Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל "משקים פתוחים" בפתחת ניצנה - סוכות 2024

בחג הסוכות מזמינה החברה לפיתוח קיסריה את הקהל הרחב ליהנות ממגוון אירועים לכל המשפחה באחד הלוקיישנים היפים בישראל, נמל קיסריה. בין האטרקציות המצפות לאורחי הנמל במהלך החג: 17/10-22/10 בין השעות 14:00-11:00 במדשאות הנמל ייהנו המבקרים ממשחקי עץ מגוונים לכל המשפחה. זה הזמן להתנתק מהמסכים, להתחבר אל הטבע ואל המשפחה, ולגלות מחדש את הכיף שבמשחקים המסורתיים.

זוהי השנה השישית בה מתקיים “פסטיבל משקים פתוחים” בפתחת ניצנה על שם שמוליק ריפמן ז”ל, המשלב סיורים וחוויות חקלאיות בחממות ובמשקים החקלאיים במדבר הנסתר של ניצנה. הפסטיבל ייערך השנה בימים שני עד רביעי, 21-23.10.2024 בחול המועד סוכות במשק ניצנה והאזור. בפתחת ניצנה 5 יישובים והיא ההתיישבות הישראלית היחידה על גבול מצרים, המשמשת חוד החנית של פיתוח החקלאות הישראלית המתמודדת עם אתגרי האקלים.

פסטיבל משקים פתוחים יאפשר לכם, דווקא בתקופה מורכבת זו, להתנתק קצת מהשגרה המורכבת ולהתחבר לטבע ולנופים הייחודיים של חבל ארץ זה. הפסטיבל יתפרס על פני שלושה ימים כשבכל יום יתקיימו סיורים, סדנאות, הופעות תחת כיפת השמיים ושוק איכרים מקומי ממנו תוכלו לצאת עם תוצרת טרייה הביתה. במרחב הפסטיבל יוצבו עגלות קפה ודוכני אוכל. הכניסה לפסטיבל בעלות מסובסדת של 30 ₪.

תוכנית הפסטיבל: לו”ז יומי לימי הפסטיבל

10:00-16:00 – סדנאות ופעילויות במשק החקלאי ניצנה ושוק איכרים  סדנאות ופעילויות במרחב: הכנת משחקים לחיות בחווה השיקומית, מלאכות קדומות – קליעת סלים ובנייה באדמה, פעילות חושים בגן התבלינים, טיולים מודרכים לגן הלאומי ניצנה הסמוך, יוגה לכל המשפחה, אירוח ב’שיג’ (אוהל אירוח בדואי מקורי), הכנת פיתות על הסאג’ ותה בדואי,  דוכני איפור בצבעי אדמה.

החל משעה 16:00-20:30 – סיורים במשקים החקלאיים של פתחת ניצנה  – סדנת כבישת זיתים וסיור בכרמים החלוציים – משק כרמי שלום: מפגש עם אורן ורויטל, מחלוצי החקלאות המדברית בניצנה, שיספרו לכם את סיפור החלוציות של המשפחה, ולחוויה של יצירה טעימה שתוכלו לקחת הביתה. בסדנה תלמדו את המתכון הסודי של רויטל לכבישת זיתים, ותגלו סיפור מרתק על ההתיישבות בפתחת ניצנה, וההפיכה של “השממה” למקור חיים. איפה: משק כרמי שלום, באר מילכה.

חפש את המטמון במשק תושיה: משק תושיה הוא מרכז חקלאי חינוכי עם מגוון גדול של עצי פרי אורגנים. במשק מגדלים בלב מדבר בין דיונות חול גפנים, זיתים, רימונים, תמרים, חרובים, תפוחים, אגסים ועוד ועוד.  אתם מזומנים להצטרף אלינו לסיור בשעות הנעימות של אחר הצהריים ממש לפני השקיעה, ביחד נבצור ענבים, נטייל בין העצים תוך כדי משחק חפש ת’מטמון המתאים לכל המשפחה ונטעם תירוש טבעי ויינות מעולים מהיקב שלנו. איפה: משק תושיה, באר מילכה.

המלכה של ניצנה: עגבניית השרי – סיור במשק לוי: עגבניות השרי הן המלכות של פתחת ניצנה ובמשק לוי זהו עסק משפחתי. בסיור תבקרו בחממות, תכירו את סוד ההצלחה של העגבניות הגדלות במקום הכי לא צפוי בארץ, ותטעמו את “הסוכריות” האדומות הנחשקות, שמעוררים זיכרון נוסטלגי של העגבניות “של פעם”. איפה: משק לוי, קדש ברנע.

קטיף ארטישוק ירושלמי באמצע המדבר במשק בוגנים: מפגש עם ישראל, חקלאי בתחילת דרכו, במשק הצעיר של ארטישוק ירושלמי (בטטה קסביה). במפגש תשמעו למה ישראל התאהב בעולם החקלאות, איך החלום הפך למציאות ומי מגדל ארטישוק ירושלמי דווקא במדבר. בסיור תוכלו גם להיכנס לשטח הגידול, ולחוות קטיף ישר מהאדמה! איפה: משק בוגנים, קדש ברנע.

שוק האיכרים יציע תוצרת טרייה ואיכותית: תרד, כורכום, אפונת שלג, רימונים, מלפפון, קולורבי, ארטישוק ירושלמי, יין מהנגב, שמן זית, קמחים, אומנות, מתנות כמובן עגבניות שרי ועוד.

פעילויות נוספות במהלך הפסטיבל:

  • “קרקס החנונים” – יום שני בשעה 18:00 – מופע קרקס ואקרובטיקה לכל המשפחה. ללא תשלום נוסף לרוכשי כרטיס לפסטיבל.
  • הופעה של ירמי קפלן – יום שלישי 22.10.2024 –בשעה 19:00 – בעלות של 50 ₪ לכרטיס. לרכישה : לחצו כאן.
  • טיולים רכובים לחמוקי ניצנה – 100 ש”ח לרכב, 40 ש”ח לרוכב בודד.
  • סיורי איזיריידרים – 100 ש”ח לרוכב בודד, 50 ש”ח לילד.
  • צילום משפחתי עם הצלמת נועה ברנט – 20 ש”ח לתמונה.
  • ללנים בחאן ניצנה יהיה מחיר מיוחד לכרטיס המשלב את הלינה וכניסה לפסטיבל : מבוגר-100 ₪ ילד (3-12)-90 ₪. במתחם נמצאת בריכה לרשות הלנים בחאן.
  • בשעה  20:30 – יציאה לטיול לילי לצפייה בעקרבים וכוכבים לכלל משתתפי הפסטיבל.
  • מידע נוסף באתר הרישמי.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.