Skip to content
Search
Search
Close this search box.

פורים 2023 במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים, מזמין את קהל החוגגים, צעירים ומבוגרים, לחגוג את פורים כמו בפרס! מגילת אסתר מתארת את משתאות הפאר שערך אחשוורוש לשריו ולעמו, שמוסיקה הייתה חלק מרכזי בהם. אז באילו כלים נגנו במשתה המלך? איזה נעימות השמיעו? במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים קיים חדר קסום, בו ניתן לראות, להאזין ואפילו להתנסות בנגינה על כלי נגינה פרסים עתיקים, כמו הסנטור המדהים שהוא אב קדמון להמון כלים שאתם מכירים,

הטאר – הגיטרה הקדומה והמרהיבה, והזארב – התוף בעל הצלילים העמוקים ועוד המדריכים המיוחדים מהמוזיאון ינחו סיור עם תחפושות פרסיות מסורתיות יספרו לנו על הכלים, ינגנו לנו שירים בפרסית ויספרו לנו על התרבות ואורחות החיים באותה התקופה בפרס. ברחבת כיכר המוזיקה הצמודה למוזיאון יתקיימו אירועים הופעות, קריאות מגילה ואירועים חינמיים בימי החג. פורים 2023 המוזיאון המוזיקה העברי, כיכר המוזיקה, ירושלים בין התאריכים 06-08/03/2023. 

הסיור ימשיך לחלליו הנוספים של המוזיאון- במוזיאון המוזיקה העברי 7 חללים, כל אחד מהם מוקדש לאזור שונה בעולם, ובהם כ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומוצגים במוזיאון. בנוסף בבחלל העברי, המוקדש לעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, יוכלו ליהנות המבקרים מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

המעוניינים לערוך סיור עצמאי יכולי לעשות זאת באמצעות ‘סבא לוי’, המדריך הוירטואלי המלווה את מבקרי המוזיאון, באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון. ניתן לעבור עם סבא לוי ב-16 עמדות, בהם יקבלו הסברים, יצפו בסרטונים, יתנסו בכלי נגינה וישחקו במשחקים אינטראקטיבים. הסיורים מתאימים לגילאי 4 ומעלה. מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה. שעות פתיחת המוזיאון:  א’-ה’ 10:00-19:00 ו’ – 10:00-14:00. למידע נוסף באתר הרישמי לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.