Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי מים ברחבי הארץ - לטייל ולהתרענן

בימי הקיץ החמים כולנו מחפשים מקומות טיול עם מים שיאפשרו לנו גם לטייל וגם להצטנן במים נעימים בו זמנית. למזלנו בארץ היפהפייה שלנו יש מגוון של מקורות מים, נחלים זורמים, מעיינות נובעים ושפע של נופים יפהפיים לצידם. חלקם הם מקומות שההגעה אליהם היא מאוד קצרה מהרכב וחלקם כאלה שנצטרך להתאמץ קצת כדי לראותם, אבל בכולם יש מקורות מים יפים, נעימים ומרעננים. אז בואו נכיר כמה מהם:

עין תינה – מסלול הליכה מרענן במיוחד בתוך מים זורמים. המסלול הוא קווי ובמהלכו מספר נקודות בהן תוכלו לצאת מן המים ולהמשיך ללכת במסלול יבש או לסיים את הטיול ולחזור בחזרה אל הרכב. בכניסה למסלול ההליכה ישנם שולחנות פיקניק והרבה צל. לרוב יהיה פה גם גזלן שמוכר גלידות מרעננות ומשקאות קרים 

גן לאומי נחל צלמון – מסלול הליכה בגליל העליון שבו הולכים לאורך תוואי הנחל הזורם. במהלך הטיול מגיעים אל מספר נקודות עצירה מקסימות שבהן ניתן להתמקם ליד המים וכמובן להיכנס להתרעננות. המסלול אינו קשה ואת אורכו אתם קובעים מאחר ובכל שלב תוכלו לחזור אחורנית אל הרכב, באותה הדרך ממנה הגעתם. תוכלו להתמקם בבריכה הראשונה שתפגשו או להמשיך. טיפ שלנו – ככל שתתרחקו מנקודת ההתחלה, עומס המטיילים סביב הבריכות יפחת. רוב מסלול ההליכה חשוף לשמש למעט הנקודות שליד המים שהן מוצלות ונעימות.

עין צור – בסמוך לעיר זיכרון יעקב ישנו מסלול הליכה קצר שמוביל ישירות אל מעיין נקבה שזורמים בו מים בכל ימות השנה. הנביעה זורמת דרך אמת מים לתוך בריכה קטנה. שביל אמת המים הוא אטרקציה עבור הילדים שאוהבים ללכת עם מסלול זרימת המים הרדודים.

במקום ישנם גם מספר מיצגי עתיקות מהתקופה הרומית ובאר עתיקה שמלאה במים גם היום. סביב המעיין ישנם מקומות מוצלים לישיבה וניתן לתפוס פינה לפיקניק קצר. לכל הפרטים על המסלול ולהוראות הגעה לחצו כאן.

עין לבן – הנה מעיין שרבים מכם הייתם לידו ולא ידעתם על קיומו. ממש מאחורי גן החיות התנ”כי בירושלים, במרחק של 2 דקות נסיעה, מסתתרת לה פינת טבע מיוחדת. מעיין נוסע שזורם אל תוך 2 בריכות גדולות – אחת עמוקה והשנייה רדודה יותר – ומשתיהן נשקפים נופי הרי ירושלים המיוחדים. סביב הבריכות יש עצי נוי ופרי שתחתם תוכלו למצוא קצת צל.

את הרכב מחנים מאוד קרוב למעיין ועל מנת להגיע אל הבריכות מהרכב תצטרכו לעלות כמה עשרות מדרגות, אך לא מדובר בעליה קשה במיוחד. את הביקור בעין לבן כדאי לשלב עם ביקור ב- גן החיות התנ”כי או ב- אקווריום ישראל המיוחד.

עין יזרעאל –  מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו. סביב המעיין יש המון מקום לשבת, שולחנות פיקניק וצל. מי שרוצה גם לטייל ולא רק להתרענן – מעין יזרעאל יוצא מסלול הליכה עם נוף משגע שמגיע בסופו של דבר אל תל יזרעאל ממנו יש נקודת תצפית יפהפייה על הגלבוע וגם אנדרטה לנופלים במלחמת השחרור. החזרה לרכב היא מאותה הדרך ממנה הגעתם. אל תל יזרעאל ניתן להגיע גם עם הרכב ישירות לחניון מסודר של המקום, וגם כאן תמצאו שולחנות פיקניק מפוזרים לנוחיותכם, וגם דוכן פיתה דרוזית לפעמים.

שמורת הטבע עין גדי – במדבר יהודה באזור ים המלח נמצאת אחת משמורות הטבע היפות בארץ ממנה יוצאים כמה מסלולים מקסימים  – נחל ערוגות ונחל דוד. בשני המסלולים זורמים מים בכל ימות השנה והשילוב של המים בנוף המדברי מייצרים נווה מדבר שהטיול בהם הוא פשוט חוויה. ההליכה במסלולים היא לא קשה ואת אורך הטיול אתם תקבעו בעצמכם כי תמיד תוכלו לחזור אחורה בדרך ממנה באתם.

  • נחל דוד – אורכו של מסלול ההליכה עד למפל דוד וחזרה הוא כ-3 ק”מ. בסיום המסלול הקווי מגיעים אל מפל דוד שזורם ישירות אל תוך בריכה יפהפייה שהטבילה בה היא חובה.
  • נחל ערוגות – מסלול של כ-6 ק”מ הלוך חזור. המסלול אמנם ארוך יותר, אך מניסיוננו האישי הוא מתאים למשפחות שמורגלות בטיולים והליכה. במהלך המסלול נדרשת הליכה בתוך מים וישנן בריכות שניתן לטבול בתוכן ולהתרענן.

המלצה שלנו היא להגיע למסלולים האלה בשעות מוקדמות לפני שחם מדי ולבוא עם בגד ים! ואם אתם רוצים לראות עוד משהו מעניין ומיוחד באזור הזה אז אנחנו נמליץ על ביקור בגן הבוטני בעין גדי שצופה אל מסלול נחל ערוגות.

כמה טיפים לטיולי מים

*הצטיידו בנעלי הליכה נוחות לטיול עם הליכה במים.

*הביאו נעליים וגרביים להחלפה ובגדי החלפה לילדים שלרוב נרטבים לגמרי.

*אם במקום יש בריכות אז כדאי לבוא מוכנים עם בגד ים.  

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.