Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 1 מהחרמון עד לעמק יעפורי

מקטע מספר 1 של שביל הגולן מתחיל כמובן בנקודה הצפונית ביותר של מדינת ישראל. בשנים האחרונות תוואי הדרך שונה ועכשיו הוא מתחיל מקופות החרמון יורד דרך נחל גובתה ועובר בתוך רחובות הכפר מג’דל שאמס עד לבקעת יעפורי דרומית לברכת רם. כדי להתחיל את המקטע עליכם להגיע בשעות הפעילות של קופות אתר החרמון (אין צורך בתיאום מראש עם צה”ל).  מה תראו במהלך המסלול?

מקטע 1 שביל הגולן קופות חרמון עד בקעת יעפורי

נחל גובתה

נחל גובתה יורד מהר החרמון ובסופו של דבר נפגש עם נחל חרמון (הבניאס) בתוך תחום שמורת הטבע נחל חרמון מתחם המעיינות. ההליכה בו הוא בחורש מוצל, אם תגיעו לכאן לאחר הגשמים או השלגים תפגשו גם מים זורמים.

מג’דל שאמס וגבעת הצעקות

מג’דל שאמס הוא ישוב דרוזי, השני הכי צפוני בישראל אחרי מטולה, הוא נמצא בסמוך לגבול הסורי במורדות החרמון. משמעותו של שם הכפר הוא “מגדל השמש” בשל גובהו והוא הישוב הגבוה ביותר במדינת ישראל. בתוך מג’דל שאמס ישנו מקום שקיבל את שמוו “גבעת הצעקות”. המקום קיבל את שמו כי לאחר מלחמת ששת הימים חלק מתושבי הכפר עברו להיות תושבי הכפר חאדר השייך לסוריה. בכך משפחות פוצלו וכדי לשמור על קשר ממש כאן על הגבעה הם היו צועקים אחד לשני.

שלג במג'דל שאמס

בקעת יעפורי וברכת רם

בקעת יעפורי לצאת ברכת רם והיא קרויה על שמו של הנביא הדרוזי נבי יעפורי שקברו נמצא במרכזה. מדובר על איזור חקלאי שופע מקטעים. חלק מבקעת יעפורי נמצאת ברכת רם –  אגם טבעי, בצורת עיגול כמעט מדויק והיא משמשת במאגר מים לטובת החקלאות סביב.

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון יש להחנות בקופות אתר החרמון. יש לרשום בוויז: אתר החרמון חניון תחתון.
  • את הרכב השני המאסף יאסוף אותנו מהנקודת הבאה – לחצו כאן לנקודת וויז.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.