Skip to content
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים - הנופש הראשון שלנו עם תינוק

התחלה התלבטנו אם לטוס לחו”ל ואז החלטנו שאולי לפעם ראשונה יהיה חכם יותר לבחון את הסיטואציה בגבולות הארץ. אז החלטנו לנסוע לירושלים לחמשוש. ארזנו חצי בית, כל דבר שלהערכתנו יעשה את החוויה קלה ונעימה יותר. כל מה שקשור לאוכל שלו כמובן, משחקים שהוא אוהב. את הלול והנחשוש והסדינים שלו. למרות שהמלון הבטיח לול, ומההיכרות שלנו עם הקושי שלו בהירדמות, רצינו שהוא ירגיש כמה שיותר כמו בבית.

בחרנו לישון במלון DEM וזאת הייתה בחירה מצוינת מכמה סיבות: מיקום מצוין, ארוחת בוקר מפנקת באחד מבתי הקפה באיזור עם שובר מהמלון וכמובן שירות מקסים! לדילים של המלון לחצו כאן בנוסף למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו להנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ וירושלים, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלמעבר לאתר לחצו כאן.

בדרך עצרנו בהר הרצל כי מאוד רצינו לראות את המקום, היינו שם כשעה. בהר הרצל מתקיים טקס יום הזיכרון / העצמאות מדי שנה ובו קבורים גדולי האומה, ביניהם גם בנימין זאב הרצל על שמו קרוי ההר. מדובר בפארק גדול, יפה ומטופח מאוד, ומי שלא היה מעולם, מומלץ מאוד. אנחנו הלכנו עם המנשא למרות שניתן גם עם עגלות.

הגענו למלון ושם נהיה מעט קשה יותר. אלון כבר היה עייף וחסר סבלנות. דבר ראשון פרקנו את הלול, הסדינים והנחשוש איתו הוא רגיל לישון. לקח זמן להרדים אותו (בסוף נרדם על הידיים מה שבבית לא צריך) ובסופו של דבר הוא ישן ממש מעט. הם אמנם תינוקות אבל הם מבינים כשהם נמצאים מחוץ לשגרה שלהם. למלונות נוספים מומלצים בירושלים לחץ כאן

אחה”צ יצאנו להסתובב בעיר עם העגלה, זה כבר עבר חלק יותר כי את העגלה הוא אוהב. הלכנו לראות את המזרקות המנגנות בפארק טדי שהם אטרקציה נחמדה, בעיקר לילדים גדולים יותר שיכולים להיכנס פנימה לתוך המים, בזמן שהמזרקות “מרקדות” ומוארות. באופן כללי בירושלים בערב קריר (גם בקיץ), אז חשוב להתלבש חמים ולהביא בגדי החלפה.

עשינו טיול נחמד מאוד ברכבת הכותל שהביאה אותנו עד הכותל, חיכתה לנו והסיעה אותנו חזרה לשער יפו. זה היה פתרון מעולה כי עם עגלה קשה יותר להגיע עד הכותל. משם חזרנו למלון להתארגן לשינה של אלון.

בבוקר קמנו אחרי לילה לא פשוט בו אלון התעורר מספר פעמים. מעט חסרי כוחות הרמנו  את עצמנו בידיעה שהיום עושים יום טיול מיוחד שיעניין גם אותו אז אולי יהיה קל יותר. הלכנו לגן החיות התנ”כי. כמה דגשים לגבי הגן: הגן גדול ובקיץ חם (אין הרבה צל), הוא אמנם נגיש עם עגלות אבל רובו בעליות / ירידות מתונות. את חלקו עשינו ברגל ואת חלקו עם הרכבת של הפארק שהיא גם אטרקציה וגם מאוד מסייעת בהגעה לנקודות מסוימות. ההמלצה שלנו היא לקחת את הרכבת בהתחלה, לנסוע עד הסוף ומשם להתחיל לרדת חזרה. אלון כנראה התעייף מאוד ונרדם בעגלה מיד כשיצאנו מהפארק – למידע נוסף על גן החיות התנכי לחץ כאן.

לאחר הפסקת אוכל ותנומה של אלון, המשכנו לאקווריום שנמצא במרחק 2 דק’ נסיעה מגן החיות. בניגוד לגן החיות האקווריום מקורה כולו ולכן נעים יותר בימי הקיץ החמים. מקום מקסים וגדול, חוויה מומלצת מאוד במיוחד עם ילדים. להסבר מפורט על אקווריום ישראל לחץ כאן.

לסיום היום הזה, הלכנו לראות את עין לבן – נקבת מים מקסימה שנמצאת מטרים ספורים מאחורי האקווריום (מרחק נסיעה). מי שרוצה ביום חם יכול לטבול במים – למידע על עין לבן לחץ כאן . משם למלון במטרה לנסות לישון קצת לפני בערב. מרוב עייפות מהחוויות של היום, אלון נרדם די מהר אחרי מקלחת טובה.

בערב ב 20:00 היו לנו כרטיסים מוזמנים למופע “המלך דוד” המוקרן על חומות הכותל. עקרונית זו שעה קצת מאוחרת עבור אלון וגם לא ידענו איך הוא יגיב למופע מסוג כזה ואם תהיה לו סבלנות בשילוב עם העייפות. ממש רצינו לראות את המופע והחלטנו לנסות ולא לוותר. קיווינו שהעובדה שאפשרנו לו לישון די הרבה לפני המופע תהיה לטובתנו, ואכן כך היה.

המופע עבר בצורה נהדרת ואפילו הופתענו מאוד מהתגובה של אלון, הוא ממש היה מוקסם מהמחזות שהוקרנו על הקירות ומהמוסיקה. המופע הוגדר כאחת ההצלחות של הטיול. לאחר יציאה מהמופע וסיבוב קצר עם המנשא, הוא נרדם. שוב לילה לא חלק, אבל סביר יותר מהקודם. יום חדש.

זה היום האחרון שלנו בעיר. החלטנו שנעשה סיבוב קצר בעיר, נאכל ארוחת בוקר ומשם נתחיל לנסוע חזרה צפונה. זו גם השעה לשנת הבוקר של אלון.

באופן כללי תמיד השתדלנו שנסיעות יפלו על שנות בוקר / צהריים של אלון. באוטו הוא נרדם בקלות וזה מאוד מקל על הטיול כי גם הנסיעה עוברת חלק וגם הוא מצליח לישון ולא צובר עייפות.

בדרך עשינו עצירה ב”לגעת בחיות” בגבעת חיים. מקום מקסים עם פינות ליטוף, חליבת עזים וסיור חווייתי עם טרקטור במשק. ניתן ממש להסתובב שם בין החיות והילדים נהנים – למידע נוסף על “לגעת בחיות” לחץ כאן. כשעה וחצי כולל הסיור בטרקטור. משם נסיעה של כשעה הביתה, בדיוק בשנת הצהריים של אלון

הנופש הראשון עם תינוק הוא מאתגר במיוחד. צריך ללמוד להתאים את הטיול לסדר היום שלו בצורה שגם יהיה ניתן לעשות מה שתכננו אך לא להעמיס יותר מדי. אצלנו מה שהיה חשוב זה הקפדה על תנאי ושעות השינה כי ידענו שאם יצבור עייפות, זה יקשה עלינו ועליו. בנוסף ניסינו לשלב במהלך היום אטרקציות שיעניינו גם אותו. אנחנו מאמינות שכמעט כל דבר יכול לעניין אותם אם מעבירים להם את החוויה בגובה העיניים שלהם.

החלק הקשה עבורנו היה העייפות מהקימה בלילות. בכל יום הבנו יותר שדברים קורים בהילוך איטי יותר ולפעמים הבוקר מתחיל מאוחר משתכננו כי לוקח יותר זמן להתפקס ולהתארגן (בשונה מטיול זוגי).

בסופו של דבר זו הייתה חוויה מדהימה, היו רגעים מאתגרים והיו רגעים שבהם הופתענו משיתוף הפעולה והזרימה של אלון. במבט לאחור אפילו הרגשנו שהחוויה קצת שחררה גם אותו והוא גם הפך ל”זורם” יותר. הפתענו גם את עצמנו ביכולת ההכלה והתמרון שזה גם חלק מהעניין בנופש עם תינוק.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.