Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משפחות יקרות – אלו הסיבות שבגללן כדאי וחשוב לטייל

יש משפחות שאוהבות מאוד לטייל ויש כאלו שהמחשבה על יציאה לטיול עם הילדים מעייפת אותם עוד לפני שיצאו בכלל. זה נכון שטיול עם ילדים יכול להיות מעייף, דורש תכנון ולפעמים גם לא יוצא כפי שתכננו אבל למרות כל אלו לטיול משפחתי יש עוצמה גדולה, חוויה משותפת שיש להעריך ולהתענג עליה.

נציג כאן את הסיבות שכדאי שתזכרו לפני שאתם מוותרים בפעם הבאה על הצעה לטיול:

1. הטיול מרחיב אופקים בין אם אתם מטיילים בעולם או ברחבי המדינה, עצם היציאה מאזור הנוחות שלכם והשגרה היומיומית משפרת את ההסתכלות של המשפחה שלכם על העולם. ביציאה לטיול אנו נחשפים לאנשים שונים ולמקומות חדשים. אנו ממליצות תמיד גם להתמקד בנופים ובאנשים מסביב על מנת ללמוד על השוני מהסביבה הרגילה שלנו. הטיול מלמד אותנו תקשורת עם אנשים שלא היינו פוגשים בלעדיו ולעיתים מאפשר לנו לראות את העולם דרך עיניים של מישהו אחר.

2. הטיול מעצב אופי מאחר וילדים לומדים הכי טוב דרך חוויה ולא דרך מילים, טיול הוא הזדמנות נהדרת ללמד את ילדינו ערכים והתנהגויות שחשובות לנו. סבלנות, איפוק, נימוס, הסתגלות לשינויים, שיתופיות, קבלת השונה ויצירתיות – הם חלק קטן מהדברים שניתן ללמוד בטיול משפחתי. שמרו על אוירה טובה בטיול ונצלו הזדמנויות על מנת לשמש דוגמא לילדים שלכם ולעצב אותם כרצונכם.

3. טיולים מנגישים לנו את השפע שיש בטבע זריחת השמש בשעת בוקר מוקדמת, ערפל שמכסה את ההר, מפל עוצמתי מתוך המדבר, חיות חופשיות שמתרוצצות. כמה חוויות מעוררות התפעלות הטבע מספק לנו. מצאו זמן לטייל בטבע השונה, בהרים המושלגים ובמדבר, בנהרות ובמעיינות הקטנים, במקומות בהם השמיים חשוכים והכוכבים מאירים. המדינה שלנו התברכה בשפע מכל אלו  – למדו את ילדיכם על הדברים המופלאים של הטבע.

4. טיולים הם מעוררי השראה וחינוך אתם אלו שיכולים לעורר בילדים שלכם את הצמא לידע, את הרצון ללמוד דברים חדשים ולדעת. בין אם אתם מטיילים במוזיאון, באתר עתיקות, במדבר או בעיר אחרת -טיולים מספקים לנו הזדמנויות רבות כדי ללמד על היסטוריה, מדע, אומנות, תרבויות, קולינריה ועוד. נצלו את ההזדמנות והסבירו לילדים איפה הם נמצאים ומה הם רואים סביבם.

בנוסף לכך שהם ילמדו ידע ספציפי הם ילמדו בעיקר להיות סקרניים, לשאול שאלות ולחקור על העולם.

5. טיולים מעוררי תקשורת כשאנחנו מטיילים אנחנו רחוקים מהעבודה, מהמשימות והלחץ. נסו להתנתק מהמסכים (גם ההורים וגם הילדים) ופשוט תיהנו אחד מחברתו של השני. נהלו שיחות, זו הזדמנות מצוינת להתעניין בילדים מעבר לשיעורי הבית והמטלות היום-יומיות. תתהלכו יחד, תשירו, תצחקו ותקשיבו לטבע. זכרו שניתנה לכם ההזדמנות לטייל יחד וליהנות כמשפחה. המסכים והטלפונים יחכו לכולכם בסוף היום, כשתחזרו לשגרה.

אז בפעם הבאה שאתם מוותרים כל כך מהר על הזדמנות לטייל עם המשפחה, תנסו להיזכר ברשימה הזו, אולי זה יעשה לכם חשק. וכשתחזרו הביתה תהיו גאים בעצמכם, היו שמחים על דברים שעשיתם יחד במקום להצטער על הדברים שלא.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.