצ”ל במהלך 17 שנות קימו. המבקרים כאן יעברו בין 3 קומות כאשר בכל קומה תוכלו לקבל סיפור שונה לפי ציר הזמן. פרטים נוספים בטלפון 03-5253307.

מוזיאון הפלמ”ח בתל אביב 

מוזיאון בית הפלמ”ח בתל אביב מספר את סיפורו של הפלמ”ח בהקמתו ועד סופו. המבקרים כאן הופכים להיות חלק פעיל במסע הפלמ”ח שאותו מציגים כאן בעזרת מצגות אוקוליות. המסע מעביר את המבקר בין 12 חדרים הכוללים תפאורה משוכללת, סרטים ואקפטים שמעבירי את רוח התקופה. בסוכות יתקיים סיור חוויתי בתצוגה הייחודית “מסע פלמ”ח” מציינים יום הולדת 100 לחיים גורי בסוכה מספרת וערב אושפיזין בהרשמה מראש בטלפון 03-5459800.

מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים

מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים נמצא בתוך מבנה “אכסניית הצלייניות הרוסיות” שעומד כאן מהמאה ה 19 והוא חלק ממגרש הרוסים. בתקופת השלטון הבריטי האסנייה הפכה לבית הסופר המרכזי ובו נכלאו עשרות אם לא מאות לוחמי המחתרות: ההגנה, האצ”ל ולח”י.  בסוכות יתקיימו סיורים מודרכים בשילוב שחקנים, משחק משימות משפחתי וסדנאות יצירה. פרטים בטלפון 02-6233166.
סוכות במוזיאוני משרד הביטחון

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.