Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק אשכול גן לאמי הבשור

גן לאומי אשכול נמצא בדרום הארץ בצפון מערב הנגב והוא פארק גדול וירוק בלב האזור המדברי של הארץ, לכן הוא גם מאוד אהוב ומבוקש. בפארק תוכלו להעביר יום שלם במרחבי הדשא הגדולים, לעשות כאן פיקניק או על האש ויש גם אפשרות לישון בחניון לילה המסודר של רשות הטבע והגנים שיש במקום. המקום מושלם לבילוי יומי ומומלץ מאוד למשפחות, בכל עונות השנה.

פארק אשכול נקרא על שמו של לוי אשכול, ראש ממשלת ישראל בשנות ה 60 והוא הוקם ומתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים. הפארק שוכן על גדות נחל הבשור שעובר דרך באר שבע, ערד ועד הר החברון – ומכאן שמו הנוסף פארק הבשור. עין הבשור הוא למעשה ריכוז נביעות גדול באיזור ורשות הטבע והגנים אוספת את מי המעיינות והופכת אותם לבריכות שכשוך לילדים בשטח הפארק. בנוסף יש כאן המון שולחנות פיקניק מפוזרים, אתר עתיקות מהתקופה המצרית הקדומה ונקודות תצפית. מגבעת המצפור תוכלו לראות את מרחבי הנגב המערבי ובגבעה תוכלו למצוא את השרידים של בור המים הגדול שהיה כאן בחצר הכנסיה הביזנטית.

גן לאומי הבשור משמש גם כחניון לילה מסודר. בחניון יש מספר אופציות לינה והוא מאפשר חווית קמפינג מהנה ומסודרת שמתאימה למשפחות. על פי האתר של רשות הטבע והגנים בשטח החניון יש: תאורת שטח, מקלחות מים חמים ותאי שירותים בכל האזורים, שירותי נכים, נקודות חשמל, ברזיות מים לשתייה, סככות צל, ספסלים ושולחנות פיקניק, נקודות להטענת טלפונים ניידים, מוקדי מדורה, חדר אוכל פתוח, כירות גז, כיורים לשטיפת כלים, מקררים גדולים, והשכרת מזרונים. חלק מהשירותים ניתנים בתשלום. אפשרויות לינה: חדרי צוות, חדרים מונגשים, חניון קרוואנים ואוהלים פרטים. לפני הגעתכם לגן לאומי הבשור – נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בגן. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן 

למי מכם שמתכוון לצאת לקמפינג בחניון הלילה פארק אשכול נמליץ לכם להשתמש ברשימת הציוד לקמפינג עם הילדים. לינת שטח בקמפינג היא חוויה נהדרת ומיוחדת מאוד, במיוחד עבור הילדים. חופשת קמפינג מאפשרת לנו לבלות זמן איכות עם משפחה או חברים בצורה בסיסית וחווייתית מאוד בטבע. עם התארגנות נכונה מדובר בחוויה מעשירה, כייפית ומהנה לכולם – לרשימה לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי הבשור פארק אשכול.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה אפשרויות:

חוות אל היען – בלב הנגב המערבי אתם מוזמנים להגיע עם הילדים אל חוות אל היען ולצאת לסיור עצמאי בין היענים הגבוהים ומרשימים שכאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך הנוף בנחל הבשור – טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל זורם לצד נוף מדברי הסובב אותו. קרן קיימת לישראל הנגישה כאן דרך נופית שמשתרעת על פני 18 ק”מ ובה נוכל להנות מטיול המתחיל בצאלים ומסתיים בצמוד לפארק אשכול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הילדים בבאר שבע פארק הילדים משתרע על שטח של כ-60 דונם. הוא מרהיב ביופיו ומרכז מגוון אטרקציות ונקודות עניין לכל המשפחה. הכניסה לפארק וכל האטרקציות שבתוכו הן חינמיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף יער ניר משה – דרך פרשי היאומנרי – יער ניר משה נמצא ליד המושב ניר משה וזאת הסיבה לשמו, בעזרת קק”ל היער הזה מתוחזק היטב ויש בו חניוני יום מונגשים ופריחה מרשימה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – העץ הבודד, כלניות ומגדל התצפית – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מחולקת לשני איזורים מהצד המזרחי של הקיבוץ והצד המערבי של הקיבוץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים – בתחיל שנות ה 90 קבוצת לוחמים ותיקים יוצאי גדוד צנחנים 890 החליטה להקים נקודת תצפית – אנדרטת החץ השחור מול עזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.