Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה ברמת הגולן – כל המקומות שכדאי לכם להכיר

אזור רמת הגולן הוא אחד החשובים והיפים בארץ ישראל. האזור הוא בעל חשיבות היסטורית למדינה והוא רווי באתרי מורשת, מעיינות ומפלי מים, הרים מרשימים, תופעות טבע מיוחדות והמון מסלולי טיול בדרגות קושי מגוונות כך שכל אחד יכול למצוא מה לעשות כאן. מה שבטוח – אם החלטתם לצאת לחופשה ברמת הגולן, משעמם לא יהיה לכם. בכל גיל ובכל הרכב שבו תגיעו, תוכלו למצוא עניין.

אז אם קשה לכם לבחור ולהחליט לאן הולכים בכל המגוון הזה, המשיכו לקרוא. כדי לעשות לכם את החיים קלים יותר, הנה המלצה לתכנון חופשה ברמת הגולן. מספר ימים של טיולים עם כל המקומות ששווה להיות בהם, לראות ולהכיר. כאן תוכלו למצוא מידע על מקומות לינה ברמת הגולן, איפה לאכול, אילו אטרקציות לעשות ואיזה מסלול אסור לפספס.

הנה הצעה לחופשה של שלושה ימים ברמת הגולן:

לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה ברמת הגולן.

היום הראשון לחופשה שלכם: גם בדרך לרמת הגולן יש המון מקומות שתוכלו לעצור בהם, לפי נתיב הנסיעה שלכם. הנה כמה רעיונות לעצירה בדרך, כל המלצה היא מכיוון נסיעה אחר:

  • תצפית בהר תבור וטבילה במעיין בשביל החמישה – 2 יעדים קרובים אחד לשני בדרכנו צפונה. בגובה של 562 מעל פני הים ניצב לו הר תבור בלב הגליל התחתון. לא משנה מאיפה ולאן תסעו באיזור עמק יזרעאל, את הר תבור תראו ממרחקים. צורתו העגולה הייחודית של ההר אינה מאפשרת לנו להתבלבל. אחרי עליה לראש ההר תגיעו למעיין בשביל החמישה להתרעננות במים הזורמים. למידע על הר תבור לחצו כאן. למידע על מעיין בשביל החמישה לחצו כאן.
  • עצירת התרעננות בפארק המעיינות – מדובר בפארק שכשמו כן הוא: שופע מעיינות ומקורות מים שלידם ניתן להתמקם ולהעביר יום שלם בכייף. רוב הבריכות הן עמוקות כך שאם מגיעים עם ילד יש להביא גלגל ים או מצופים. בנקודות מסוימות של הפארק ניתן למצוא ספסלי פיקניק וניתן להדליק אש ולעשות מנגלים. למידע מלא על הפארק לחצו כאן.
  • גן לאומי ושמורת הטבע ארבל – שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. מי שביקר בהר ארבל יכול ודאי להעיד כמה חזקה היא עוצמת הטבע המורגשת מקצה המצוק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

את היום הראשון נסיים בהגעה אל מקום הלינה שלנו. מקום מומלץ לעצירת אוכל – צומת מחניים מסעדת כביש 90 או מסעדת בשרים ברוהאוס בקצרין. נמליץ בחום להגיע אל הר בנטל בשעת השקיעה. למידע מלא על הר בנטל ודרכי הגעה לחצו כאן.

היום השני: את היום השני אנחנו נתחיל בחלק הצפוני של רמת הגולן. נמליץ כאן על מספר מקומות קרובים אחד לשני ששווה לראות ולהכיר. 

  • טיפ – אם אתם מטיילים באזור בקיץ אל תפספסו את החרמון בתקופה הזו. אתם תופתעו לגלות שגם בעונה החמה פסגת החרמון היא מקום מרתק, מעניין ויפהפה !! 
  • שמורת הטבע נחל חרמון – הבניאס – שמורת הטבע נחל חרמון או בשמה הנוסף שמורת הטבע הבניאס היא מבין השמורות היפות והמטופחות שיש באיזור הצפון. יש כאן מספר רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, כולם יפים ומומלצים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • גן לאומי מבצר נמרוד – מבצר נמרוד הוא הגדול ביותר שנותר כיום מתקופת ימי הביניים (נבנה בשנת 1230). הוא נמצא למרגלות החרמון ומתנשא לגובה של כ-800 מטר מעל פני הים כך שהנוף הנצפה ממנו הוא מדהים. מכל כיוון נוף אחר: אפשר לראות ממנו תצפית על עמק החולה והגליל העליון, את דרום לבנון וגם את החרמון ורמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • יער האיילים – אם בחרת לישון בכפר הנופש מרום גולן אל תפספסו ביקור יום ביער האיילים הילדים. יש כאן מגוון רחב של אטרקציות שאפשר להעביר כאן יום שלם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • פארק הוולקני הר אביטל – רמת הגולן כולה היא הר געש אחד גדול. לא סתם יש כאן המון אבני בזלת…  אז איפה הכי מגניב לחוות חוויה של פארק וולקני אם לא ברמת הגולן? הפארק הוולקני אביטל הוא מרכז מבקרים שבו מוצגות תופעות גיאולוגיות חשובות של האזור בצורה מרשימה וידידותית גם לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לפני שהיום נגמר נמליץ בחום להגיע אל הג’ובה הגדולה לטיול קליל וסיור שקיעה. אם אתם עם ילדים אל תפספסו לעשות את סיור העששיות של אוהד גיגי – למידע מלא על הסיור של אוהד לחצו כאן.

היום השלישי: את היום האחרון שלנו ברמת הגולן נקדיש לטיולים באזור דרום רמת הגולן, זה גם הכיוון שלנו חזרה הביתה. דרום רמת הגולן מוכרת בקרב המטיילים בעיקר בשל כמות המעיינות הנובעים בה. לכן נמליץ לכם על כמה מקומות לבחירתכם:

  • עין סלוקיה עיינות עדן – פארק מקסים והוא המקור למים ממנו שואבת חברת “מי עדן” את מי השתייה המגיעים אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי בתקופת בית שני שהיה ממוקם פה באזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • שמורת הטבע גמלא – מספר מסלולים כאשר אחד מהם הוא נגיש יוביל אתכם אל תצפיות עוצרות נשימה ומפגש עם המפל הגבוה בישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • טיול מובנה העובר בין מעיינות רמת הגולן – אם בא לכם להתמקד רק במעיינות של דרום רמת הגולן תוכלו לצאת לטיול בין המעיינות עם הרכב. בחלק מהמקומות תוכלו להחנות ליד המעיין ובחלקם תצטרכו ללכת מספר דקות כדי להגיע עד למעיין. כל הפרטים על טיול בין מעיינות ברמת הגולן כאן. 

כמה דברים נוספים:

  • לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה ברמת הגולן.
  • מקומות מומלצים לאוכל (כי אי אפשר בלי אוכל): מסעדת כביש 90 במחניים, מסעדת בשרים בורוהאוס בקצרין, מסעדת בשרים באניעם אל פואבל, מסעדת הבוקרים במרום גול, מסעדת בשרים חוות הג’ילבון. 
  • אם אתם יוצאים לטיול בנחלים כדאי מאוד להגיע עם נעלי הליכה מתאימות להליכה במים ולהביא בגדי החלפה.

מפת הטיולים שלנו

באיזו ברמת הגולן יש עוד המון אטרקציות, מסלולי טבע והמון דברים לראות. לא את הכל ניתן להספיק בשלושה ימי ביקור ולכן כאן תוכלו לראות את המפה שלנו שבה יש את כל הנקודות המעניינות ששווה לראות. אם תרצו להוסיף או לשנות יעדי טיול מהמפורט בכתבה תוכלו לקבל מכאן רעיונות: