Skip to content
Search
Search
Close this search box.

פסטיבל הקרון הבינלאומי ה-33

חמישה ימים עם מיטב היצירות של התיאטרון החזותי, תיאטרון חפצים, תיאטרון הבובות ויצירות קרקס עכשווי מהארץ ומהעולם. מעל 25 הצגות מקור לילדים ולמבוגרים מהארץ ומהעולם, מתחם החוצות הוקוס פוקוס – קסמים, כישופים ולהטוטים בגן הפעמון, סדנאות קרקס, סדנאות יצירה ובנייה של בובות, משחקייה, ספרייה ומתחם מזון. בין התאריכים 18-22 באוגוסט 2024 במשכן תיאטרון דוידסון החדש,  גן הפעמון ירושלים

פסטיבל הקרון הבינלאומי מציג את מיטב היצירות של התיאטרון החזותי, תיאטרון חפצים , תיאטרון הבובות ויצירות קרקס עכשווי מהארץ ומהעולם. השנה, פסטיבל הקרון הבינ”ל יתקיים בין התאריכים 18 – 22 באוגוסט 2024 במשכן תיאטרון דוידסון החדש בגן הפעמון, ויציג מעל 25 הצגות מקור מהארץ ומהעולם לילדים ולמבוגרים. הפסטיבל יציג את מיטב היצירה החזותית שנעשתה בארץ בשנה האחרונה. בפסטיבל יוצגו יצירות המשלבות שפות במה בינתחומיות, בהן חפצים, מחול, קרקס עכשווי, בובות ושימוש יוצא דופן במרחב הבימתי.

קובי פריג’, מנכ”ל התיאטרון, “זאת שנה לא פשוטה, ובתוכה לא פשוט לגדל  ילדים. שאלנו את עצמנו מה תפקידה של תרבות לילדים בשעת משבר? האם לתת כמה שעות של נחת? האם להתמודד עם כאב ופחד?”. שחר מרום, המנהל האמנותי מוסיף,  “רצינו לתת מרחב של חלום ודמיון, שישכיח את המציאות, ובמקביל להציג עבודות שעוסקות גם בנושאים, שחשוב לדבר עליהם היום.”  מתחם החוצות “הוקוס פוקוס”, יציע עולם בו הדמיון בורא מציאות אחרת, שמונה עבודות מקוריות יציגו מסעדה מכושפת, להטוטים באויר, מכשפות רוקחות שיקויים, מזרקות מים קסומות, ברבורי פלא ועוד.

יפתחו את הפסטיבל יצירות קרקס עכשווי, בהן יכולת על אנושית גוברת על כל מכשול, ושלושה אמני קרקס מובילים בתחומם בארץ ובעולם , יציגו שלוש יצירות קרקס עכשווי בהתהוות, אדם מעופף בין חפצים תלויים, אישה מסתחררת בינות לכדורי מראות ואישה נתלית במהופך על קורי עכביש.

הצגות העוסקות בכח הפנימי הטמון בכל ילד , בהצגה “מה קרה ללב שלי” נפגוש  ילדה שמחפשת אחר דרך לתקן לב שבור, ב“יש לי אי ” נכיר את שיריה של מרים ילין שטקליס, שכתבה שירים על ילדים מיוחדים ולפעמים בודדים בעיבוד מיוחד לבמה מאת ויקטוריה חנה, ב“מדריך להרפתקן” נפגוש ילד שנשאר לילה לבד בשטח ומתמודד עם הפחדים שלו, בהצגה “נגיד שהעולם היה ילד”  נפגוש ילדים בני עשר, שיצרו הצגה על מה שמעסיק ילדים היום ובהצגה החדשה “מסטיק“- תיאטרון בובות מצחיק, על מורה מסודרת, ומסטיק שמזכיר לה מה באמת חשוב בילדות.

שתי יצירות לגיל הרך מצ’כיה(בשיתוף פסטיבל אסיטג’) “חולמים” ו “להפליג על תפוזים“, מציעות מרחב של משחק ותיאטרון לילדים מגיל שנה  (מי חשב שכבר בגיל שנה אפשר לצפות בתיאטרון!) יצירות רגישות לילדים מיוחדים, מופעי ליצנות ותיאטרון בובות. וגם בערבים יצירות לילדים הגדולים (כלומר מבוגרים), שמציגות קרקס עכשווי, ליצנות תיאטרון, תיאטרון חפצים וקברט סיום פסטיבל.

השנה הוספנו מרחב חדש עם סדנאות קרקס, סדנאות יצירה ובנייה של בובות, משחקייה, ספרייה  וגם מרחב של מופעי חוצות המתאים לכל כיס, כי חשוב לנו, שתרבות איכותית תפגוש את כולם, ותאפשר להם כמה ימים של יצירה ודמיון. הפסטיבל מתקיים בתמיכת מנהל תרבות, עיריית ירושלים והקרן לירושלים. הפסטיבל מתרחש במשכן תיאטרון דוידסון הבית של תיאטרון הקרון ,בתיאטרון החאן ,מרכז נורית קציר  וברחבי גן הפעמון. פסטיבל הקרון הבינ”ל ה 33.  בואו להיות איתנו, אנחנו כאן בשבילכם.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.