Skip to content
Search
Search
Close this search box.

חגיגות אביב ופסח 2023 בירוחם

ירוחם חוגגת את האביב במגוון חוויות בטבע ובתוך העיירה הקסומה. המדבר בעונה הזו של השנה ולאחר הגשמים נמצא בשיאו, עם פריחות, מסלולי טיול מטריפים וא.נשיה המעניינים של העיירה. תיירות ירוחם מזמינה אתכן ליהנות מהטבע המרהיב, מהפריחה ומהווייב הססגוני של העיירה הכי מפתיעה בארץ.

פסח בעיירה חול המועד 06-11/04/2023 – כמדי שנה יציינו תיירני ירוחם את הפסטיבל האביבי ביותר בעיירה במסגרתו יתקיימו סדנאות אמנות בטבע ובגלריות, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, פעילויות טיבוע ציפורים וסיורי ליקוט, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד. במסגרת הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיירה, בפארק ובמכתש עשרות פעילויות וסיורים למגוון רחב של קהלים, ממשפחות ועד מטיבי לכת.  תיירני ירוחם הכינו מלא פעילויות המתאימות למזג האוויר הנפלא בעונה זו. ירוחם והסביבה מלאה במטיילים מכל הארץ ומגוון הפעילויות המוצע מתאים לכל גיל ומשפחה. בין הפעילויות:

שירת הכוכבים

פעילות אסטרונומיה, חוויה מרתקת של צפייה בשמי הלילה המרהיבים של הנגב בעזרת קרני לייזר שכמעט נוגעים בכוכבים נכיר את כיפת השמיים והכוכבים המנצנצים, עם הסברים וסיפורים מרתקים. נציג את קבוצות כוכבי גלגל המזלות, נגלה כיצד לאתר בקלות את כוכב הצפון, נבחין בכוכבים בולטים ונכיר את סיפורי המיתולוגיה שנקשרו בשמם.

תוך כדי ההדרכה המדריכים שלנו יעברו ויגישו תה צמחים חם. ואין כמו לשתות משהו חם בליל מדבר. בחלקה השני של התצפית נעבור לטלסקופים. לרשותכם תעמוד סוללת טלסקופים משוכללים דרכם נצפה במכתשי הירח וכוכבי הלכת, נכיר גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות – מה שהשמיים יספקו לנו בליל התצפית. הפעילות מתאימה לכל המשפחה. מתי? בכל ערב בחול המועד, יתקיימו 2 סבבים, הראשון ב19:30 והשני ב21:30 מיקום? מיקום מדויק יימסר למשתתפים מחיר לאדם – 130 ש”ח לפרטים נוספים – משה גלנץ, 0527276100.

דוכיפת צפרות וקאולוגיה – הדרכת טיבוע ציפורים

הציפורים הנודדות במהלך המסע שלהן חונות למספר שעות או ימים למנוחה. חלקן אפילו נשארות לעונה שלמה. כאן אצלנו בירוחם פועלת תחנת מחקר כבר משנת 2012, העוקבת אחר הציפורים הנודדות. במהלך פעילות טיבוע, אנו לוכדים את הציפורים למספר דקות, בודקים את מדדי הגוף שלהן ומסמנים את הציפור באמצעות טבעת ייחודית ומשחררים אותה לחופשי. הצטרפו אלינו לתחנת המחקר, ללמוד על הציפורים, לראות איך אנחנו מטבעים ואפילו לסייע לנו בשחרורן. הפעילות מתאימה לכל המשפחה. מתי? הפעילות תתקיים בימים שישי (7/4), ראשון (9/4) ושלישי (11/4) בין השעות 09:00 ל 10:00. מיקום? חורשת גן הילדים, מול כיכר הכניסה לירוחם. חניה בסוף רחוב הסהר. מחיר לאדם – 50 ש”ח. לפרטים נוספים – יורם צביק, 0544761761.

ספארי לילה – עקרבים

חוויה משפחתית באולטרה -סגול בבירת העקרבים של ישראל. בירוחם וסביבתה קיים מגוון גדול מאד של עקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. אתם מוזמנים לסיור לילה בהובלת אנשי המעבדה לחקר עקרבי ישראל, שישתפו בסיפורים ומידע על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויחשפו צדדים פחות אפלים ממה שנדמה.

כל משתתף יקבל פנס UV וייקח חלק פעיל באיתור העקרבים. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים – באמצע ארוחת הלילה, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם. פרט לעקרבים יתכן ונפגוש גם יצורי לילה נוספים – עטלפי חרקים, זוחלים, פרוקי-רגליים ועכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני רשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. הפעילות מתאימה לכל המשפחה. יש להגיע בנעליים סגורות! נדרשת הליכה בשטח סלעי. מתי? כל ערב החל משבת חול המועד ועד יום רביעי (8-12/4). בשעה 20:00. בשבת בשעה 20:30. מיקום? רחבת החנייה בכניסה לפארק אגם ירוחם. מחיר לאדם – 50 ש”ח. לפרטים נוספים – יורם צביק, 0544761761.

בן הר לעמק – חוות סוסים

חוות הסוסים והעמותה שלנו הוקמו לזכרו של לוחם גולני בן כובאני ז”ל שנהרג בעזה. כל ההכנסות מהחווה מגיעות לבית המיוחד שלנו שהוא בית לבוגרים (גילאי 18 ומעלה) חסרי עורף משפחתי- בן הר לעמק- משפחה לכל החיים. הפעילויות בחווה מתקיימות באווירה משפחתית וחוויתית ומועברות ע”י צוות מקצועי ומיומן. בחווה שלנו תוכלו להזמין טיולים וסדנאות שנשמח להתאים במיוחד בשבילכם.הפעילויות נמשכות שעה וחצי בהם תזכו להכיר את הסוסים מקרוב- גם מהקרקע- להיכנס לגדרה, להוציא סוס ולהכין אותו לרכיבה. בטיולים אנחנו מתחילים בהכנה בחווה ומשם יוצאים למרחבי המדבר המדהימים. (מותאם למשתתף אחד-7 בכל סבב).

בסדנאות אנחנו נשארים בתחומי החווה וזוכים לחוויה מיוחדת במינה של הכנת הסוסים, פעילויות ומסלולים מאתגרים לכל המשתתפים- כמובן שרוכבים! חיבור מיוחד למשפחה- קבוצה. (מותאם לזוג- 21 משתתפים בכל סדנא) בפסח הקרוב יתקיים הפנינג תחנות- פעילויות שונות ומגוונות בחווה הכוללות הכנת סוסים, שטיפה, רכיבה, מסלולים, קישוט פרסות ועוד.. מתאים לקבוצות רבות משתתפים ובעיקר לילדים ונוער.בנוסף יש לנו שיחה מרגשת על הבית והעמותה המיוחדת שלנו- על המסע שעוד לא נגמר ועל הדרך להגשמת חלומות. הפעילות מתאימה לכל המשפחה.

מתי? רביעי 5.4 בין השעות 7:30-15:00 | שישי 7.4 בין השעות 7:30-16:30. ראשון ושני 9-10.4 בין השעות 7:30-18:30 | שלישי 11.4 בין השעות 7:30-16:30 | חמישי 13.4 בין השעות 7:30-18:30. מיקום? חוות בין הר לעמק. לפרטים נוספים – מורשה ביר, 053-5560255 או באתר.

שמים וארץ סדנאות עפיפונים

כשהבן שלנו אובחן על הרצף האוטיסטי, לא דמיינו שניסחף להרפתקה מטריפה ומהנה שכזאת.. בעקבות אהבתו לעפיפונים, התאהבנו גם אנחנו!! חקרנו, התנסינו ורצינו עוד.. מכאן, הדרך לסדנה משלנו, סדנה המשלבת טבע, אומנות ומפגש עם אנשים, היתה קצרה.

בסדנת העפיפונים שלנו נרכיב, נעצב ונקטש כל אחד את העפיפון הייחודי לו (עפיפון בד איכותי ורב פעמי) בליווי מוזיקה טובה, חומרי אומנות מגוונים וססגוניים ונופים מרהיבים, ולאחר מכן נמשיך לתעופת עפיפונים מהנה ומשחררת, בה נזכה לראות את יצירת האומנות שלנו עפה גבוה לשחקים.. בהנאה גדולה- נרוץ, נצחק, נכייף.. הסדנה אורכת כשעה ובסופה כל משתתף מקבל את העפיפון הייחודי שעיצב. הפעילות מותאמת לכל המשפחה. מתי? יום שישי 7.4 בשעה 17:00. מיקום? אגם ירוחם אזור המזח. מחיר לאדם –  70 ש”ח לעפיפון (ניתן לרכוש 1 למשפחה). לפרטים נוספים -רחלי הירש,  0532841828.

סטודיו Suit-Case

הסטודיו שלנו נפתח לכבוד החג ואתם מוזמנים להצטרף לחגיגה! תוכלו לבחור מבין מגוון ערכות כגון ינשוף, בן גוריון, משאית, אדנית משושה ועוד וליצור פריט אישי וייחודי מעץ ממוחזר. הערכות מתאימות לילדים ומבוגרים. לכל משתתפ.ת אפשרות להשפיע על הנראות והאופי של מה שיצר.ה באמצעות חומר, צבע או אופן ההרכבה. במרחב הגלריה תוכלו למצוא שלל פריטי עיצוב ייחודיים מחומרים ממוחזרים/טבעיים, כולם בעבודת יד, ערכות DIY ליצירה בבית, קפה ועוגיות. הפעילות מגיל 4 בליווי מבוגר. מגיל 8 אפשרות לעבודה עצמאית. מתי? ימים ראשון-שני 9-10.4.23  בין השעות 10:00-16:00. מיקום? סטודיו Suit-Case . לפרטים נוספים – קרן סינגר, 0585949395 או באתר.

עתיד במידבר – סדנת ליקוט והכנת פיתות בדואיות

סיור ליקוט כולל הסברים וטעימות עם בחיתה, אישה בדואית מרשימה, לכל המשפחה לאחר מכן נכין פיתות על סאג’ מטבלים ותה מהצמחים אותם קטפנו בסיור, הפעילות מותאמת לכל המשפחה. מתי? 7-9/4 בין השעות 10:00-12:00 ו 12:30-14:00. מיקום? חוות ההר הלבן. מחיר לאדם – 50 ש”ח (מעל גיל 4). לפרטים נוספים – יעל אגמון, 0507984012 או באתר.

זואק – חגיגת אומנות מרוקאית

סדנאות לעיצוב אריחים מרוקאים לכל המשפחה – סדנא מפתיעה ומרגשת שתעניק לכם זמן איכות עם בן זוג, ילדים או חברה טובה! במהלך הסדנא תעצבו אריחים מרוקאים בגדלים שונים, בטכניקה הייחודית של זואק. התהליך עצמו מהנה ומפתיע, לא תאמינו איך כולכם תגלו את היצירתיות שבכם (כן כן, גם אבא שלא החזיק מכחול מאז הגן, וגם הילד המתבגר שלא עזב את הפלאפון בשנה האחרונה). והתוצרים, אריחי עץ מרוקאים לתלייה – שיפתיעו אתכם, ירגשו, ויוציאו אתכם עם חיוך וניצוץ בעיניים. הסטודיו מעוצב באווירה מרוקאית שתזרוק אתכם לסימטאות מרקש , במקום חנות גלריה עם מגוון מוצרים לבית בעבודת יד מרוקאית וסטייל הורס, היישר ממרוקו. הפעילות מותאמת לכל המשפחה. מתי? יום א׳ 9/4 בין השעות 12:00-16:00 מיקום? זואק ירוחם. לפרטים נוספים – ענבר אמסלם, 0555694546 או באתר.

מוסיקה מחוץ לתיבה – במה ליצירה – סדנת כלי נגינה יצירתית

כל אחד וכל אחת, בכל גיל, מוזמנ/ת לבנות, לעטר וגם לנגן בכלי נגינה אישי משלו/ה: מקסטנייטות המותאמות לפעוטות, ועד חליל, גיטרה או קחון – תיבת עץ שהיא מעין תוף, הזוכה לפופולריות בדרום אמריקה. זוהי הזמנה לחוויה רב-אמנותית של חופש, יצירה ויצירתיות – מעבודה בעץ, ציור וצבע, ועד לנגינה מהנה ומשחררת. הפעילות מותאמת לכל המשפחה. מתי? ראשון ושני, 9-10/4, 16-20:00. מיקום? נחל חתירה 16 ירוחם. לפרטים נוספים – קרה אהרון, 0523903306 או באתר.

צעצוע של רקמה

זוהר עברה עם המשפחה והעסק – “צעצוע של ריקמה” לפני כחודשיים מתל אביב לירוחם בסטודיו “צעצוע של ריקמה” יוצרים דברים יפים תפורים מלבד (felt) ובכל בעבודת יד. המשתתפים עוברים התנסות חוויתית עם עולם התפירה והריקמה. אין צורך בניסיון קודם. והמוצרים ברמות קושי שונות. חלק מהדגמים בשילוב אלמנטים מהטבע. מתאים מגיל 3 ומעלה. (מתחת לגיל 6 בליווי מבוגר). כל משתתף מקבל ערכה עם החומרים ואלמנטים הדרושים ליצירת המוצר (מספרים חוט ומחט בשימוש חופשי אך לא כלולים בערכה) ותמיד יוצאים עם מוצר גמור. הפעילות מותאמת לכל המשפחה. מתי? 11/4 ב-10:30-13:00. מיקום? אגם ירוחם. לפרטים נוספים – זוהר סגל גולן, 0507941931.

עתיד במידבר – משחק בריחה וביקור בבית המייסדים

הביקור בבית המייסדים הסברים מרתקים סרטונים מרגשים ומשחק בריחה מתאים ומלהיב לכל המשפחה. לילדים הקטנים תהיה פעילות של מילוי בקבוקים בחול צבעוני, הפעילות מתאימה החל מגיל 7. מתי? 7/4,9/4,11-12/4 , בין השעות 10:00-15:00. מיקום? בית עתיד במידבר נחל צין 2. לפרטים נוספים – נתנאלה צחור, 0544244093 או באתר.