Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיירות יד מרדכי – חוויה קיבוצית לכל המשפחה

קיבוץ יד מרדכי נמצא בצפון מערב הנגב במרחק של כ-8 ק”מ מדרום לעיר אשקלון ובמרחק של פחות משעת נסיעה מהעיר תל אביב. הקיבוץ הוא יעד אטרקטיבי לביקור ובילוי משפחתי ותכף נפרט מה תוכלו לעשות שם.

הקיבוץ הוקם בשנת 1943 והוא קרוי על שמו של מרדכי אנילביץ’ שהיה ממנהיגי מרד גטו ורשה, היה מראשי תנועת השומר הצעיר בפולין, נפל במהלך המרד והפך לסמל של גבורה. את השם יד מרדכי תראו על לא מעט מוצרים שמקורם בקיבוץ הזה כמו – פירות הדר שמגיעים מהפרדס, דבש מהכוורת ועוד. היום הקיבוץ מציע גם אתר תיירותי שמושך אליו אלפי מבקרים בשנה והוא כולל מספר אטרקציות שמתאימות לבילוי עם הילדים.

האטרקציה המרכזית של הקיבוץ היא ביקור בבית הדבש והדבורה. במרכז המבקרים תוכלו להכיר את פעילות הדבוראים וייצור הדבש, לראות את כוורות הדבורים בפעולה וללמוד מעט על עולמם של הדבורים על ידי הדרכה וחווייתית שכוללת גם סרטון הסבר קצר.

המקום מציע רכישת כרטיס משולב לחבילה שנקראת “חוויה קיבוצית מתוקה”. מי שרוכש את החבילה המשולבת יוכל בסיום הביקור שלו בבית הדבש והדבורה לצאת לטיול בטרקטור שעובר ברחבי הקיבוץ ולהמשיך גם לסיור מודרך רגלי קצר. הטרקטור עובר במספר נקודות עניין של הקיבוץ כמו הרפת, הפרדסים, מבנים עתיקים וסיפור מורשת הקרב של הקיבוץ וכולל הסברים על מה שתראו בדרך. הנסיעה בטרקטור היא חוויה מאוד מהנה עבור הילדים ואולי האהובה עליהם כאן. הסיור הרגלי עובר בין אתרי הקיבוץ החשובים ומציג את חיי הקיבוץ כיום ובעבר. במהלך הסיור הרגלי עוברים גם ליד הפסל של מרדכי אנילביץ’ על שמו קרוי הקיבוץ. ניתן לקנות כרטיס רק לנסיעה בטרקטור או רק לבית הדבש והדבורה ויש אפשרות לקנות את הכרטיס המשולב שיאפשר לכם כניסה לכל האטרקציות שהמקום מציע. מומלץ לבדוק הנחות במועדונים השונים. לאתר הרשמי של תיירות יד מרדכי לחץ כאן. 

כדאי מאוד להגיע לאזור בחודש פברואר שבמהלכו מתקיים מדי שנה פסטיבל דרום אדום. הפסטיבל המסורתי של צפון הנגב בו חוגגים את פריחת הכלניות שמקשטת את האזור כולו, עם המון פעילויות מיוחדות לכבוד הפסטיבל. המון מקומות יפים לראות, פארקים בשיא פריחתם, אטרקציות עם הילדים ועוד. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה | אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה – נתיב לשלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת לילי – בגבעת לילי תוכלו למצוא את פריחת הכלניות בשיא העונה וגם את קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף הבשור והגשר התלוי – מסלול נסיעה ברכב העובר בין מספר נקודות עניין לאורך נחל הבשור, אחד מהם הוא הגשר התלוי המפורסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ’יק) גברי – בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו לזכרו של יעקב גברי חלוץ ומייסד ניר עם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.