Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאונים בירושלים לכל המשפחה

ביקור במוזיאונים בירושלים עם ילדים יכול להיות חוויה מרתקת ומעשירה, הן עבור הילדים והן עבור ההורים. ירושלים מציעה מגוון רחב של מוזיאונים לכל המשפחה, המציגים תערוכות אינטראקטיביות, פעילויות יצירה, סדנאות וסיפורים. חשוב לבחור מוזיאון המתאים לגילם ולעניין של הילדים. מומלץ לבדוק מראש את אתר האינטרנט של המוזיאון, שם תוכלו למצוא מידע על התערוכות המוצגות, פעילויות לילדים, שעות פתיחה ומחירי כניסה. הנה כמה מומלצים:

מוזיאון המדע

מוזיאון המדע בירושלים מציע חווית בילוי חינוכית מהנה לכל המשפחה. במוזיאון מגוון רחב של פעילויות לילדים בתחום המדע, תערוכות מרשימות ומתחמי התנסות ומשחק. בביקור במוזיאון יוכלו הילדים לצפות ולהתנסות בטכנולוגיות חדשניות, להשתתף בסדנאות המשתנות ולצפות בהדגמות וניסויים מדעיים מגוונים. התערוכות והפעילויות במוזיאון המדע משתנות מעת לעת ולכן כדאי מאוד להתעדכן בטרם ההגעה על מנת להכיר מראש, ולהתאים את הביקור שלכם לגיל הילדים. למידע נוסף לחצו כאן.

מוזיאון המוסיקה

המבקרים במוזיאון המוסיקה בירושלים מקבלים הצצה מרתקת אל עולם הנגינה, הצלילים והמוסיקה. המוזיאון ידידותי מאוד לילדים ויש בו מגוון רחב של כלים ומיצגים מתחום המוסיקה שבהם יכולים הילדים לשחק ולהתנסות להנאתם. במוזיאון תקחו חלק בחוויה וירטואלית יחידה במינה על ידי שימוש במשקפי VR. במהלך הסיור תוכלו להשתתף בתחרויות שונות, פעילויות אינטראקטיביות ומשחקי אתגר שיעצימו לכם את החוויה. ניתן לבחור בסיור עצמאי המלווה בהדרכה וירטואלית מהנה או בסיור מעמיק המלווה במדריך. למידע נוסף לחצו כאן.

מוזיאון מגדל דוד

מגדל דוד הוא מבין האתרים ההיסטוריים החשובים של ירושלים והוא חושף את סיפורה בן אלפי השנים של העיר. במוזיאון מתקיימות פעילויות מגוונות למשפחות שמטרתן להנגיש את המידע המרתק גם עבור הילדים. מוזיאון מגדל דוד מפעיל גם מופעי לילה חדשניים שמוקרנים על חומות העיר בפירוטכניקה מרשימה ומיוחדת במינה. בתקופות של חופשות וחגים מתקיימות במוזיאון פעילויות ייחודיות למשפחות. למידע נוסף לחצו כאן.

מוזיאון הרצל

מוזיאון הרצל, הממוקם למרגלות הר הרצל בירושלים, הוא מרכז חינוכי ייחודי המוקדש לזכרו ופועלו של בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה. המוזיאון, המחודש ברוח צעירה ומודרנית, מציע למבקרים חוויה מרתקת המשלבת טכנולוגיות מתקדמות ותצוגות אינטראקטיביות. הביקור במוזיאון מתחיל במיצג אורקולי מרהיב המספר את סיפור חייו של הרצל, החל מילדותו בבודפשט דרך פעילותו הציונית הענפה ועד ימיו האחרונים. בהמשך, ניתן לבקר בחדר העבודה המקורי של הרצל, בו כתב את ספרו המפורסם “אלטנוילנד” וחלם על הקמת מדינה יהודית. למידע נוסף לחצו כאן.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל, השוכן בגבעת רם בירושלים, הוא המוזיאון הגדול והחשוב בישראל. הוא מציג אוספים עשירים ומגוונים המשקפים את תרבויות העולם לאורך ההיסטוריה, החל מארכיאולוגיה ומטבעות ועד לאמנות מודרנית ועכשווית. במוזיאון ישנם תערוכות קבועות וגם מתקיימות במוזיאון ישראל תערוכות מתחלפות רבות, הרצאות, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה. למידע נוסף לחצו כאן.

בית עגנון ירושלים

בדרום ירושלים נמצא ביתו של שמואל יוסף (ש”י) עגנון. עגנון היה מגדולי הסופרים העבריים בעת החדשה וגם חתן פרס נובל לספרות. במהלך הביקור שלכם כאן תוכלו להיכנס אל חדר עבודתו המקורי של עגנון ובו כ 8,000 ספרים שהיו השראה לכ 1,000 סיפורים שנכתבו בחייו של עגנון. בנוסף לחדר תסיירו גם במרפסות, גינה שמשמשת לאירועים בעונת הקיץ וטרקלין משוחזר של משפחתו. במשך כ 40 שנה עגנון היה חי וכאן יצר וכתב את הרומנים הגדולים של הספרות העברית במאה ה 20. במהלך הביקור שלכם בביתו תוכלו לחוות את מקורות ההשראה של עגנון ולפגוע רגעים מחייו. למידע נוסף לחצו כאן.

מוזיאון יד ושם

בהר הזיכרון בירושלים, ניצב מוזיאון יד ושם, מוסד הנצחה רשמי של מדינת ישראל, המוקדש לזכר קורבנות השואה ולקידום ההבנה והמחקר בנושא. המוזיאון שמשתרע על פני שטח נרחב הוקם בשנת 1953 והוא כולל מגוון רחב של אולמות תצוגה, אנדרטאות, מרכזי מחקר וספריות. ביקור ביד ושם הוא חוויה מרגשת וקשה, המובילה את המבקרים במסע מרתק דרך אירועי השואה הנוראית. הביקור מגיל 10 ומעלה בלבד. למידע נוסף לחצו כאן.

גבעת התחמושת

בגבעת התחמושת ששוכנת בגובה 797 מטרים מעל פני הים בצפון ירושלים התרחש אחד מהקרבות הקשים בזמן מלחמת ששת הימים במערכה על ירושלים. בשנות ה 30 הבריטים בנו בית ספר לשוטרים על הגבעה ובמהלך מלחמת העצמאות כבשו הירדנים את הגבעה והקימו מוצב ירדני מבוצר שהיה פעיל עד מלחמת ששת הימים. אחת המשימות שחטיבת המילואים 55 של הצנחנים בפיקודו של מוטה גור קיבלה הייתה לכבוש את הבונקר המרכזי ובכך לכבוש את הגבעה בדרכם אל העיר העתיקה. בביקור שלכם בגבעת התחמושת תוכלו לצאת לסיור מודרך באתר הקרב, ללכת בתעלות הקשר שהירדנים בנו כאן, לצפות במיצג אורקולי המתאר את מהליכי הקרב על ירושלים ולהיכנס אל המוזיאון החדש המציג את שלושת ימי המערכה על ירושלים עם מערכות שמע אישיות. למידע נוסף לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.